Heb jij je gear verzekerd?

Thoraval

Ouwe rot
Wat ik me laatst afvroeg was of jullie je gear laten verzekeren en zoja hoe? Je hebt natuurlijk vaak (als je nieuw koopt) de eerste paar jaar garantie tegen schade van de fabrikant maar wat nou als je net nieuw aangeschafte machinedrum bij een inbraak of bij waterschade (daar is net een nieuw topic over, wat je dan het beste kan doen) gestolen wordt of finaal naar de klote gaat? Veel van jullie hebben voor duizenden euro's aan apparatuur en misschien is een synth wel niet zo steelgevoelig als een TV maar toch, je tft schermpje van je PC je monitors (weet een inbreker veel dat het niet gewone speakers zijn).

Stel... 2004 ... de zoveelste watersnoodramp ... al je gear naar de kl*te ... naast het feit dat je mentaal gewoon 100 procent puur naar de kl*te bent... je geldbuidel is al helemaal van slag... of krijgen jullie dan fijn al jullie centjes terug van een verzekering?

'k Heb de verzekering van mijn inboedel met een hele kwak omhoog gedaan vorig jaar.

Het probleem lijkt me nooit met nieuwe apparatuur... (misschien heb je dan nog bonnetjes, of valt dat op te sporen in het archief van de muziekwinkel) ...maar 2ehandsjes, helemaal 'vintage' vraag ik me af wat je ervoor terugkrijgt.
Marktwaarde schijnt lastig vast te stellen te zijn (ik zou zeggen: Prepal, maar zo werkt het helaas niet), en dus gaan ze maar uit van standaard afschrijvings percentages, heb ik me laten vertellen... :(

Het enige wat kunt doen om zulke situaties te voorkomen is evt. een officiele taxatie.
En dan ook apart verzekeren geloof ik, volgens mij valt het dan niet in je standaard 'electronica' van de inboedel...

Ik doe het maar zo: af en toe een mooie foto maken, foto ergens op een internet server / homepage / studio alias crib thread :) whatever. En dan maar hopen dat er na een evt. brand nog wat van te maken is.
(zo van: deze stukjes gesmolten plastiek, dat was ooit duidelijk een Roland TB-303... :o: )

Al mijn gear is verzekerd, (bij FBTO) ..... alleen heb ik al mijn gear verkocht, ff FBTO bellen, dit kost geld! Goed dat je het zegt!

Origineel geplaatst door Hanz

(zo van: deze stukjes gesmolten plastiek, dat was ooit duidelijk een Roland TB-303... :o: )

jezuschristus stel je voor dat je 303 of 909 smelt bij brand... :o:

idd dat schiet ook ff snel zo door m`n gedachten. Moet er niet aan denken.

En trouwens probeer jij maar zò`n manetje van de verzekering wijs te maken dat dat ding dubbel zo duur is als dat ie nu 2dehands kost.:)

Back