welke monitoren?

das 5 punt 1 dus 2 voor 2 achter 1 in het midden en een sub ( meestal )

dus het standaard film gebeuren

Origineel geplaatst door mischa
das 5 punt 1 dus 2 voor 2 achter 1 in het midden en een sub ( meestal )

dus het standaard film gebeuren

Ik wil er ff bijvermelden dat de voor en achter speakers beide stereo zijn.

Hallo mensen,

Zijn er lieden onder u die een onderbouwde mening hebben over deze speakers?
Vanmiddag bij een vriend gehoord en vond ze zelf wel lekker, ben echter nog niet helemaal om.

Gaarne wat reacties.

Bvd

semble

KRK Systems://RoKit

RoKit

Small and mighty, the RoKit ultra-compact personal monitor will give you great sound anywhere. Don't let its small size fool you; KRK designed the RoKit to be the finest sounding personal monitor. It introduces the sound, musicality, and power handling that has make KRK famous at the lowest possible cost. Video shielding is standard.

Dominic Montague
Technologica

On the KRK RoKits, "The bottom line is that these are excellent all around speakers with what, I believe, have the sonic edge over the competition."

Video Shielding: Standard
Drivers: HF 1" Silk Dome Tweeter
LF 6" Long Stroke Polyvinyl Woofer
Frequency Response: 69Hz-24kHz ±3dB
Sensitivity 1W @ 1m: 91dB
Maximum SPL @ 1m: 104dB
Nominal Impedence: 8 Ohms
Maximum Power Handling: 75 Watts
Dimensions: 12 15/16"H x 11 5/16"W x 8"D
32.9cm H x 28.7cm W x 20.3cm D
Shipping Weight: 29 lbs. (13 Kg) per pair

:eureka:

Origineel geplaatst door Ensemble
Hallo mensen,

Zijn er lieden onder u die een onderbouwde mening hebben over deze speakers?
Vanmiddag bij een vriend gehoord en vond ze zelf wel lekker, ben echter nog niet helemaal om.

Gaarne wat reacties.

Bvd

semble

KRK Systems://RoKit

RoKit

Small and mighty, the RoKit ultra-compact personal monitor will give you great sound anywhere. Don't let its small size fool you; KRK designed the RoKit to be the finest sounding personal monitor. It introduces the sound, musicality, and power handling that has make KRK famous at the lowest possible cost. Video shielding is standard.

Dominic Montague
Technologica

On the KRK RoKits, "The bottom line is that these are excellent all around speakers with what, I believe, have the sonic edge over the competition."

Video Shielding: Standard
Drivers: HF 1" Silk Dome Tweeter
LF 6" Long Stroke Polyvinyl Woofer
Frequency Response: 69Hz-24kHz ±3dB
Sensitivity 1W @ 1m: 91dB
Maximum SPL @ 1m: 104dB
Nominal Impedence: 8 Ohms
Maximum Power Handling: 75 Watts
Dimensions: 12 15/16"H x 11 5/16"W x 8"D
32.9cm H x 28.7cm W x 20.3cm D
Shipping Weight: 29 lbs. (13 Kg) per pair

:eureka:

Kijk eens op deze link:

http://www.soundonsound.com/sos/mar...html?session=dab9f113ac264c23e63cb0bc4fd197e5

ik snap het nog niet . ze blijven er maar op hameren kleine studio kleine speakers grote studio grote speakers .. de gemiddelde controll room is nu niet echt groot te noemen .. kwa inhoud een leuke slaapkamer maar daar staan tog echt monsters van een main systemen.

ver der lijken mij die rokit erg leuk als extra naast een niet kleurend systeem

ik zou voor die syrincs gaan denk ik. heb ze niet gehoord maar heb wel eens de PA subs gehoord van syrincs. klinkt geweldig en dat waren dan nog maar de hele kleintjes.

voor monitoring wil ik liever geen sub. Heb nu een huis-tuin-en-keuken passieve hifi Jamo subwoofer set (stereo, niet 5.1 ofzo) en dat bevalt voor monitoring toch niet echt om dat bas overal in mijn kleien hok anders klinkt. als je ff een meter naar achteren gaat zitten hoor je nouwelijk bas meer. Langs de muur bonk je weer weg. Heeft natuurlijk ook wel met de opstelling te maken maar toch.

Ik vraag me nu al een hele tijd af:

-Syrincs M3-220 of:
-een setje Tannoy Reveal Active.

Aangezien de prijs bij Thomann krék hetzelfde is, is dat geen punt. Iemand die deze twee al eens vergeleken heeft? Ik vraag me sterk af welke als betere uit de bus komt.

Wie kan helpen?

Ik heb de Syrincs gehoord. Hebben een vrij fel/schril geluid. Ik vond ze weinig midden-range hebben. Veel hoog en laag. Ze kunnen voornamelijk heel HARD. Ik vind ze niet zo mooi.

