BCR2000 vs UC 33e

hyperborea

Ingeburgerd
Halo Forum.

Ik overweeg de aanschaf van een midi controler en vroeg me af wat de ervaringen zijn met deze twee.

Graag advies van de pro's :)

Willem

weet niet of ik mezelf een pro mag noemen :), maar ik ben tot nu toe behoorlijk tevreden met m'n bcr2000. In deze thread staat al het eea over de bcr. UC33 weet ik zelf niet zoveel van. Hij heeft iig niet van die mooie ledkransen rond de draaiknoppen ;)

Ik heb de UC-33e gekocht en ben er zeer tevreden over :)

De knopen en faders draaien en faden soepel, en de USB interface werkt ook heel goed. Ook is hij erg simpel te gebruiken met Fruity Loops.

ik heb de BCF2000 de fader versie van Hazes'zn ding (dat klinkt fout :P )
mijnes is terug..denk fabrikage fout.. maar dat soort dingen heb ik bijna nooit.v.erwacht gewoon goed spul terug.. (behringer is geen troep vind ik)

De instellingen werken super.. je kan de type draaiknoppen instellen... tot balans, reversed en normale weergave.. kan super handig zijn.. dat biedt al een enorm pluspunt als je er ook van wilt aflezen.. je hebt geneens een lcd scherm nodig meer :P

nee, maar je het is een leuk ding.. de UC33e ken ik niet..

ik heb ook een brc2000 en hij werkt fantasties .. en idd het aflezen van de instellinge van de knoppen is duidelijk met die mooie ledrings, alleen ik vind hem kwa uiterlijk niet zo aantrekkelijk ik hou niet zo van die plastic afgeronde randen geef mij maar gewoon een massief vierkand blok en dan wel met die ledjes :okdan:
en hij is een beetje erg groot ik ben nu nog bezig een goeie plaats te zoeken

en die uc33
ik vind hem maar een beetje simple nix speciaals....hoewel het wel zoon vierkant blok is maar zonder leuke lampjes :D

en kwalietatief zal het tog niet zoveel uit maken.?

Hey guys,

het ziet er allemaal leuk uit als je naar de specs kijkt, maar heeft iemand ervaring met die BCx2000 serie icm Ableton Live? die Uc33 (e) is er zo een beetje voor gebouwd.

Het vervelende is dat je op de Behringer site veel presets terug vind van allerlij apparaten, maar niet voor Ableton Live al staat er wel stiekum een plaatje van Ableton op ;)

ik wil graag die Fader versie hebben, motorised faders zijn toch wel errug lekker, maar heb al rare dingen gehoord, iemand positive ervaring?

Ik vind de BCR erg lekker werken, de bovenste 8 draaiknoppen zijn trouwens draai/drukknoppen (leuk dat je dan de filter kan tweaken en bypassen met 1 hand) Het programmeren gaat, als je de midi cc#'s van al je apparaten uit de kop weet, heel erg snel en je kunt per knop ook en bereik ingeven zodat je bijvoorbeeld een waarde uit kan sturen tussen 32 en 96 ipv de hele range van 0 t/m 127.
De drukknoppen zijn ook erg handig. Ik gebruik ze om bijvoorbeeld de distortion op mijn superbassstation aan en uit te kunnen zetten.
Al met al vind ik de BCR meer kunnen voor weinig.

-C-

En de Evolution X-Session? Is dat geen optie?

540134.jpg

Is maar 111 euro.

nee hoor, die evolution-x heeft alleen een crossfader extra....

ik denk dat die behringers een stuk verder gaan dan de evolutions, bv vanwege de motorised faders op de BCF en de led-ringen op de BCR...... maar ze zijn wel een stuk groter dan de UC33...... daarom is die laatste misschien wat handiger als je de boel in een backpack mee wilt nemen..ik wilde eerst die BCF kopen, voor bv live gigs, maar ik vinnem eigenlijk veel te groot voor portable gebruik........

met ableton live kunnen ze allebei prima overweg, gewoon ff je eigen templates maken lijkt me toch?

Origineel geplaatst door divi
heeft uc33 endless knobs? lijkt mj wel een belangrijke plus, en die hebben de behringers in elk geval wel.

configureren voor live kan geen enkel probleem zijn toch?

nope, geen endless encoders, maar de UC33- e versie (de laatste dus) heeft wel een shift-button ofzo waarmee je zonder dat ie midi data uitstuurt de knoppen en sliders kunt verschuiven..

eindeloos

eindeloos

8)
bcr2K heeft wel eindeloze knopjes
daarom heb ik m gehaald
:mexico:

Back