Evolution UC 33e vs Novation Remote 25

hyperborea

Ingeburgerd
Hi Forum

We overwegen de aanschaf van een MIDI controler en willen graag jullie mening over deze twee :)

De bedoeling is dat hij wordt gebruikt voor direkte controle over diverse soft synths en Cubase SX 1. We werken al met een Edirol PCR 80 maar gebruiken die voornamelijk voor de invoer van noten. Ook zijn we GEEN midi wizards dus het apparaat zou 'idiot proof' moeten zijn (eenvoudig te bedienen dus). Wat is jullie ervaring?

Thanks
Willem en Madeleine

Hmmmm, idiot proof...

geen ervaring mee, ik trap overal in. Maar Ik heb wel een UC 16 (de kliene broer van deic33) en laatst wilde die niet meer aan gaan. Toen ik heb op had geschroefd deed ie het ineens wel weer, maar toch zegt het iets over betrouwbaarheid. Verder is ie erg simpel te gebruiken. Maar let op, de bediening ervan is niet aansluiten en gaan... Er zitten wel presets in voor bepaalde (soft) synths maar die moet je dan maar net gebruiken. Om er andere machines mee aan te sturen zul je voor elke paramameter een CC nummer moeten achterhalen/ verzinnen en die aan de knoppen toewijzen (alsmede het midikanaal nummer).
Verder is er weinig ruimte op de evolution voor aantekeningen (32 parameters onthouden schiet niet op).

Mij lijkt die Novation een betere gok, aangezien daar (geloof ik) ook nog een (wie weet) informatief displaytje op zit (die van de evolution is ietwat cryptisch) en een keyboardje. Zo kun je jezelf nog voor de gek houden dat je een instrument bespeelt. Aan de andere kant kun je een mixer voor cubase misschien weer makkelijker bedienen met de evolution gezien de layout.

Gewoon allebei kopen!

Back