matrix1000 sysex gedoe

koediman

--<{(OoO)}>--
heb net een matrix1000 in huis... erg blij met hoe die klinkt. heb alleen nogal problemen met aansturen via sysex en het uploaden van banken.

deel1 van m'n vraag gaat over de editor die ik van't net geplukt heb (trialversie)... is dat programma van een forumlid (ben de naam ff kwijt)... ik denk dat het door m'n midex3 komt, maar elke keer als ik een demobank wil uploaden loopt de hele boel vast en moet ik opnieuw opstarten. individuele patches werken wel, dus ik heb het goed aangesloten... tevens wat met de sysex buffers heen en weer geschoven maar het wordt er niks beter op.
is dit een bekend probleem?

deel2 over cubase (SX2)... je zou, volgens degene die me de synth verkocht heeft, de mogelijkheid moeten hebben om via cubase bijv. de cut-off te kunnen regelen... zou met behulp van de midimixer moeten gaan maar ik begrijp er voorlopig geen jota van... kom niks tegen wat er zelfs maar op lijkt... wat hints in de richting zouden fijn zijn :)

alvast bedankt!

<edit> ik heb de titel maar even veranderd... misschien dat er nu wel enige reaktie komt 8) <edit>

Laatst gewijzigd:
Tof ding man.

Op het net zoeken wil ook wel 's helpen.... dit stukkie misschien wel handig.

Dat wordt sysex sturen geblazen. En dat is niet.... logisch en/of handig. Controllerdata sturen schijnt niet te kunnen.

Ik kan niet meespreken over SX. (gelukkig of helaas ??)

Bij Logic is het vrij éénvoudig. Enviroment downloaden van het net.
En hopla, aan de knopjes draaien maar.
Logic. Ik zeg het al 10 jaar.

logic kan ik niet mee overweg... er moet toch ook wel iets voor sx bestaan dat zo werkt?... argghhhh... ben al een weekend aan't speuren op 't net maar kom gewoon geen donder tegen... nou ja... dan wordt het voorlopig maar editten buiten cubase... realtime editten schijnt toch niet de sterkste kant van de matrix te zijn als ik alle verhalen mag geloven.

Die van mij klinkt bijna altijd vals. Elke dag doe ik een auto tune en vaak probeer ik em handmatig te fijntunen, maar met zo'n klote tiptoets systeem gaat dat niet zo makkelijk. Ik hoop em ooit nog eens software matig te kunnen aansturenen en dan te kijken of ik em daar makkelijker kan finetunen.

Back