Ik heb wel eens Tannoy monitors gehoord, maar niet die jij bedoelt. Die ik heb gehoord vond ik over het geheel genomen wel goed (zat in de prijsklasse 500 - 700 Euro)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Steven V
Ik vraag me nu al een hele tijd af:

-Syrincs M3-220 of:
-een setje Tannoy Reveal Active.

Aangezien de prijs bij Thomann krék hetzelfde is, is dat geen punt. Iemand die deze twee al eens vergeleken heeft? Ik vraag me sterk af welke als betere uit de bus komt.

Wie kan helpen?

In dit geval voor de tannoys gaan die zijn veel natuurlijker dan die M3's
Dat is een gehypt setje eigenlijk meer voor de monitoring voor op het podium.

Als je de kans hebt luister ook eens naar de Tapco S5 zijn net zo duur, en die heb ik gekocht ipv de tanooys omdat ze wat beter klonken.

Oke ik ben eruit; de Syrincs M3-220 word het dus niét. Ik zou dit trouwens ook nogal belachelijk vinden; van die mini topjes op het meubel dat ik net gebouwd heb, met veel ruimte voor grote monitor's.

Je raad me de Tapco S5 aan. Ik vind dit eigenlijk niks omdat ik ze te klein vind (de 5" lage tonen driver dus), ik zit nu ook te denken aan een setje Tapco S8. Prijs scheelt niet zoveel, nog geen 50 euro verschil dacht ik zo.

Was ik er nu net uit, toch maar niet... Klinkt de S8 ook beter als de Reveal? Wie heeft hier een mening over? Hoe is de bouwkwaliteit van deze kasten? Van de Tannoy zit dat wel snor heb ik gehoord (helaas hebben ze ze niet in de winkel waar ik soms eens kom), hoe zit het met de Tapco kasten?

Wie bied hulp? Bedankt alvast.

Oke ik ben eruit; de Syrincs M3-220 word het dus niét. Ik zou dit trouwens ook nogal belachelijk vinden; van die mini topjes op het meubel dat ik net gebouwd heb, met veel ruimte voor grote monitor's.

Je raad me de Tapco S5 aan. Ik vind dit eigenlijk niks omdat ik ze te klein vind (de 5" lage tonen driver dus), ik zit nu ook te denken aan een setje Tapco S8. Prijs scheelt niet zoveel, nog geen 50 euro verschil dacht ik zo.

Was ik er nu net uit, toch maar niet... Klinkt de S8 ook beter als de Reveal? Wie heeft hier een mening over? Hoe is de bouwkwaliteit van deze kasten? Van de Tannoy zit dat wel snor heb ik gehoord (helaas hebben ze ze niet in de winkel waar ik soms eens kom), hoe zit het met de Tapco kasten?

Wie bied hulp? Bedankt alvast.

komisch de reveal heeft een 6.5 inch driver en dat vind je dan wel genoeg?:confused:

Ik ken speakers met hele grote basdrivers die minder klinken in het laag dan bv mijn PMC TB2's (maar 17cm)

Grote zegt niet alles. dat geld niet alleen in de Sex industrie maar dat geld ook bij monitoren en luidsprekers,
een goed ontwerp en hardware is mischien nog wel belangrijker.

Ja 5" vind ik te weining, 6,5" is op het randje. Maar ja ik heb nog nooit monitor's gehad...

Los van grootte, klinkt de S8 hetzelfde als de S5 of beter/slechter?

Graag in vergelijk met Tannoy Reveals (actief).

...

Ja 5" vind ik te weining, 6,5" is op het randje. Maar ja ik heb nog nooit monitor's gehad...

Los van grootte, klinkt de S8 hetzelfde als de S5 of beter/slechter?

Graag in vergelijk met Tannoy Reveals (actief).

...

Ik zou het zo niet weten, de S5 jes hebben een behoorlijk solide laag, ik ga ervan uit dat die S 8ten dat nog beter zullen hebben.

Ik vondt toen al de S5 beter (strakker) in het laag dan de reveals.

Ik heb vandaag de fostex pm1 kado aan mezelf gedaan.
Wat klinken die lekker zeg.
Ik heb ze vergeleken met een set phonic's ,en de samson ...

De phonic's klonken wel mooi, maar smeerden het geluid dicht.
De samson had een heldere zuivere klank, maar in vergelijking met de fostex, kon ik het prijsverschil niet verantwoorden.
Als je monitor boxen wil kopen, moet je echt gaan luisteren. Ik had laatst bijna roland dm20's gekocht, en das toch wel wat anders.

Ik moet nou allen nog een plekkie maken voor de pm1 tjes.
(god wat zijn die dingen zwaar zeg.)

