robbie50
ferkeert lit
Graag zou ik deze geheugenmodule zelf maken, wie heeft schema.....wie heeft ervaringen hiermee?
groet,
rob
groet,
rob
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Boemtsjak
Ik heb hier wel ergens het schema van de M64C liggen. Die dingen zitten vrij eenvoudig in elkaar, maar ze gebruiken wel geheugenchips die waarschijnlijk al jaren niet meer gemaakt worden. Vraag is dus of je ergens soortgelijke chips kunt vinden. :confused:
Ik heb hier wel ergens het schema van de M64C liggen. Die dingen zitten vrij eenvoudig in elkaar, maar ze gebruiken wel geheugenchips die waarschijnlijk al jaren niet meer gemaakt worden. Vraag is dus of je ergens soortgelijke chips kunt vinden. :confused:

Ik zal morgen het schema wel ff inscannen en hier posten. In de M64C zitten trouwens 4 Toshiba TC5517AFL RAM chips.

Origineel geplaatst door Erazotropa
Mensen die geen verstand van electronica hebben, doen dat ja.. idd
Die zien zich zelf niet zitten te pielen en hopen dat het werkt. kost te veel tijd om alles uit te zoeken. voor dat ze evt zeker weten dat wat ze hebben goed is om te maken.
Die zien het precies omgekeerd dan iemand die wel verstand van electronica heeft en weet waar ie mee bezig is.
Die zien het gewoon al voor zich.. hoe ze het moeten maken.. wat in tegen stelling in het andere geval dus een eitje voor hun is, en ook nog eens nix kost.
En daarbij komt ook nog eens, dat wat je zelf maakt veel leukerder is dan alles maar kopen..
That's the clue
Eraz.
Origineel geplaatst door matrixxx
een andere oplossing is om de data sheets van de chips op te sporen op het internet en aan de hand daarvan kijken als alles goed werkt
reken er wel op dat je een scoop nodig hebt
de condensatortjes en weerstandjes kan je zo doormeten

9090's... time for eraz... ooh ah ooh ah...Origineel geplaatst door Erazotropa
En daarbij komt ook nog eens, dat wat je zelf maakt veel leukerder is dan alles maar kopen..
That's the clue
Eraz.

Jammer dat die weerstandarrays niet iets duidelijker zijn beschreven (vermoed dat het iets van 10K zal zijn?). Voor de rest is het echt te simpel voor woorden en inderdaad een stuk goedkoper zelf te bouwen dan ergens een 2e hands exemplaar te halen.Origineel geplaatst door Boemtsjak
Ok, hier is dan het schema van de M64C cartridge. Veel plezier ermee!![]()
Origineel geplaatst door MSXUser
Jammer dat die weerstandarrays niet iets duidelijker zijn beschreven (vermoed dat het iets van 10K zal zijn?). Voor de rest is het echt te simpel voor woorden en inderdaad een stuk goedkoper zelf te bouwen dan ergens een 2e hands exemplaar te halen.