Dorian Urac
Aaaaaarrghhhhh!!!
Grmbl… bijna iedere keer als ik een coole naam voor m'n nieuwe liedje verzin, dan bestaat dat al. Kijk, ik snap dat je een song niet “Bohemian Rhapsody” moet noemen of “Stairway to Heaven”. Maar hoe erg is het als je een titel verzint die al bezet is door een wat onbekendere artiest? Want zoveel poëtische mogelijkheden zijn er nou ook weer niet als je maar een paar woordjes ter beschikking hebt en er intussen miljoenen platen uitkomen.
Is het überhaupt erg? Zijn er richtlijnen voor? (Bijvoorbeeld dat je song best hetzelfde mag heten als het genre totaal anders is.) Kun je aangeklaagd worden door – ik noem maar wat – een Tiroler Schlagerzanger omdat je liedje toevallig hetzelfde heet als de B-kant van z’n laatste meezinger? (Nou vooruit die kans is klein, maar toch
)
Of boeien dubbelingen niet? Hm, er zijn ook meer hondjes die Boef heten (ik noem opnieuw maar wat).
Wat denken jullie?
Grts, Dorian
Is het überhaupt erg? Zijn er richtlijnen voor? (Bijvoorbeeld dat je song best hetzelfde mag heten als het genre totaal anders is.) Kun je aangeklaagd worden door – ik noem maar wat – een Tiroler Schlagerzanger omdat je liedje toevallig hetzelfde heet als de B-kant van z’n laatste meezinger? (Nou vooruit die kans is klein, maar toch
)Of boeien dubbelingen niet? Hm, er zijn ook meer hondjes die Boef heten (ik noem opnieuw maar wat).
Wat denken jullie?
Grts, Dorian
), maar m'n liedje gaat hierbij Hide & Seek heten, of wellicht Hide 'n Seek. Dat tussenvoegsel "and" in haar – zojuist door my gegoogelde – Hide and Seek song is uiteindelijk toch maar burgelijk saai nietwaar?