Ik heb een vraagje
Hoe en waarmee kan ik 24 sporen in 1 keer opnemen als vst spoor en doorrouten naar mijn mixer.
Kom aub met voorbeelden van setjes/dingen etc want ik kom er niet uit.
Als je bedoeld hoe je 24 sporen moet opnemen in Cubase oid dan is dat een kwestie van de juiste hardware. 24 i/o is niet weinig en dan ga je al gauw in de richting van een adat kaartje van bijv. RME met een paar ADDA's ervoor.
Een andere mogelijkheid is natuurlijk iets als de MOTU 24i/o VET!!
Maar goed, misschien is dit niet wat je vraagt. In dat geval, minder haast en nog een keer proberen
Kijk dat het met een sequencer moet snap ik.
Ik zit alleen nog met het hardware verhaal.
Ik wil allles wat op me 24 kanaals mixer binnen komt opnemen en doorrouten naar de mixer.
Ik wil dus weten welke hardware!!
En ik wil absoluut geen losse sporen recorder.
Ik heb ook een 24-kanaals mixer en ik neem gewoon in 8 kanalen via de bussen op met m'n 828mk2. Als je 24 kanalen tegelijkertijd wilt opnemen heb je het over het stevige hardware en moet ook je pctje lekker meedoen.
Kijk eens naar de RME DSP serie en zoek daar leuke ADDA's bij. Of kijk naar de 24i/o van Motu. Er zijn heel veel mogelijkheden, wat is je budget?
Ja Mono, ik denk je dat je er toch aan moet geloven, de 24 i/o van Motu is errug cool. Deze kaart is afhankelijk van de snelheid van de' host' dus een snel pc-tje met veel rams en mhrzt is zeker gewenst zoals n0_key al aangaf.
Ik ken eigenlijk geen andere kaart met dezelfde spec's als de 24 i/o voor een lagere prijs :confused: iemand?
Ik weet dat ik prepal.com niet teveel aan moet houden maar daar staat de 24 i/o op $575 en op de site van motu
staat-ie met een nieuwprijs van (nog steeds) $1425
ik ken iemand die een 24i/o heeft.
hij werkt zelfs met een amd xp2600. en 2 7200 rpm schijven. met 2mb cache (niet eens 8mb)
dat werkt als een trein icm cubase sx 2.x
een rme hdsp 9652 met 3x behringer ada8000 oid werkt ook prima.
Die snelle pc met meerdere snelle schijven e.d. zit wel snor. Die mono heeft een heel leuk systeempje gebouwd
Ik spreek misschien voor m'n beurt maar ik was van het weekend bij mono en hij legde me uit dat hij soms ook met meerdere mensen lekker wil jammen en dat gewoon 'as is' wil opnemen en uiteraard alles weer apart afspelen en mixen.
En dat kan alleen maar met 24 i/o aangezien het best veel gear is die speelt
De computer is het probleem niet.
Het geld momenteel even hehehe
Maar ik ga dus maar sparen voor een 24 I/O van motu want dat voldoed aan wat ik wil
Een losse hd recorder is niks want dat is niet fijn te editten voor me.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.