Welke mixer gebruik je en wat bevalt je eraan (of niet).

Behringer MX2442

zoals iemand hiervoor al zei, maar dan iets anders :)

• veelzijdig en ook nog goedkoop
  • in- en outputs aan de achterkant, dus netjes
  • externe voeding zonder zoemende ventilator
  • direct outs op de subgroepen
  • inserts op elk kanaal, die je ook als direct out kunt gebruiken als je een beetje creatief bent

Ik heb een Behringer UB1832FX staan. Een lekker simpel mengtafeltje voor weinig geld. Tweedehands gekocht voor 200 eurootjes. Kreeg daarbij nog 4 audio kabels, omdat ie ze toch nie meer nodig had....Niet verkeerd toch? :)

001332.jpg

Macke CFX-16

Macke CFX-16

Ik ben de tweede in deze thread met een CFX van Mackie, dus een plaatje laat ik achterwege.

Heb overwogen om een Spirit FX-16 te nemen, maar toen ik deze in de winkel ging bekijken, kwam ik tot twee conclusies:
1) de knopjes van de Spirit zijn wel erg wiebelig
2) de Spirit was te diep voor in de kast waar hij in kwam.

De Mackie heeft de connectors aan de bovenkant, de Spirit aan de achterkant.

De ingebouwde effecten in de Mackie zijn redelijk bruikbaar, maar ze klinken een beetje mataal-achtig / digitaal.
Een zacht reverbje op 't een of ander gaat wel, maar als basis effect op een leadsynth klinkt het te kil.

De routing naar de subs is wel handig, maar zoals eerder opgemerkt: jammer dat er geen insert op zit (al heb ik 't nu nog niet nodig).

Momenteel ondervind ik een overspraak probleem: de clicktrack klinkt door in m'n opnames, terwijl deze niet geroute staat. Ben er nog niet achter of dit probleem in de mixer zit of in m'n geluidskaart (Esi-Pro Waveterminal 192L).

Een soundtracs mrx 32. Een vrij grote megtafel uit +/- 1983 . Hij klinkt eigenlijk heel apart, niet echt open.
Heb ooit een 01v gehad, maar na een a/b test met mijn oude vertrouwde mrx die toen al een jaar rechtop in de kast stond, ben ik toch maar weer analoog gegaan... wat een verschil..
Als ik ooit een andere mengtafel koop wil ik het liefst weer zo'n grote bak. Ik ben niet anders gewend, ook ivm mijn werk bij een regionale omroep, waar ik veel met een studer werk. Dat is dan ook hoop ik de volgende mengtafel die ik ga kopen.........

Ik heb een spirit F1 14/2 uit ruimtebesparende overwegingen. Is mijn eerste mixer en ik heb 'm nog steeds, dus dat zegt al wat. Handig tafeltje voor live te gebruiken; klinkt gewoon goed. Ik mis wel eens direct outs of bussen, maar ja, voor dit geld mag ik niet klagen.
Heb een hele grote spirit studio 32-8-2 gehad die eigenlijk helemaal perfect was voor hetgeen ik met een mengert wil kunnen doen, maar hij was gewoon veel te groot...(later als ik meer ruimte heb, komt er misschien nog eens een terug). Die tafel verkocht en gezocht naar een 16-8-2 (want die 8 bussen wen je snel aan.). Kon geen spirit vinden en heb toen een Tascam gehad, ik dacht een 1624 ofzoiets. Daar was ik echt niet blij mee. Klikte gewoon niet tussen ons :luv: Snel verkocht en sindsdien gebruik ik dus weer die kleine spirit. Kon inmiddels ook, want ik had wat apparatuur verkocht en dus ook minder inputs nodig. De laatste tijd gebruik ik mijn mengtafel eigenlijk alleen nog maar als volume regelaar voor mijn monitors (lekker decadent ;) ), aangezien ik alles gewoon rechtstreeks om mijn geluidskaart heb aangesloten. Bevalt prima.

ìk heb een behringer prut ding gehad van pa 8 kanaals, zwart bij conrad gekocht voor een prikkie. 3 x niks in mijn ogen.
hij mengt... that's it

yamaha dspfactories (2 stuks en 3 uitbreidingen)
de fx was top!
de eq was top!
eigenlijk was het de kaart van yamaha maar ietsje te vroeg uitgekomen, want
de asiolatency was 28ms en blijft 28ms (door de hardware)
helaas... moest ook het veld ruimen.

een tascam m1600 24 kanaals. dit was een mega tafel in alle opzichten.
goede EQ
megagroot ;)
degelijkgebouwd
meterbridge (is wel een optie trouwens)
etc

(alleen heel zwaar)

maar!
ik ben gaan samenwonen en heb nu nog maar een klein hokje (3bij3meter) (als het niet minder is :))
maar heb daarom een ddx3216 met adat optie gehaald. (icm rme hdsp9652)
24bit!
48khz max
totall recall etc.

qua bruikbaarheid vind ik deze tot nu toe het beste. de interne fx vind ik echt tegenvallen. de delays zijn gewoon nix in mijn ogen. (hij delayt het orinigele signaal altijd 1op1 (behalve het volume dan) en ik wil eigenlijk dat de 1e delay meteen al geprocessed wordt door de EQ(lpf/hpf) dus ik zit aan een dedicated delay bak te denken of een goed multieffect incl goede delays :)

als je niet profi bezig bent en je kan 1x per week muzieken bijv. dan is total recall echt het einde. anders gaat al je tijd zitten in opnieuw mixen :) (leuke oefening, dat wel)
dus tot nu toe ben ik verkocht aan digitaal mixen vanwege het gebruiksgemak.

sound is nogmaals een ander verhaal, maar tis voor mij geen profi job.

