Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door mischa
das 5 punt 1 dus 2 voor 2 achter 1 in het midden en een sub ( meestal )
dus het standaard film gebeuren

Origineel geplaatst door Ensemble
Hallo mensen,
Zijn er lieden onder u die een onderbouwde mening hebben over deze speakers?
Vanmiddag bij een vriend gehoord en vond ze zelf wel lekker, ben echter nog niet helemaal om.
Gaarne wat reacties.
Bvd
semble
KRK Systems://RoKit
RoKit
Small and mighty, the RoKit ultra-compact personal monitor will give you great sound anywhere. Don't let its small size fool you; KRK designed the RoKit to be the finest sounding personal monitor. It introduces the sound, musicality, and power handling that has make KRK famous at the lowest possible cost. Video shielding is standard.
Dominic Montague
Technologica
On the KRK RoKits, "The bottom line is that these are excellent all around speakers with what, I believe, have the sonic edge over the competition."
Video Shielding: Standard
Drivers: HF 1" Silk Dome Tweeter
LF 6" Long Stroke Polyvinyl Woofer
Frequency Response: 69Hz-24kHz ±3dB
Sensitivity 1W @ 1m: 91dB
Maximum SPL @ 1m: 104dB
Nominal Impedence: 8 Ohms
Maximum Power Handling: 75 Watts
Dimensions: 12 15/16"H x 11 5/16"W x 8"D
32.9cm H x 28.7cm W x 20.3cm D
Shipping Weight: 29 lbs. (13 Kg) per pair
![]()
Origineel geplaatst door Steven V
Ik vraag me nu al een hele tijd af:
-Syrincs M3-220 of:
-een setje Tannoy Reveal Active.
Aangezien de prijs bij Thomann krék hetzelfde is, is dat geen punt. Iemand die deze twee al eens vergeleken heeft? Ik vraag me sterk af welke als betere uit de bus komt.
Wie kan helpen?
Oke ik ben eruit; de Syrincs M3-220 word het dus niét. Ik zou dit trouwens ook nogal belachelijk vinden; van die mini topjes op het meubel dat ik net gebouwd heb, met veel ruimte voor grote monitor's.
Je raad me de Tapco S5 aan. Ik vind dit eigenlijk niks omdat ik ze te klein vind (de 5" lage tonen driver dus), ik zit nu ook te denken aan een setje Tapco S8. Prijs scheelt niet zoveel, nog geen 50 euro verschil dacht ik zo.
Was ik er nu net uit, toch maar niet... Klinkt de S8 ook beter als de Reveal? Wie heeft hier een mening over? Hoe is de bouwkwaliteit van deze kasten? Van de Tannoy zit dat wel snor heb ik gehoord (helaas hebben ze ze niet in de winkel waar ik soms eens kom), hoe zit het met de Tapco kasten?
Wie bied hulp? Bedankt alvast.
Ja 5" vind ik te weining, 6,5" is op het randje. Maar ja ik heb nog nooit monitor's gehad...
Los van grootte, klinkt de S8 hetzelfde als de S5 of beter/slechter?
Graag in vergelijk met Tannoy Reveals (actief).
...
Origineel geplaatst door Fatar
ik heb net de alesis m1 mk2 active gekocht bij thomann.de voor 394€ (aan de deur bezorgt).
voordelen:
a. stukken gedetaileerder dan hifi boxen.
b. goede prijs/kwaliteits verhouding.
nadelen:
a. het hoog vind ik niet echt supermooi in de kastjes, maar is ook gewenning.
ik ben zelf ook nog een beetje leek op het gebied van monitoren, al leer ik er steeds meer van. waar het om gaat is dat je je mix gewoon stukken gedetaileerder wilt horen en er dus voor wilt zorgen dat je tracks op alle hifi setjes enz goed klinken. het beste kun je gewoon ff gaan luisteren in de winkel zelf wat je het meeste aanspreekt, maar tot een budget van 500€ koos ik (trance) voor de alesis en niet voor de behringers..
de alesis monitoren gaan namelijk ook nog een stukje lager dan de behringers. ik ga nu eerst flink sparen en wil zelf in de toekomst nu eerst een vette top synth hebben en twee monitoren, zodat deze er mooi als extra referentiekader omheen kunnen.

Origineel geplaatst door IJsman
Heb vandaag m'n genelecs opgehaald, 1030's.
Ik heb ze na een flinke test gekozen, en de KRK V8 en Mackie HR428 laten staan.
M'n genelecs vertellen me wat er aan de hand is zonder eromheen te lullen... Ik wil een referentie hebben als ik mix, geen perfecte sound.
Ik zou serieus NOOIT maar dan ook NOOIT besparen op je monitoren als je eindmixen moet maken op die dingen, al die uren pielen met je synth vallen of staan met een goeie mix. In mijn oren tenminste
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Je mag ook nooit vergeten dat de 3 belangrijkste bouwstenen ofte het fundament van elke studio setup (groot of klein) je mengtafel, je eindversterker en monitors zijn. En heel die keten is zo sterk als je zwakste schakel.