Een goede studio mixer voor rond de 500 euro

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Hehe zo oud alweer..

Misschien is een Behringer RX1602 trouwens wel wat voor je: 16 kanaals rackspace 1HE linemixer. kun je dan weer doorlussen naar een stereo-input van je MX1604 en dan ga je er in totaal 14 kanalen op vooruit!
de RX is iets van 90 of 99 euro.

Nu je t zegt..... die tip heb ik wel es eerder gehad.. nu ik die RX1602 zie, kan ik me ook herinneren dat ik dit ding wel es gezien heb..... Heb me er toen denk ik niet diep genoeg in verdiept .. of ik ben t vergeten ...

als dit mijn probleem oplost en een hoop geld scheelt is t idd niet duur

thx :)

gnagnagna

gnagnagna

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
hehe deze topic is alweer een tijdje oud ... 2e kerstdag vorig jaar zie ik net... dus bijna een jaar oud

ik heb nog steeds een nieuwe mixer nodig .. maar heb de laatste tijd alleen mn geld uitgegeven aan nieuwe gear
en net vandaag weer 475 uitgegeven aan een filterbank .... dus wanneer ik weer een mixer ga kopen is nog de vraag ...

op t moment ben ik liever omslachtig bezig met kabels in en uit pluggen terwijl ik steeds nieuw speelgoed koop dan dat ik weer een smak geld uitgeef aan een grotere mixer ..... maar iig bedankt voor jullie replies :mega:

Je zal toch moeten!

Het is net als kiespijn, na weken heb je er geen last meer van, zogenaamd... maar uiteindelijk moet je toch naar de bekkebeul / bekkenbeul / bekke-beul / bekken-beul. (tsja ik heb wat moeite met elke 4 jaar een nieuwe spelling)

Hoe dan ook ff sparen en koop dan iets met veel sliders en nog meer gaten er in, dan ben je er voorlopig vanaf en kan je alles tegelijk gebruiken.

Wat mogelijk ook een oplossing is, in ieder geval in verhouding het goedkoopst is een Behringer Cybermix. Dat zijn 32 stereo! kanalen in een 19"-1U bak met pc aansluiting en je mixer zit dan op de monitor. Je kan het aantal kanalen wat je dan ziet aanpassen op wat je van die 32 gebruikt. Eventueel kan er nog zo'n bak aan worden gehangen. Je moet dan wel van digitaal houden en al beschikken over een goed geluidssysteem in je pc en en groot beeldscherm wil je nog enig overzicht houden. Maar als je dat al hebt dan is dit mogelijk de oplossing. Ik heb Cybermixen wil compleet met software en alles wat e rverder bijhoort voor 100 euro op marktplaats.nl zien staan. Veel wordt het niet aangeboden. Hoe het bevalt weet ik niet, ik heb hem nooit gehad.

Re: gnagnagna

Re: gnagnagna

Origineel geplaatst door NyaH
Wat mogelijk ook een oplossing is, in ieder geval in verhouding het goedkoopst is een Behringer Cybermix. Dat zijn 32 stereo! kanalen in een 19"-1U bak met pc aansluiting en je mixer zit dan op de monitor. Je kan het aantal kanalen wat je dan ziet aanpassen op wat je van die 32 gebruikt. Eventueel kan er nog zo'n bak aan worden gehangen. Je moet dan wel van digitaal houden en al beschikken over een goed geluidssysteem in je pc en en groot beeldscherm wil je nog enig overzicht houden. Maar als je dat al hebt dan is dit mogelijk de oplossing. Ik heb Cybermixen wil compleet met software en alles wat e rverder bijhoort voor 100 euro op marktplaats.nl zien staan. Veel wordt het niet aangeboden. Hoe het bevalt weet ik niet, ik heb hem nooit gehad.

kan nergens cybermix vinden.... of bedoel je de micromix?

micomix mx400

Despite its ultra-compact size, this 4-channel line mixer is big on features! It yields the highest sonic quality at all output levels, boasting ultra low-noise 4580 operational amplifiers for outstanding audio performance—the same op amps found in its much bigger brethren. Expanding on the capabilities of standard-size mixers is where the MX400 does extremely well, for example as a sub-mixer. If you are running short on available channels on your “big” mixer and need to bring the output of three different keyboards into your mix, you can simply connect them to the MX400, work out the keyboard mix, and connect the MX400’s output to a single input on your main mixer.

hm kost 20 euro .. misschien ook best handig

hm net zitten googlen naar cybermix ... was dus iets anders .... waarom worden ze nieuw niet meer verkocht?

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
micromix is mono...

ik zag t ... mja opzich wel perfect om aan mn filterbank te hangen die is ook mono ..
dan hoef ik niet elke keer dingen in en uit te pluggen op de filterbank zelf ..
op deze manier zou je ook heel handig 4 instrumenten tegelijk door je filterbank kunnen sturen zonder routing op je mixer
denk dat ik er binnekort ff 1 of 2 bestel

btw als je er 2 tegelijk gebruikt kun je m stereo gebruiken

Ik denk dat 'ie weinig aan je geluid kan verknallen... het zijn alleen maar een paar potmetertjes en die zou je eventueel nog kunnen vervangen door betere ook, hehe.

Origineel geplaatst door Roel
mijn eerste gedachte bij de micromix: "...en de kwaliteit?".

laat even wat weten als je er 1 hebt? :)

Komt goed :)

zijn alleen op t moment niet op voorraad .... ze verwachten ze rond de 3e week van deze maand pas weer ..
dus t kan nog ff duren voor ik ze in huis heb

de stekkertjes, het geluid, de "interface", bedieningsgemak ( hands-on-control vs custom control ), digitaal beter voor het kleine budget en integratie met je daw, analoog, waarschijnlijk uit audiofiele overwegingen, bedienings gemak en groter budget (al hoeft dat niet altijd zo te zijn)

Origineel geplaatst door Goran8000
Wat is het verschil tussen een normale en een digitale mixer??

misschien kun je beter even een nieuwe thread aanmaken voor een nieuwe vraag maar ik raad je hoe dan ook aan eerst even de fantastische zoekfunctie te gebruiken!

Re: Re: gnagnagna

Re: Re: gnagnagna

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
kan nergens cybermix vinden.... of bedoel je de micromix?

micomix mx400

Despite its ultra-compact size, this 4-channel line mixer is big on features! It yields the highest sonic quality at all output levels, boasting ultra low-noise 4580 operational amplifiers for outstanding audio performance—the same op amps found in its much bigger brethren. Expanding on the capabilities of standard-size mixers is where the MX400 does extremely well, for example as a sub-mixer. If you are running short on available channels on your “big” mixer and need to bring the output of three different keyboards into your mix, you can simply connect them to the MX400, work out the keyboard mix, and connect the MX400’s output to a single input on your main mixer.

hm kost 20 euro .. misschien ook best handig

hm net zitten googlen naar cybermix ... was dus iets anders .... waarom worden ze nieuw niet meer verkocht?

Ik bedoel de Behringer CYBERMIX.
Ik heb intussen achterhaald dat hij niet meer wordt gemaakt, maar hij wordt op ebay en dergelijke sites af en toe aangeboden.

Cybermix dus.

Back