[Novation Remote 25] Midi controller

Origineel geplaatst door Bobby
geweldige review joh!
ge zou bijna denken dat je voor het Novation promotieteam werkt! :D hehehe
Denk dat ik er me ook zo eentje aanschaf :eureka:

btw waarom heeft ie eigelijk MIDI IN? je gebruikt em toch alleen om parameters door te sturen, niet? Of is het daarom dat ie ook een Thru heeft? (1 wordt 2)

De controller heeft ook een ingebouwd usb 2 midi interface.. vandaar de midi in.

Origineel geplaatst door Erazotropa
Wat ik nog vergeten was, is dat de controller standaard al 60 Templates in geprogrammeerd.

PRE-INSTALLED TEMPLATES

Software Sequencers:
Emagic
• Logic
Cakewalk
• Sonar
• Project 5

vergeet cubase niet :)

Die Remote Audio heb ik van Mike-D gekocht.

En die K-station engine zou eind van deze maand beschikbaar komen. Tenminste dat zei Linda van Novation.
Wel een beetje later dan gehoopt (eind jan zeiden ze) maar beter iets dan niets. ;)

Er is wel een verschil tussen beide overigens. En het hangt er maar net vanaf of je die extra paar centen voor dat audio/K-station stuk wil uitgeven.

Let wel dat de latency van de audio 7ms uit en 11ms in aan de hoge kant is (we zijn verwend). Maar da's een manco van USB in het algemeen.

En voor de mensen die meer toetsen willen komen er ook 4 en 5 octaafs versies uit. Wat een superideale setup voor je homestudio is. Die 2octaafs versie is handig voor Live met een laptop. Past alles in een tas.

Origineel geplaatst door fuse

Let wel dat de latency van de audio 7ms uit en 11ms in aan de hoge kant is (we zijn verwend). Maar da's een manco van USB in het algemeen.

je zit dus wel aan je pc vast? Ookal heb je een Audio versie? :F

Lijkt me logisch. Waar dient anders een audiointerface voor?

Maar je kunt hem ook standalone gebruiken hoor. Als midicontroller met 2 outputs en een losse onafhankelijke effect sectie. (die effecten zijn leuk maar niet super of zo)
En zelfs sysex versturen als het moet. (gelimiteerd tot 16 of 20 posities of zo)

Die 4-octaafs versie leek me ideaal als midicontroller, maar nu ze er die audio-interface bij hebben gedaan komt de prijs veel te hoog te liggen. Zou er ook een Novation Remote 49 komen (dus zonder audio)?

Hoi,

ik overweeg dus ook een Remote25 te kopen, ben benieuwd naar ervaringen van mensen. Ik ben zelf toetsenist, heb al wat spullen (Nord Lead l, Motif Es8) dus het gaat mij niet echt om een groot keyboard. Ik wil gewoon wat soundjes testen op mijn Pro53, en wat lijntjes inspelen. Waar ik vooral benieuwd naar ben is: kun je gelijk aan de slag of moet je eerst nog alles programmeren? Ik heb net een BCF2000 weggedaan wat daar moest ik nog erg veel aan programmeren voordat ie werkte. En waar ik ook benieuwd naar ben: kun je goed werken met die extra MIDI-outputs? Ik bedoel, geen last van hickups, delays?
Als iemand antwoord heeft of een link naar een thread - i appreciate it :)

gr,

dazz

Het programmeren valt reuze mee... binnen 10sec een slider of rotary of pot toegewezen aan een CC oid..

Die extra midi output werkt ook prima.. geen latency problemen..

Al met al een strax apparaatje :) ik doe hem zekers niet meer weg..

En de toetsen zijn gewoon in 1 woord: Heeeeerlijk!!

De remote25 hebben ook templates die je bij Novation kunt downloaden.

Dus het programmeren is al voor je gedaan. Pro53 zit er bijv standaard al bij.

ik heb de remote25 al een hele tijd. [gaafdoenmode]Ik geloof zelfs dat ik de eerste in nl had hehe :)[/gaafdoenmode]. Op zich is het een geweldiug ding. Soft- en hardsynths controlleren van 1 punt is te gek. Er zit eigenlijk maar 1 maar aan en dat zijn de drivers. Die zijn dus bagger. In cubase heb ik voortdurend problemen als ik usb van het ding gebruik. Echt als masterkeyboard gebruiken is daardoor niet mogelijk. Ik heb inmiddels contact met novation hierover gehad en het zal gefixed worden met de volgende driver release, maar dat riepen ze de vorige driverrelease ook al, dus wat daar van waar is....
De transport bar werkt ook niet, maar dat komt door een slechte remote implementatie van cubase, dus das niet een remote25 bug. De toetsen zijn inderdaad heerlijk, maar ik zou er toch wel graag 49 willen nu.
Al met al zou ik niet meer zonder kunnen, maar die drivers... brrrr...