Soundtracs SOLO 24ch

is m'n eertse heb m al 2 jaar dus niet echt vergelijkings materiaal. Helaas begint ie nu langzaamaan te overlijden =(
toch ff de voor/na delen:

pro:
lekker geluid
goede eq (incl. 2x sweep)
6 aux send
4x stereo return
insert en direct out per kanaal

con:
Helaas maar 4 sub-groepen
GROOT en zwaar
en de mijne is versleten maar er zijn nog best wel goede exemplaren te vinden.

Ik heb een Soundcraft M12, daar ben ik zeer tevreden over. Daarvoor had ik een kleine geleende Behringer, waar ik alles behalve tevreden over was. :)

151244.jpg

Features:
* 12 mono + 4 stereo kanalen
* Directs out en inserts op de mono kanalen
* 4 x Aux

Pros:
* Erg stil, geen ruis
* Mooie muzikale EQ
* 19", hij past precies naast mijn monitortje
* Laaaaange faders
* Erg goede preamps
* Mooie zwarte look
* S/PDIF out

Cons:
* De stereo kanalen hebben alleen low en high EQ controls (ook geen inserts)
* Aux returns zijn RCA aansluitingen... :(
* Heeft geen subgroups (vind ik zelf niet erg)

Nu is de 1604VLZ Pro in de aanbeiding dus heb ik een beetje spijt van de aankoop want ik heb toch wel liever 16 full-featured mono kanalen ipv 12 mono + 4 brakke stereo kanalen, hoewel ik de EQ van de Mackie minder vind klinken. Maar eigenlijk ga ik gewoon voor digitaal bij mijn volgende mixer want ik vind het toch wel lastig zonder total recall en daarnaast vind ik het wel fijn om de PC -> mixer connectie digitaal te houden en lekker met effecten in de mixer te klooien.

Soundcraft Delta DLX

pro:
* EQ is warm en geeft al een natuurlijke compressie aan het geheel.
* Build quality: onverwoestbaar, knoppies, alles gewoon een echte pro!
* Metering is er precies
* Modulaire opbouw, dus goed te onderhouden en te configureren

Con:
* 4 subgroepen kan soms net iets te weinig zijn, kan er op zich prima mee werken.
* op de Control room zijn de heaphones niet onafhankelijk van de monitoren te scheiden
* zwaar, sleep je niet voor de lol.

Mackie 1402-VLZ Pro

Voordelen:
- precies genoeg in en outputs voor mijn huidige setup
- 6 mono en 4 stereo kanalen
- Bij het muten van kanalen wordt dit signaal geroute naar output 3-4, gebruik ik vaak om ff snel een synth of gitaar naar m'n computer te routen; alleen ff de mute knop indrukken.

Ben zeer tevreden! :-)

Origineel geplaatst door Traxopia
Soundtracs SOLO 24ch

is m'n eertse heb m al 2 jaar dus niet echt vergelijkings materiaal. Helaas begint ie nu langzaamaan te overlijden =(
toch ff de voor/na delen:

pro:
lekker geluid
goede eq (incl. 2x sweep)
6 aux send
4x stereo return
insert en direct out per kanaal

con:
Helaas maar 4 sub-groepen
GROOT en zwaar
en de mijne is versleten maar er zijn nog best wel goede exemplaren te vinden.

Ik heb overlaatst op het punt gestaan een Soudtracs MIDI SOLO 32 te kopen. Jammer genoeg was ie van brakke kwaliteit en heb ik hem links laten liggen. Het is in ieder geval wel een erg mooie tafel. Gebruik je ook de MIDI mute mogelijkheden?

Ik hoop voor je dat je'm niet te snel ten grave moet dragen ;)

:doei:

Origineel geplaatst door Danny
Ik heb overlaatst op het punt gestaan een Soudtracs MIDI SOLO 32 te kopen. Jammer genoeg was ie van brakke kwaliteit en heb ik hem links laten liggen. Het is in ieder geval wel een erg mooie tafel. Gebruik je ook de MIDI mute mogelijkheden?

Ik hoop voor je dat je'm niet te snel ten grave moet dragen ;)

:doei:

die van mij is de gewone uitvoering helaas. Dus geen midi mute mogelijkheid. Anders had ik die zeker gebruikt.

Heb ik ook!

Eerste mixer, kan er dus niet zoveel over vertellen.

Tot nu toe bevalt ie goed.:)

mackie sr 32-4 maar ga en digitale tafel halen.. mackie is vet maar digitaal heeft uiteindelijk toch me voorkeur gekregen

Back