Arghhh... "Alle" songnamen bestaan al?!

- ARGHH! (Single): A 2024 release available on Apple Music by the artist Tinola.

- arghhh (Song): A 2022 track by the artist isq, which you can stream directly on Spotify.

- Arghh (Song): A 2026 hip-hop track by ŞøŞã Ğłøkks, also available to stream on Spotify.

Het probleem is dat je titel te kort is en daardoor al in gebruik. Maak het wat langer. Hide & Seek & Destroy. Run & Hide & Seek. Zo krij je tenminste meerdere copyrightclaims tegelijk.
Goeie titel, "Copyright Claim"!

Of "Copyleft Claim" als speelse variant.

HDTorrent. Wordt ook vast nog niet gebruikt.
Even serieus: voor wie maak je de muziek en hoe makkelijk moeten ze het kunnen vinden. Song titles in combinatie met je artiestennaam zou genoeg moeten zijn tenzij je een naam gebruikt die tig artiesten al hebben.

Met omgekeerde namen van synthfabrikanten kun je een heel album vullen en het klinkt lekker Scandinavisch:

Goom
Oisac
Dron

Dnalor
Ahamay
Miehrebo
Nortkele

Iaka
Thgilriaf

Probeer het eens in het Nederlands. Er gaat een wereld voor je open.

Het namencarrousel draait inmiddels op volle toeren zie ik. :W

Voor mezelf ben ik er wel uit:
  • Liefst songtitels die al bestaan vermijden;
  • Maar dat is bijna niet te doen als je over "zinnige" onderwerpen wilt zingen (en dus niet over "roze plastic tafeltjes" of over "kabouters in paarsgeel gestreepte tutu's op de maan" :erm:) Dus een songtitel die al bestaat is op zich niet erg als je zingt over bijvoorbeeld liefde, emoties, mensen, politiek, onrecht, vrede/oorlog, dagelijkse beslommeringen, etc;
  • Zolang de songtitel maar niet hetzelfde is als een alom bekende, ikonische wereldhit;
  • En als je echt niet om een passende titel heen kan die al bestaat en enigszins bekend is, dan maar wat puzzelen met de spelling.
Dat laatste ga ik dit keer maar eens toepassen. Het gaat vermoedelijk "Hide 'n Seek" worden.
Thanks folks!

Even serieus: voor wie maak je de muziek
Oh oh, dit klinkt als een totaal nieuw topic... :) Ik zie het als een persoonlijke ontdekkingsreis waar je helemaal in onder kan dompelen, maar ben daarin dan wel weer een perfectionist. Voor wie of wat? Ehhh da's een existentiële vraag: Het antwoord is denk ik omdat je ook hele avonden voetbal of sitcoms op tv kan kijken, maar dan zou m'n creatieve zieltje ongetwijfeld in mineur eindigen. En het is ook wel leuk om liedjes te wereld in te slingeren en op die manier met andere muzikanten in aanraking te komen en bij te leren of anderen weer te inspireren. Tja, maakt de songtitel dan wat uit? 't Is meer dat ik geen zin heb in gezeur met mensen die roepen "bestaat al!!!" of "copyright geneuzel". Eh, zoiets? :)

Laatst gewijzigd:
Hans Zimmer heeft geen eens een track met de naam Interstellar :D

Het namencarrousel draait inmiddels op volle toeren zie ik. :W

Voor mezelf ben ik er wel uit:
  • Liefst songtitels die al bestaan vermijden;
  • Maar dat is bijna niet te doen als je over "zinnige" onderwerpen wilt zingen (en dus niet over "roze plastic tafeltjes" of over "kabouters in paarsgeel gestreepte tutu's op de maan" :erm:) Dus een songtitel die al bestaat is op zich niet erg als je zingt over bijvoorbeeld liefde, emoties, mensen, politiek, onrecht, vrede/oorlog, dagelijkse beslommeringen, etc;
  • Zolang de songtitel maar niet hetzelfde is als een alom bekende, ikonische wereldhit;
  • En als je echt niet om een passende titel heen kan die al bestaat en enigszins bekend is, dan maar wat puzzelen met de spelling.
Dat laatste ga ik dit keer maar eens toepassen. Het gaat vermoedelijk "Hide 'n Seek" worden.
Thanks folks!