/0

Transportbar werkt hier prima, tenminste na zelf een template aangemaakt te hebben..

Voor de rest ben ik nu over op compleet hardware.. voor live is het echt een super apparaat.. snel wisselen van pages/hardware templates.. werkt echt perfect..

Heel nuttig deze aanvullende ervaringen, ikzelf gebruik Logic dus dat transport probleem zal ik niet hebben...hopelijk. Qua toetsen, tsja, 2 octaven is net genoeg voor een aardige baslijn in C, daarom twijfel ik nog een beetje, misschien toch Edirol PCR30 (F-C)? Maar daar zal ik een andere thread voor opstarten.

"choices...choices...'

dazz

Transportbar werkt hier prima, tenminste na zelf een template aangemaakt te hebben..

Ok maar het idee is dat je het bijgeleverde .xml bestand in cubase laadt bij generic remote en dat je dan los kan. Dat is dus niet het geval en ik vind dat dat eigenlijk niet kan. Het is de duurste 25-key controller op de markt en je betaald dat beetje extra om alles werkend te hebben toch? En cubase is nou ook niet bepaald een cheapo pakket. Die zooi moet gewoon goed met elkaar werken als ik daar zoveel voor betaal.
Ik maakte de overstap zelf van een evolution mk-225c controller onder andere vanwege de extra midi routing mogelijkheden en de xy-pad die het gros van de plugins crashed en ook niet lekker werkt met mijn virus. Als dan een deel wat ik belangrijk vind niet naar behoren werkt ben ik wel een beetje teleurgesteld. Overigens gebruik ik cubase; met logic op de Mac schijnt het allemaal wat beter te werken.

Toch is de remote25 de moeite waard dazz. De toetsen zijn de beste in deze klasse (25 keys). Ik zou m ondanks de minpunten weer kopen, alleen dan de remote49. Het maakt het werken met softsynths een stuk aangenamer en voor live is het ook top. Beste wat je denk ik kan doen is de handleiding lezen (te downen van de Novation site) en dan naar de sjop gaan en testen of dat wat je ermee wilt doen mogelijk is.

/0

Vraagje, heeft iemand met z'n remote25 al met success een sysex synth kunnen programmeren. Zoek nl een controller die zowel CC als sysex kan zenden, was eerst aan het ogen naar de Behringer BCR-2000 maar na de gebruikelijke Brakke Behringer Kwaliteit feedback op het forum opteer ik hier maar niet voor :) Niet erg want ik had toch liever iets met keys 8)
Ik weet dat in de manual staat dat het kan, maar ik had ook graag gehoord dat dit werkt ook.

Baai!

Origineel geplaatst door Nerve
Vraagje, heeft iemand met z'n remote25 al met success een sysex synth kunnen programmeren. Zoek nl een controller die zowel CC als sysex kan zenden, was eerst aan het ogen naar de Behringer BCR-2000 maar na de gebruikelijke Brakke Behringer Kwaliteit feedback op het forum opteer ik hier maar niet voor :) Niet erg want ik had toch liever iets met keys 8)
Ik weet dat in de manual staat dat het kan, maar ik had ook graag gehoord dat dit werkt ook.

Baai!

Werkt ook prima, ik stuurde mijn Quasimidi Technox destijds aan met mijn Remote 25 via sysex.. no problemo! :)

Origineel geplaatst door division_by_0
Ik maakte de overstap zelf van een evolution mk-225c controller onder andere vanwege de extra midi routing mogelijkheden en de xy-pad die het gros van de plugins crashed en ook niet lekker werkt met mijn virus.

Vreemd ik gebruik mijn X/Y pad met volle tevredenheid op mijn Virus C zowel andere hardware en softsynths... :confused:

Buiten dat die template niet werkt zie ik niet in om daar een probleem over te maken, het is puur een extra'tje, tja dat ie niet werkt jammer dan..

Ik heb diverse midi controllers onder mijn handen gehad, en moet zeggen dat ik remote 25 toch wel de meest meesterlijke toetsen vind hebben.. wat spelen die heerlijk!!!

Ik heb er ook een. Ik moet dan de 2e NLse gebruiker zijn geweest... Ben zeer tevreden, maar met de USB verbinding had ik ook problemen, ik gebruik daarom de 'gewone' midi-uitgang.

Ik volg de ontwikkelingen al een tijdje niet meer, nergens voor nodig want het ding werkt goed. Maar wat ik me ineens afvroeg, zijn er al gebruikersgroepen waar templates worden uitgewisseld voor (soft) synths die niet in de standaard template zitten? En is er misschien een programmaatje voor op de PC waarmee gemakkelijk eigen templates kunnen worden samengesteld en dan geupload naar de 25? Lui als ik ben zou ik graag templates van anderen willen gebruiken.:Z

vraagje ?

vraagje ?

welke software zit er nu bij de nieuwe x station ?

Back