Wie heeft SCHEMA voor geheugenmodule voor JX10?

robbie50

ferkeert lit
Graag zou ik deze geheugenmodule zelf maken, wie heeft schema.....wie heeft ervaringen hiermee?

groet,
rob

Roland.

Vraag me af of er wel schema's te vinden zijn van de M-16 en M-64 modules. Waarschijnlijk moet je toch op zoek naar een (zwaar overprijsd) 2e hands exemplaar.

Ik heb hier wel ergens het schema van de M64C liggen. Die dingen zitten vrij eenvoudig in elkaar, maar ze gebruiken wel geheugenchips die waarschijnlijk al jaren niet meer gemaakt worden. Vraag is dus of je ergens soortgelijke chips kunt vinden. :confused:

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Ik heb hier wel ergens het schema van de M64C liggen. Die dingen zitten vrij eenvoudig in elkaar, maar ze gebruiken wel geheugenchips die waarschijnlijk al jaren niet meer gemaakt worden. Vraag is dus of je ergens soortgelijke chips kunt vinden. :confused:

Als je die schema's hebt kan je die dan posten hierzo?

Kan ik ff uitzoeken welke ram ik dan zou kunnen gebruiken.

Eraz.

Hallo,

Dank voor je reactie!
Graag zou ik het schema willen hebben.....
kan je dit mailen naar mij?

e-mail,

bakeenei@wanadoo.nl

groet en BEDANKT!!!!
rob

Leuk van je!
Ik weet niet hoe, of het weg kan halen hier......
mail het aub ook naar mij en
BEDANKT alvast!!!!
rob

Ik zal morgen het schema wel ff inscannen en hier posten. In de M64C zitten trouwens 4 Toshiba TC5517AFL RAM chips.

3x Die zien

3x Die zien

Mensen die geen verstand van electronica hebben, doen dat ja.. idd

Die zien zich zelf niet zitten te pielen en hopen dat het werkt. kost te veel tijd om alles uit te zoeken. voor dat ze evt zeker weten dat wat ze hebben goed is om te maken.
Die zien het precies omgekeerd dan iemand die wel verstand van electronica heeft en weet waar ie mee bezig is.
Die zien het gewoon al voor zich.. hoe ze het moeten maken.. wat in tegen stelling in het andere geval dus een eitje voor hun is, en ook nog eens nix kost.

En daarbij komt ook nog eens, dat wat je zelf maakt veel leukerder is dan alles maar kopen..

That's the clue ;)

Eraz.

Re: 3x Die zien

Re: 3x Die zien

Precies!
Als ik het zelf kan maken is het inderdaad veel goedkoper dan dat ik BELACHELIJKE hoge prijzen ga betalen......
DANK voor je uitleg en ondersteuning....

groet,
rob

Origineel geplaatst door Erazotropa
Mensen die geen verstand van electronica hebben, doen dat ja.. idd

Die zien zich zelf niet zitten te pielen en hopen dat het werkt. kost te veel tijd om alles uit te zoeken. voor dat ze evt zeker weten dat wat ze hebben goed is om te maken.
Die zien het precies omgekeerd dan iemand die wel verstand van electronica heeft en weet waar ie mee bezig is.
Die zien het gewoon al voor zich.. hoe ze het moeten maken.. wat in tegen stelling in het andere geval dus een eitje voor hun is, en ook nog eens nix kost.

En daarbij komt ook nog eens, dat wat je zelf maakt veel leukerder is dan alles maar kopen..

That's the clue ;)

Eraz.

een andere oplossing is om de data sheets van de chips op te sporen op het internet en aan de hand daarvan kijken als alles goed werkt
reken er wel op dat je een scoop nodig hebt
de condensatortjes en weerstandjes kan je zo doormeten

Ook een goede, vooralsnog wacht ik even schema af!
Scoop is aanwezig , dus dat is het bezwaar niet.......
misschien kan ik op deze manier ook andere aan deze modules helpen en stort de belachelijke prijzen markt ook in!!
Zijn er nog mensen die een ROM kaart voor je JX over hebben...(tegen schappelijke prijs!!)???

groet,

rob

Origineel geplaatst door matrixxx
een andere oplossing is om de data sheets van de chips op te sporen op het internet en aan de hand daarvan kijken als alles goed werkt
reken er wel op dat je een scoop nodig hebt
de condensatortjes en weerstandjes kan je zo doormeten
:D :okdan: :okdan: :okdan:

Ok, hier is dan het schema van de M64C cartridge. Veel plezier ermee! :biertje:
Jammer dat die weerstandarrays niet iets duidelijker zijn beschreven (vermoed dat het iets van 10K zal zijn?). Voor de rest is het echt te simpel voor woorden en inderdaad een stuk goedkoper zelf te bouwen dan ergens een 2e hands exemplaar te halen.

Origineel geplaatst door MSXUser
Jammer dat die weerstandarrays niet iets duidelijker zijn beschreven (vermoed dat het iets van 10K zal zijn?). Voor de rest is het echt te simpel voor woorden en inderdaad een stuk goedkoper zelf te bouwen dan ergens een 2e hands exemplaar te halen.

Yep 10k

Back