Een goede studio mixer voor rond de 500 euro

Resonance

Turn up the reso!
Hola....
Aangezien ik de laatste jaren meer gear heb gekocht dan ik ooit van plan was om te kopen, is mijn Behringer Eurorack 1604A te klein geworden!

Ik ben dus van plan een nieuwe mixer te gaan kopen binnekort.
Ik weet dat behringer en yamaha leuke mixers verkoopt voor een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Ik heb onder andere gekeken naar de Behringer Ub2442 Fx-Pro. Maar ik weet niet of dit een goede keuze is.
Welke mixer raden jullie mij aan?
Hieronder wat punten die voor mij belangrijk zijn:

Niet duurder als 500 euro!

Gain knoppen (mijn eurorack heeft wel gain knoppen maar niet op elk kanaal)

20 of 24 kanalen (liever 24 of meer)

Analoog of digitaal? (maakt dit nog veel uit?)

Alternatieve outputs (zodat ik net als bij mn eurorack maar op 1 knop hoef te drukken en alle output gaat direct mn pc in inplaats van over mn speakers)

Onboard FX (van redelijke kwaliteit) zouden leuk zijn maar als ik een betere kwaliteit mixer kan krijgen voor dezelfde prijs alleen zonder fx heb ik dat liever.

En natuurlijk de standaard EQ / PAN etc. (over de kwaliteit van mn eurorack niks te klagen, al weet ik ook niet beter)

-------------

En nog even een vraagje over de Behringer Ub2442 Fx-Pro, ik zag dat elk kanaal 2 jack inputs had.... op mn eurorack heb ik dus ook 4 channels met alleen maar 1 input. Waar ik dus perfect mn mono teebee aan kan hangen. Hoe werkt dit op de UB2442? Kan ik daar ook gewoon 1 jack insteken en dan mono geluid over links en rechts horen? of hoor ik dan bijv. maar aan 1 kant geluid. Natuurlijk is dit geen probleem, Ik kan dan gewoon een kabel van 2 naar 1 kopen. Maar ik vroeg me dit gewoon even af.

Alvast bedankt voor jullie antwoord :mega:

hpim2102.JPG

deze mixer had ik voor 350 euro van marktplaats ghaald
je kan dus geluk hebben ook al is niet iedere potmeter meer kraakvrij!

Wat een vette bak man :D
Maar die zou ik hier niet kwijt kunnen denk ik, tenzij ik eerst mn hele kamer ga verbouwen :D

Ik koop trouwens liever geen 2e hands mixers...
Ik wil liever iets wat nieuw is met garantie...En zonder gekraak en zonder het risiko dat ik binnen een paar maanden mn mixer voor een grote beurt moet weg brengen

Nadat ik die eurorack mx8k eens goed bekeken heb denk ik trouwens dat die mixer ook veels te groot is voor mij :)

Laatst gewijzigd:
nieuw voor +- 500 € is er niet echt iets buiten behringer

ik zou je aanraden een goede tweedehands te doen of voortsparen tot 885 € voor een YAMAHA MG 24/14FX te kopen. Het is een veel betere mixer dan Behringer, voor niet zo veel meer geld.

http://www.netzmarkt.de/thomann/yamaha_mg2414fx_livemischpult_prodinfo.html

Behringer is niet echt slecht, maar toch niet echt van goede kwaliteit ook. De prijzen zijn wel zeer goedkoop...

Misschien moet ik toch eerst mn kamer maar eens verbouwen :)
Als ik al die mixers zo zie dat gaat niet passen in de huidige situatie.....
Maar wat is er niet goed aan behringer? want ik hoor dat wel vaker mensen zeggen.
En ik zelf hoor t eigenlijk niet.

Maar wat is er niet goed aan behringer? want ik hoor dat wel vaker mensen zeggen.
En ik zelf hoor t eigenlijk niet. [/B][/QUOTE]

Don't go there!!! :D Als je een beetje je best doet, dan kun je via de zoekfunctie genoeg informatie vinden over behringer mixers.

hmmm toevallig ben ik ook in 2 strijd voor een nieuwe mixer

denk dat ik het eerst met een klein ding gaat doen ( nog niet te veel gear ) dus qua kanalen red ik het wel effen met een kleine Behringer...( a 38 euro of zo :D ) om dan lekker door te sparen voor een YAMAHA MG 24/14FX... die vind ik wel heel sjiek...

Origineel geplaatst door LoFiye
Don't go there!!! :D Als je een beetje je best doet, dan kun je via de zoekfunctie genoeg informatie vinden over behringer mixers.

Probeer maar 1 topic te vinden waar iemand zijn behringer mx8000 helemaal de grond in boort op basis van zijn persoonlijke ervaring.

Vind je niet. Alleen maar tevreden gebruikers, waaronder ik zelf. :)

Als je geluk hebt, kun je voor ongeveer 700/800 wel een leuke Soundcraft scoren. Als je in de buurt van Duitsland woont, dan zou ik Ebay.de in de gaten houden. Soms hebben ze leuke tafels voor weinig geld.

Origineel geplaatst door demian
Probeer maar 1 topic te vinden waar iemand zijn behringer mx8000 helemaal de grond in boort op basis van zijn persoonlijke ervaring.

