Vraagje voor de 01x gebruikers

erik_w

lid
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een Yamaha 01x aan te schaffen. Het lijkt me een geweldig apparaat!

Ik las alleen hier op 't forum dat het apparaat een hoge CPU load genereerd... Is dit nog steeds zo? Of heeft Yamaha inmiddels een software update hiervoor uitgebracht?
Dit is eigenlijk nog 't enige puntje wat me ervan weerhoud 't ding te kopen.

Ik werk met een Pentium 2,53 ghz en 512mb. Als ik met een track bezig ben gebruik ik meestal een softsampler en meestal 2 softsynths. Het moet dus niet zo zijn dat m'n systeem er veel op achteruit gaat.

Wat denken jullie? Kopen, of wachten tot de CPU load een stuk terug gebracht is?

Alvast bedankt voor jullie reactie! :okdan:

Groeten Erik

Kijk even op de www.01xray.com site. Daar staat als het goed is een lijst met Firewire controllers die goed met de 01x werken.

En die CPU load hangt dus sterk af van de firewire controller die je gebruikt. Er zijn heel veel mensen die probleemloos werken met de 01x. (kijk maar op het forum van de 01xray site)

Ja, ik ken de site... Ik wist alleen niet dat het aan de firewire controller lag. Ik dacht nl. aan de software.

Het is dus eigenlijk gewoon een kwestie van een goeie firewire controller kopen?

En het is nog even afwachten (als je met XP werkt in ieder geval)
Nieuwe drivers zijn er nog niet. Ik zit er ook op te wachten en daarna ga ik er ook een kopen (gelijk weer arm,twee jaar geen vakantie, maar goed...who's counting)

Ik sprak net met een Guru op 01xray.com (dus een van de wizzkids) en die zei dat het nog ff duurde. Ik hoop niet te lang, ik heb er ook net nog een post over gedaan op die site.

G 'luck!

Origineel geplaatst door Chazz
Nieuwe drivers zijn er nog niet. Ik zit er ook op te wachten en daarna ga ik er ook een kopen (gelijk weer arm,twee jaar geen vakantie, maar goed...who's counting)

Ik sprak net met een Guru op 01xray.com (dus een van de wizzkids) en die zei dat het nog ff duurde. Ik hoop niet te lang, ik heb er ook net nog een post over gedaan op die site.

G 'luck!

achterlijk hoor van yamaha...ondertussen wordt de tascam fw volgens mij flink verkocht....snap niet hoe ze zo'n apparaat op de markt kunnen brengen zonder fatsoenlijke (geteste) drivers...lijkt me nogal essentieel

Over die drivers. Dat zijn generieke mLan drivers die voor alle mLan apparaten zouden moeten werken.

En ja, het is zwaar kl*ten dat ze dat niet fatsoenlijk voor elkaar hebben. Trouwens het leuke van die forums is dat als je maar met genoeg mensen daar gaat lopen flamen ze vanzelf wel iets gaan doen. Dus als je even af wilt reageren of zo dan post je daar gewoon even flink en dan help je mee met irriteren. (als je het maar netjes houdt)

Ja, ik was eerst erg geinstresseerd in de 01x maar als ik dit hoor dan ben ik opeens minder enthousiast. Dat zei Bertje er niet bij toen hij dat ding demonstreerde voor de ogen van kooplustig Nederland.

XP drivers die nog niet UP to Date zijn. XP is er al vanaf 2001. Werkt hij dan wel onder windows95:confused:

Origineel geplaatst door Chazz

Ik was in de muziekwinkel en daar vertelde de verkoper dat het allemaal wel mee viel...maarja daar zijn het ook verkopers voor!
Ik wilde er vandaag eigenlijk eentje bestellen maar ik denk dat ik toch maar beter ff kan wachten dan...

Greetz Erik

Anders ga je gewoon met dat verhaal naar de verkoper. (weet niet waar je hem wilt kopen)
En als je hem dan mag uitproberen dan lijkt me dat een goede deal.

Je mag trouwens zowieso 8 dagen naar aankoop het artikel zonder opgave teruggeven en dat je het volledige bedrag er voor terug krijgt. Geldt eveneens voor 2e handse spullen.

Ik heb pas nog bij I4 met zo'n 01x zitten spelen en op zich vind ik hem best wel wijs.