Oh oh, dit klinkt als een totaal nieuw topic... :) Ik zie het als een persoonlijke ontdekkingsreis waar je helemaal in onder kan dompelen, maar ben daarin dan wel weer een perfectionist. Voor wie of wat? Ehhh da's een existentiële vraag: Het antwoord is denk ik omdat je ook hele avonden voetbal of sitcoms op tv kan kijken, maar dan zou m'n creatieve zieltje ongetwijfeld in mineur eindigen. En het is ook wel leuk om liedjes te wereld in te slingeren en op die manier met andere muzikanten in aanraking te komen en bij te leren of anderen weer te inspireren. Tja, maakt de songtitel dan wat uit? 't Is meer dat ik geen zin heb in gezeur met mensen die roepen "bestaat al!!!" of "copyright geneuzel". Eh, zoiets? :)
Hide and seek, is dat geen nummer van DJ Rush? 🤔

Tja, maakt de songtitel dan wat uit? 't Is meer dat ik geen zin heb in gezeur met mensen die roepen "bestaat al!!!" of "copyright geneuzel". Eh, zoiets? :)
Maar wie roept dat dan? De mensen voor wie je de muziek maakt? Die komen echt niet voor de namen. En anders laat je hen de namen verzinnen.

Ik denk dat zolang je een nummer niet “Dont cry for me Argentina” noemt het wel erg mee zal vallen

Ik denk ook dat je creatieve zieltje hierover zich veel te veel zorgen maakt ;-)

Mijn mening edoch en ik breng niets uit. Ben wel bezig met m’n Magnus Opus “houseriedeltjenummerweetikveel_final_v5”

Open het gemiddelde karaoke programma en je ziet hoe veel bekende nummers dezelfde titel hebben. Zolang het inderdaad maar redelijk "anonieme woorden" zijn kan dat geen kwaad. "pretty fly for a white guy" zal je moeilijker kunnen verdedigen dan "I will always love you".

Ik denk ook dat je creatieve zieltje hierover zich veel te veel zorgen maakt ;-)
Ik denk dat m'n creatieve zieltje voornamelijk ook wat meer water nodig heeft met dit loeihete weer :erm: 8o)

houseriedeltjenummerweetikveel_final_v5
Niks meer aan veranderen. Gewoon ronduit perfect!

Hide and seek, is dat geen nummer van DJ Rush? 🤔
Haha, verzamel ze allemaal! We hebben er nu al... ehhh 4 of zo? (mine not included) *Insert anekdote*: Ik kende trouwens ooit iemand die zoveel mogelijk uitgaves verzamelde van het liedje "Popcorn". Maar goed, da's dus iedere keer hetzelfde liedje en melodietje, maar dan in metal, schlager of disco format. *end of anekdote*

• Duimpje
Duimpjes: L56
Wees blij als je niet ook nog aan genre-verplichtte shit vast zit, zoals in metal waar het ook nog eens stoer moet zijn met vaste items als extra x-en of z-en. Of uber- ultra-stoer, als het iets met 7 of seven is.

Ik denk wel dat veel mensen behoorlijk fantasieloze tracktitels kiezen in de elektronische muziek. Grijpen toch graag terug op vrij clichématige ruimtevaart, spirituele en/of technische termen.

INTERDIMENSIONAL HYPERDRIVE

GALACTIC MOVEMENTS

FUTURE MEDITATION

(Raises hand) 😅

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Gewoon voor élke tracktitel een Cruijff quote kiezen. En het een concept album noemen. Albumtitel: Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Back