Scsi kabel voor A3000?

Gupy

Nieuwkomer
Ik ben op zoek naar een scsi-kabel voor mijn Yamaha A3000. Kun je hiervoor ook een traditonele pc-scsi kabel voor gebruiken?

De sockets zijn gewoon passend.

Bedankt....weer € 60,00 in m'n zak houden. (lees: wat een belachelijke prijs via een Yamaha servicecentre):)

Origineel geplaatst door Gupy
Bedankt....weer € 60,00 in m'n zak houden. (lees: wat een belachelijke prijs via een Yamaha servicecentre):)

Wááááát?! Wat een ****!:)
Trouwens, een goede SCSI kabel (een dikke kabel, met een mantel om de kabels tegen storingen te beschermen) kost ook wel wat... (rond de 20/30 euro)
Ik zou niet zo'n dun kabeltje gebruiken, deze zijn gevoeliger voor storingen... Hier heb je niet zo'n last van als het een kort kabeltje is trouwens.. Suc6!

Shit...ik bedoelde eigenlijk de interne scsi-kabel. Van de scsi kaart naar de harddisk.

Dom van me om dat niet te vermelden.:stupid

Origineel geplaatst door Gupy
Shit...ik bedoelde eigenlijk de interne scsi-kabel. Van de scsi kaart naar de harddisk.

Dom van me om dat niet te vermelden.:stupid

Ow, intern! Dus gewoon zo'n platte "ribbon-cable".... Die kun je die gewoon gebruiken hoor (dus een PC kabel) want SCSI is een standaard zeg maar, net als USB enz. Pfff 60 euro voor een ribbon kabel!?!?! wat een mafkezen :)

Hee bedankt...:okdan:

De prijs is idd volkomen van de pot gerukt. De interne voedingskabel(tje) zit al op € 21,00....en dan moet ie nog van Japan (of in de buurt daar) afkomen.

De voedingskabel heb ik wel besteld, daar ik niet ga solderen in de sampler, dat is me net iets te "onproffesioneel".

Nogmaals bedankt voor de raeactie.

Ik heb voor 2,50 een pc voedings kabel splittertje in m'n A5000 zitten dat werkt ook gewoon.

Druid

Origineel geplaatst door druid
Ik heb voor 2,50 een pc voedings kabel splittertje in m'n A5000 zitten dat werkt ook gewoon.

Druid

Nee, is mij niet gelukt. Ik kan geen passende connector vinden voor op de voedingsprint. Welk splitterkabeltje bedoel je dan?

Ik heb 1 kabeltje die van het moederbord naar de hardeschijf voor de stroom gesplitst naar m'n zipdrive met een pc onderdeel.

Druid

Origineel geplaatst door Syntax Terror
Ow, intern! Dus gewoon zo'n platte "ribbon-cable".... Die kun je die gewoon gebruiken hoor (dus een PC kabel) want SCSI is een standaard zeg maar, net als USB enz. Pfff 60 euro voor een ribbon kabel!?!?! wat een mafkezen :)

Ik heb onlangs zo'n kabel zelf gemaakt. Ik had zo'n platte nodig met een chassis-connector (50 P. centronics)
aan de buitenkant en 2 interne 50 p. connectors. 1 voor de zipper en een op het moederbord.
Totaal was ik zo'n 17 euro kwijt.
Die connectors kan je in een bankschroef zachtjes en gelijkmatig op de lintkabel knellen. Grijpen zichzelf vast.
Geen gesoldeer.

Jos

Back