Een goede studio mixer voor rond de 500 euro

Waarom geen klein/grotere mixer nog naast je ouwe mixer erbij.

of deze

Voor jou voor 500 euro!

Attachments

• mx400dia3.jpg
    mx400dia3.jpg
    40,7 KB · Bekeken: 143
een kapotte mixer zou ik niet kopen :)
doet me trouwens denken aan mijn oude en inmiddels overleden mackie waar een hele dikke klodder soldeertin in lag toen ik m kocht van een forumlid

kraakjes

kraakjes

Origineel geplaatst door bliepertronic
hpim2102.JPG

deze mixer had ik voor 350 euro van marktplaats ghaald
je kan dus geluk hebben ook al is niet iedere potmeter meer kraakvrij!

Een mixer die kraakt kan je rustig kopen. Meestal is het een teken dat de betreffende potmeter niet veel is gebruikt. Dan zit er wat aanslag op het koperen spoor in de potmeter waardoor het kontakt niet helemaal goed verloopt. De krakende potmeters zijn dan ook meestal de gain omdat je die 1 keer insteld en er vrijwel nooit meer aan komt.

Wat simpel schroefwerk, vooral bij een modulaire mixer zoals de D&R op de foto, de boel even voorzichtig uitblazen en een klein drupje kontaktspray van een goed merk, ff heen en weer draaien en wallah, het loopt weer. Alle potmeters die ik tot nu toe heb gezien hebben wel een sleufje of gaatje waarje de pray in kan spuiten. (logisch, anders kon het stof er ook niet in komen.)

Is het een potmeter die helemaal dicht is, dan is het juist een teken van een veel gebruikte en versleten potmeter, die dan in zijn geheel moet worden vervangen. Pin mij er niet op vast, maar tot zover ik weet worden deze volledig dichte potmeters uitsluitend in onderwater aparatuur (rov's) en ruimtevaart gebruikt. Ik heb ze in iedergeval nog nooit gezien, misschien een ervaren raparateur?

Maar het kan je inderdaad veel geld uitsparen.

De Allen & Heath die ik net heb gekocht heeft hetzelfde verhaal, ff een middagje sleutelen een schoonmaken en ik heb een paar 100 euro bespaard. Als je het zelf kan doen, dat is de voorwaarde. De reparatie steld niets voor, maar het grote aantal uren wat er in gaat zitten kost veel geld.

Laat me raden: omdat dat in de advertentie wordt verteld?

Het is per definitie af te raden om contactspray te gebruiken on mengtafels. Van welk merk dan ook.

Contactspray is in alle gevallen maar een tijdelijke oplossing. Het probleem keert echter vaak sneller terug doordat de contactspray een plakkerig laagje achterlaat waar sneller opnieuw stof en andere rotzooi op komt.

Je kunt in alle gevallen beter perslucht proberen. Deze blaast het probleem (viezigheid) echt weg i.p.v. het op 1 plek op te hopen. Contactspray helpt uiteindelijk je potmeter gewoon om zeep.

Origineel geplaatst door Acidfever
Het is per definitie af te raden om contactspray te gebruiken on mengtafels. Van welk merk dan ook.

Contactspray is in alle gevallen maar een tijdelijke oplossing. Het probleem keert echter vaak sneller terug doordat de contactspray een plakkerig laagje achterlaat waar sneller opnieuw stof en andere rotzooi op komt.

Je kunt in alle gevallen beter perslucht proberen. Deze blaast het probleem (viezigheid) echt weg i.p.v. het op 1 plek op te hopen. Contactspray helpt uiteindelijk je potmeter gewoon om zeep.

Dit doe ik meestal samen, eerst goede contact spray en dat dan meteen weg blazen met perslucht.
Werkt echt goed en meestal blijft het daarna voor zeer lange tijd weg (meestal voor altijd).
Je blaast dan het vuil met de spray weg.
Ik gebruik het echter zelden p Mengtafels, maar wel heel vaak bij oude synths (volume e.d.)

Origineel geplaatst door Acidfever

Klopt,
al ga ik ook mee in de mening van Grooveron,
bij oude (muziek) apparatuur en audio kan
het met goede contact spray en perslucht werken.

Ik heb eens in het verleden een oude Technics
bandrecorder opgeknapt, de potmeters kraakten
verschrikkelijk.
Goed sprayen en cleanen en het was over.
Hij speelde perfect en voor jaren weer.

Blazen, spuiten?

Blazen, spuiten?

Ik er trouwens bij vergeten te vermelden dat ik de potmeters met contaktpray "in de week" zet en heb vervolgens zo goed als droog blaas met perslucht. Pas daarbij wel op de luchtdruk, met 8 bar of meer blaas je hem kapot. Faders blaas ik alleen maar met perslucht. De teflon lagering moet absoluut droog zijn anders loopt het niet meer soepel. Volgens sommigen mag er een minim drupje siliconenspray in de as van een draaipotmeter.

Goede mixer

Goede mixer

Hoi

Ik heb hier een Yamaha MG24/14 staan die net een jaar oud is en zo goed als niet gebruikt, ik heb bijna al mijn spullen vekocht dus is deze ook overbodig geworden deze mag weg voor 600 euro, geen stofvanger geweest is altijd afgedekt geweest en niet van nieuw te onderscheiden.

Mail me maar.

Groetjes Arnold

hehe deze topic is alweer een tijdje oud ... 2e kerstdag vorig jaar zie ik net... dus bijna een jaar oud

ik heb nog steeds een nieuwe mixer nodig .. maar heb de laatste tijd alleen mn geld uitgegeven aan nieuwe gear
en net vandaag weer 475 uitgegeven aan een filterbank .... dus wanneer ik weer een mixer ga kopen is nog de vraag ...

op t moment ben ik liever omslachtig bezig met kabels in en uit pluggen terwijl ik steeds nieuw speelgoed koop dan dat ik weer een smak geld uitgeef aan een grotere mixer ..... maar iig bedankt voor jullie replies :mega:

Hehe zo oud alweer..

Misschien is een Behringer RX1602 trouwens wel wat voor je: 16 kanaals rackspace 1HE linemixer. kun je dan weer doorlussen naar een stereo-input van je MX1604 en dan ga je er in totaal 14 kanalen op vooruit!
de RX is iets van 90 of 99 euro.

Back