Zonder Behringer de grond in te willen trappen.. (heb er ook e.e.a. van staan);
2 maatjes van me hadden MX8000's - lekkende en uitvallende kanalen, krakende faders
en potmeters... allebei hebben ze die tafels weggedaan en doen nu alles binnen de pc. :o:

Mijn advies; schuif de optie 2dehands niet zomaar aan de kant en kijk goed uit naar wat er
te koop staat.. (Mackie, Soundcraft, Tascam). Check goed voor je koopt.

Denk dat je dan uiteindelijk beter af bent. :)

Origineel geplaatst door Vizion
2 maatjes van me hadden MX8000's - lekkende en uitvallende kanalen, krakende faders
en potmeters... allebei hebben ze die tafels weggedaan en doen nu alles binnen de pc. :o:

Mijn advies; schuif de optie 2dehands niet zomaar aan de kant en kijk goed uit naar wat er

Hadden ze die MX8000's nieuw of 2e hands?

Heb geen ervaring met Behringer...om een goede reden....

Ik wil het gewoon niet hehe

Maaruh, een 2e hands Soundtracs topaz ofzo moet je wel kunnen vinden voor 500Neuro. Das iig een complete mixer, fijne eq en lekker veel headroom.

Origineel geplaatst door Vizion

Hadden ze er niet toevallig contactspray in gespoten? :engel:

Kan ik onderschrijven, was jaren lang een tevreden gebruiker, hier en daar een klein kraakje maar dat heb je echt bij ALLE
mixers op den duur.

Hadden ze er niet toevallig contactspray in gespoten? :engel:

Bedoel je dat je met contactspray de dingen erger maakt?

Ik dacht dat je daar krakende pots mee kan oplappen.

Piwi

Origineel geplaatst door dweezil
Bedoel je dat je met contactspray de dingen erger maakt?

Ik dacht dat je daar krakende pots mee kan oplappen.

Piwi

Geintje zeker ?

Het is het begin van het einde als je je mixer met contactspray gaat bedoezelen..
(ik spreek uit ervaring helaas...)

Origineel geplaatst door waxx
..voortsparen tot 885 € voor een YAMAHA MG 24/14FX te kopen..

+/- €797,- bij Correct R'dam (naast Feedback) ;) Scheelt weer een beetje. EN bezorgen v.a. €250,- (of 200, weet nie meer zeker.. kijk maar op site) gratis thuis.

Ken ook voor Phonic gaan: zelfde prijsklasse als Behringer, maar af&toe wat opties meer en degelijker?

Geintje zeker ?

Het is het begin van het einde als je je mixer met contactspray gaat bedoezelen..
(ik spreek uit ervaring helaas...)

Dit is niet helemaal zo. Ik spreek uit ervaring. Het klopt dat 97% van de kontaktsprays wel onmiddellijk werkt in die zin dat
het gekraak meteen verdwijnt. Het keert echter na een tijdje terug, en liefst erger.
Dat heeft zo zijn oorzaak.

Er is gelukkig een kontaktspray die je echter wel helpt en niet de schade nog erger maakt.
Die noemt kontakt 600 en elke hersteltechnieker zal dit bevestigen. Je vind deze zeker in de betere hifi-zaak of electronicawinkel.
Dit is de enige spray die je mag gebruiken, de rest heeft op termijn het effect zoals Demian beschrijft.

Hier vind je technische info over Kontakt 600

http://www.dact.com/Tuner_600_data_sheet.pdf

En dan nog even iets over de aankoop van een mixer voor een budget van 500 euro.
Het spreekt denk ik voor zich dat je voor dit budget beter eerst rekening kan houden met "mogelijkheden" dan met klank. Dat de Behringer mixers klankmatig geen groot licht zijn is geen geheim. "Slecht" zou ik Behringer niet durven noemen. Men kan nu eenmaal geen betaalbare mixer bouwen met hoogwaardige componenten. Een volkswagen is geen Mercedes, maar een Volkswagen rijd ook, snap je ?
Maar waar Behringer wel voor staat : ze bieden véél mogelijkheden voor een heel redelijke prijs. En dat kan in een aantal gevallen wel een voordeel zijn.
Er zijn een aantal vragen die je jezelf kan stellen alvorens over de klank te gaan. Klank is belangrijk van zodra je mixer ook je setup maximaal technisch kan invullen. Dus :
Wat is het minimum aantal kanalen dat je nodig hebt?
Hoeveel aux sends heb je nodig ?
Heb je subgroepen nodig ? 4 ? 8?
Wil je grafisch of parametrische toonregeling?
-20 dB pads nodig ?
Fantoom voeding, aantal micro-ingangen
Insert punten?
Pas als dat beeld is ingevuld weet je wat je nodig hebt en kan je rondkijken welke de middenweg is tussen aanvaardbare klank en mogelijkheden.

Bliepertronic heeft geluk gehad. Met de kostprijs van de tafel, maar ook met de mogelijkheden én de uitstekende klank van deze D&R waarvan ik het type niet meer weet.
Dat er krakende schuiven of pots tussen zitten is niet abnormaal voor een analoge tafel van die leeftijd en dat zou ik er in jouw geval ook bijnemen.

Laatst gewijzigd:
Back