Ja das een goeie.... maar ik verwacht niet zo snel dat je da ding mee naar huis mag nemen om te testen. Maarja kan 't natuurlijk wel vragen.

Ik was trouwens ook bij i4 geweest....hij stond alleen nie aangesloten...kon em helaas nie uitproberen

Mzzls

Doe geen moeite..
Op dit moment zijn alleen de Mac OSX drivers beschikbaar.
Voor de PC gaat het nog effe duren voordat de drivers 100% stabiel zijn helaas.
Zal denk ik niet zo lang meer duren.

Ehmm... Kenny, ik heb eigenhandig de drivers geinstalleerd voor die 01X die Harold bij I4 aan een laptoppie had gehangen.

En dus gewoon installeren en draaien. En heb er niet echt mee gewerkt om te zien of ze stabiel waren maar nul komma nul gezeik.

Ik weet dat de pc drivers nu ook wel aardig werken, maar er waren toch nog wat vervelende bugs aanwezig, bijvoorbeeld spontane audiodropouts , en dat het alleen fatsoenlijk werkt op de hoogste latency stand, en die update moet helaas nog komen.

Yep, nu maar hopen dat het snel gefixed is. Heb iig wel de dvd al besteld bij 01xray.com Kwam voor hele andere gear naar Feedback, maar Kenny had me upgehooked met die 01x en sindsdien toch wat verslaafd aan geworden geloof ik :maffia:

Origineel geplaatst door Kenny
Ik weet dat de pc drivers nu ook wel aardig werken, maar er waren toch nog wat vervelende bugs aanwezig, bijvoorbeeld spontane audiodropouts , en dat het alleen fatsoenlijk werkt op de hoogste latency stand, en die update moet helaas nog komen.

Raar eigenlijk he......

Stel dat Yamaha een motorfiets uitbrengt die af en toe eens uitvalt en maar 75 km per uur zou kunnen.....niemand zou hem kopen. En de 01X is een groot succes.

Best wel raar dat sommigen toch problemen hebben met de 01X, ik heb hem nu toch al een tijdje en heb nog geen enkel probleem kunnen vaststellen.

En ik gebruik hem samen met een laptop met Windows XP. :okdan:

En iedereen maar zeuren over die drivers. Hebben die zeurders die drivers dan zelf al gebruikt. Wellicht niet.

Enfin. Ik vind het een interessant toestel dat aan mijn verwachtingen voldoet. Nu nog een mLAN16E binnenkrijgen. :)

Origineel geplaatst door Hover
Best wel raar dat sommigen toch problemen hebben met de 01X, ik heb hem nu toch al een tijdje en heb nog geen enkel probleem kunnen vaststellen.

Volgens mij zijn de problemen toch erg systeem gebonden als ik da zo hoor...Bij de ene gebruiker werkt het allemaal vlekkeloos en de ander heeft toch nog de nodige problemen...

Ik denk ook dat de problemen toch vaak te wijten zijn aan de gebruikte computer en z'n configuratie.

Misschien heb ik geen problemen omdat ik op de computer geen gebruik maak van Plug-ins?

Tja....ik hoor ook veel nadelen over die 01x, maar ik ben mijzelf heel goed aan het informeren hierover o.a. op 01xray. De voordelen van dit apparaat zijn mij toch te groot om zomaar te laten schieten, zelfs de (voor mij toch hoge) aanschafprijs is voor mij van minder belang dan de dingen die ik met dit apparaat kan doen.

Ik heb die dvd besteld om te kijken of het allemaal doet wat ik denk (en gelezen heb). Nu maar hopen dat als ik hem haal eind mei/ begin juni, de nieuwe drivers er zijn. Ik ben zelf een redelijke windows XP gebruiker, maar geen pro, dus ik wil eigenlijk iets wat gewoon zonder problemen werkt.

Maar al ben je dus benieuwd naar de 01x, draai je xp, ga gewoon naar www.01xray.com, ff opgeven bij he forum, en gewoon veel op het forum posten. Onder de posters zitten ook veel mensen van Yamaha die er daadwerkelijk mee bezig zijn. Ze hebben de antwoorden, no nonsense, en we houden ze dan wakker voor XP drivers, en wanneer ze dan uitkomen. Ik heb nu ook een vraag gesteld over planning (naam op dat board is Fearless) en ik wacht nog op antwoord.

mLan Tools V1.4.1 van 25-03-2004. Zijn dat nieuwe drivers voor XP?

Back