Hoe kan ik dit opbouwen

Unic: bedoel je dat deel waar die tom in zit?
Die is namelijk al af (een jaar of wat lol)
Dan wil ik em wel uppen als je dat wat lijkt.
Kan dat gepost worden hier op't forum of wat?

groetjes,

axel

Een melodie achtige sound. Past ie?
Nou, zou dit in de 80's gekund hebben?
Normaliter steek ik lekker wat in elkaar, maar
deze keer wil ik eens wat meningen horen...

Dankjewel alvast,

Axel

Origineel geplaatst door Freakydile
Unic: bedoel je dat deel waar die tom in zit?
Die is namelijk al af (een jaar of wat lol)
Dan wil ik em wel uppen als je dat wat lijkt.
Kan dat gepost worden hier op't forum of wat?

groetjes,

axel

Ik bedoel die korte sample met tom en vocoder. En je je kunt hem posten in tracks.
Je kunt waarschijnlijk niet het hele nummer uploaden. omdat dat een limiet heeft van 1 mb. Dus als je webruimte hebt? Dan kan je een link plaatsen.

Enn doen!! wil hem graag horen:):eureka: :biertje:

Origineel geplaatst door Freakydile
Een melodie achtige sound. Past ie?
Nou, zou dit in de 80's gekund hebben?
Normaliter steek ik lekker wat in elkaar, maar
deze keer wil ik eens wat meningen horen...

Het voegt wel wat toe, maar het maakt het niet echt 'af', vind ik. Wat je nu eigenlijk doet is nog een arpeggio erop zetten, maar dan trager met een leadgeluid. Niet dat dit niet kan; maar ergens in je track zul je toch nog een leadmelodie moeten inbouwen. Ik ben er net wat mee aan het spelen geweest, en je kunt er best wel wat mee (alleen heb ik even geen tijd om echt op te nemen, of überhaupt eerst uit te zoeken hoe ik mijn kabels dan handig moet pluggen (can you tell dat ik zelden iets opneem?).

In ieder geval: als je er een melodie overheen doet, dan kan dat best met dat geluid, maar probeer het volgende erin te stoppen: verschillende nootlengtes, meer dan alleen de standaard noten van je akkoord (in F#m niet alleen F#-A-C#) en je zou kunnen proberen wat portamento toe te voegen aan je lead. Maar teksten doen het ook goed natuurlijk.

Het doet me trouwens erg denken aan The Pet Shop Boys, vooral ook In the night qua akkoorden en zo. Luister dit sampletje maar eens!

Zelfs de akkoordvolgorde is (ongeveer) hetzelfde trouwens: In the night heeft Cm-Eb-Bb en jij hebt F#m-A-E, wat dezelfde intervallen heeft, alleen een verminderde kwint hoger. Alleen werken zij het uit tot Cm-Bb-Eb-Cm en jij tot 2x F#m-A-E met de tweede keer een hele noot hoger, dus dat is dan F#m-A-E-G#m-B-F#(m).

Jaja... :geslaagd:

(boeiend? :D )

Back