Origineel geplaatst door Fatar
ik heb net de alesis m1 mk2 active gekocht bij thomann.de voor 394€ (aan de deur bezorgt).

voordelen:

a. stukken gedetaileerder dan hifi boxen.
b. goede prijs/kwaliteits verhouding.

nadelen:
a. het hoog vind ik niet echt supermooi in de kastjes, maar is ook gewenning.

ik ben zelf ook nog een beetje leek op het gebied van monitoren, al leer ik er steeds meer van. waar het om gaat is dat je je mix gewoon stukken gedetaileerder wilt horen en er dus voor wilt zorgen dat je tracks op alle hifi setjes enz goed klinken. het beste kun je gewoon ff gaan luisteren in de winkel zelf wat je het meeste aanspreekt, maar tot een budget van 500€ koos ik (trance) voor de alesis en niet voor de behringers..
de alesis monitoren gaan namelijk ook nog een stukje lager dan de behringers. ik ga nu eerst flink sparen en wil zelf in de toekomst nu eerst een vette top synth hebben en twee monitoren, zodat deze er mooi als extra referentiekader omheen kunnen.

Ik heb dezelfde set en als ik het nog eens opnieuw zou moeten doen ging ik nu voor de Mackie's of Yamaha (zal in de toekomst ook nog wel gaan gebeuren), verder aan alleen monitoren heb je niet veel heb ik gemerkt, wil je je product vet uitmixen ontkom je er niet aan om een active Sub erbij te zetten :)

Origineel geplaatst door IJsman
Heb vandaag m'n genelecs opgehaald, 1030's.

Ik heb ze na een flinke test gekozen, en de KRK V8 en Mackie HR428 laten staan.
M'n genelecs vertellen me wat er aan de hand is zonder eromheen te lullen... Ik wil een referentie hebben als ik mix, geen perfecte sound.

Ik zou serieus NOOIT maar dan ook NOOIT besparen op je monitoren als je eindmixen moet maken op die dingen, al die uren pielen met je synth vallen of staan met een goeie mix. In mijn oren tenminste;)

Dit is the right attitude !

Geloof nou maar niet - en ik heb dat al dikwijls gezged - dat je een paar "goede" monitors koopt voor 300 euro...
Voor 300 euro koop je nauwelijks 1 goede losse 12" driver.
En het spijt me voor de KRK bezitters en mensen die zich andere rommel hebben laten aansmeren, maar ofwel koop je een setje speakers, of wel koop je "monitors" en dan moet je bereid zijn plaat uit te geven.
Dat Genelec goed is hoeft intussen geen betoog meer. Andere aanraders : Dynaudio, Quested, Focal, en nog een paar andere onbetaalbare exotische kastjes.
Tannoy reken ik niet tot de betere monitor op de fameuze oude Little Red monitor na.

Het zijn net de fabrikanten dat het gat in de markt hebben gedicht dmv "betaalbare" systemen war men dan de stempel "monitor" op kleeft. En de grote massa trapt hier natuurlijk in.
En wat zie ik nog ? Iedereen koopt Samson of Alesis eindversterkers om dan aan die kastjes te hangen...
Slechter kan gewoon niet.
Wat je nodig hebt is een a-klasse EINDTRAP met flink wat vermogen. Prijzen navenant natuurlijk. Doe mij maar een Amcron D75. Andere aanraders : QSC, Crest, Lab-gruppen, C-audio.

Nee even ernstig graag. Als je graag een referentie hebt, dan ben je genoodzaakt van geld uit te geven. Reken zeker vanaf 1500 tot 4000 euro (en meer) afhankelijk van grootte en vermogen, actief of passief.
Ik heb dit al dikwijls geschreven en wellicht krijg ik weer bakken kritiek over me heen, maar ik vrees dat in monitorland geen "goedkope" alternatieven bestaan. Tenzij je zoals Mischa zelf gaat bouwen, en dan kost het nog bakken geld !
(maar dan heb je wel meer waar voor je geld, dat klopt)

Je kan dit verhaal evengoed projecteren op digitale camera's. Iedereen koopt een DV cameratje van 1000 euro, en dat werkt prima. Wil je echter een camera die een referentiebeeld met juiste kleuren geeft, dan moet je al minstens 3x zoveel uitgeven.
Zo éénvoudig ligt dat.

Je mag ook nooit vergeten dat de 3 belangrijkste bouwstenen ofte het fundament van elke studio setup (groot of klein) je mengtafel, je eindversterker en monitors zijn. En heel die keten is zo sterk als je zwakste schakel.

Origineel geplaatst door sKeLeTvM

Je mag ook nooit vergeten dat de 3 belangrijkste bouwstenen ofte het fundament van elke studio setup (groot of klein) je mengtafel, je eindversterker en monitors zijn. En heel die keten is zo sterk als je zwakste schakel.

:okdan: beste omschrijving :biertje:

yup voor iemand die eens een betaalbaar alternatief wil horen tegenover quested westlake etc moet mij p.b en :)

Back