Het namencarrousel draait inmiddels op volle toeren zie ik.
Voor mezelf ben ik er wel uit:
- Liefst songtitels die al bestaan vermijden;
- Maar dat is bijna niet te doen als je over "zinnige" onderwerpen wilt zingen (en dus niet over "roze plastic tafeltjes" of over "kabouters in paarsgeel gestreepte tutu's op de maan"
) Dus een songtitel die al bestaat is op zich niet erg als je zingt over bijvoorbeeld liefde, emoties, mensen, politiek, onrecht, vrede/oorlog, dagelijkse beslommeringen, etc;
- Zolang de songtitel maar niet hetzelfde is als een alom bekende, ikonische wereldhit;
- En als je echt niet om een passende titel heen kan die al bestaat en enigszins bekend is, dan maar wat puzzelen met de spelling.
Dat laatste ga ik dit keer maar eens toepassen. Het gaat vermoedelijk "Hide 'n Seek" worden.
Thanks folks!
Oh oh, dit klinkt als een totaal nieuw topic...

Ik zie het als een persoonlijke ontdekkingsreis waar je helemaal in onder kan dompelen, maar ben daarin dan wel weer een perfectionist. Voor wie of wat? Ehhh da's een existentiële vraag: Het antwoord is denk ik omdat je ook hele avonden voetbal of sitcoms op tv kan kijken, maar dan zou m'n creatieve zieltje ongetwijfeld in mineur eindigen. En het is ook wel leuk om liedjes te wereld in te slingeren en op die manier met andere muzikanten in aanraking te komen en bij te leren of anderen weer te inspireren. Tja, maakt de songtitel dan wat uit? 't Is meer dat ik geen zin heb in gezeur met mensen die roepen "bestaat al!!!" of "copyright geneuzel". Eh, zoiets?