Vintage Board

justin

Shauna
Iemand enig ervaring met het vintage board van Roland? en is het de moeite waard. Of heeft het geen toevoeging als je al een VA hebt.

Hoi,

Ik heb R nu ook 1 voor mn 1080, het Vintage board is goed voor Mellotrons, bassen en 'invulsounds'...even een preset pakken die in je nummer past :-)

De VA gebruik je dan voor filtered sounds en arpeggiootjes enzo..

Re: Vintage Board

Hi
Ik heb de vintage expander module , die je vaak voor hetzelfde bedrag of minder vindt als het board (mijne was 100 E)
Vind het zelf een enorme verrijking bij (V)A's
inderdaad gewoon snel een mooie pad pakken zonder gedoe

Niet te veel voor betalen 2e hands, in Duitsland gaan ze er nu nieuw soms al voor 140 E uit

gr
Joost

zag ze net bij www.touched-by-sound.com staan voor 129 E !

Origineel geplaatst door justin
Iemand enig ervaring met het vintage board van Roland? en is het de moeite waard. Of heeft het geen toevoeging als je al een VA hebt.

Laatst gewijzigd:
best veel bruikbare geluiden
ook leuk om eigen patches mee te maken
maar verwacht er niet al teveel van

Tja wat moet ik van het vintage board zeggen.
Ik heb 4 van die boards, en heb de meeste andere ook gehoord.
Maar dan vind ik het vintagebord nog steeds het beste board wat roland gemaakt heeft
ook de stand alone vintage module is de aanschaf wel waard.
Niet als hoofd synth,maar om er bij te hebben geen slechte keus.
De klanken in de vintage EMu klinken iets beter

Groetjes
Kareltje

ik heb hem gehad, het vintageboard, ik vond het een tegenvaller, veel leads kon ik ook aardig krijgen met de standaard samples uit de JV/XP serie, veel presets lijken ook erg op elkaar. Zeker als je al een VA hebt lijkt me de aanvulling nihil.
Ben zelf wel tevreden over het board Keyboards of 60's & 70's, vind ik persoonlijk Rolands beste board, goede orgels, mellotrons (zijn egt hele goeie), de rhodes, wurlitzer en clavs zijn ook lang niet slecht (wel een beetje iel bij live gebruik in een band). Misschien een leuke thread: wat is je favo Roland expansion?

Back