welke monitoren?

de bleu sky gebruiken een ringradiator hoog en een losse sub .. het hoog is echt mega goed . ik gebruik em ook in mijn commerciele monitors .. aleen heb ik gekozen voor echte sub monitoring dus 2 woofers per speaker en 4 weg active natuurlijk

aleen heb ik gekozen voor echte sub monitoring dus 2 woofers per speaker en 4 weg active natuurlijk

En waarom is dit natuurlijk?
Ik ben zeg maar een opportunistische hobbyist.
:confused:

een losse sub is niet de oplossing .. het is een goedkope manier van bass produceren maar reflecteerd eerst een paar keer onder je bureau en je benen voordat het bij je oren komt ... leuk voor een dvd filmpje met veel WHoeshh maar veel te traag om als monitor te dienen

een losse sub is niet de oplossing .. het is een goedkope manier van bass produceren maar reflecteerd eerst een paar keer onder je bureau en je benen voordat het bij je oren komt ... leuk voor een dvd filmpje met veel WHoeshh maar veel te traag om als monitor te dienen

Hoe kan ik dit dan oplossen?
Want vond die speakers wel echt lekker.

je hebt dan bijna geen andere keuze dan hele grote jongens kopen .Zelf ben ik dus bezig nu met active monitoren bouwen die wel full range zijn .beetje groot maar dan heb je ook wat :)

de tweater uit de bleu sky word ook in de earthworks gebruikt

http://www.soundonsound.com/sos/Apr....asp?session=e5c5722de1a83fdcad25ae333fded245

alleen heeft de earthworks een betere behuizing en de laag is ook stuk beter ,, alleen die prijs :(

onder is mijn model in opbouw

Attachments

• schuin voor nat.jpg
    schuin voor nat.jpg
    23,7 KB · Bekeken: 176
Die groene emmer past er bijna 2 keer in...8o)

Wat gaan deze kosten Mischa, helemaal kant en klaar?

Alesis lijkt me goed. Het zijn goedkope monitoren en goed heb ik al horen zeggen.
2 maandjes geleden kocht ik ook monitoren. Event tr8 ik ben er tevreden van.:D

tis custom build .. dus naar wens . de standaard versie heeft 5 speakers 2 keer 25 cm carbon 1 keer 17 laag mid . 1 dome mid ( 10 cm ) en een ringradiator hoog .. de earthworks www link hierboven laat 2 luidsprekers zien die ik gebruik . de lage toner gebruik ik als laag mid en de tweater gebruik ik ook alleen heb ik er een grote dome tweater tussen die de overgang van mid naar hoog netter doet en een bredere uitstraling heeft ( off axis response )

prijzen zijn me nog niet helemaal duidelijk gezien de belastingen die ik moet afdragen . maar een passive zal tussen de 3250 a 3500 komen .. het kan goedkoper maar dan word er gebruik gemaakt van een goedkopere filter

active is een 1250 duurder . dan heb je 4 versterkers per speaker met active x-over .( 3 bands parametrische eq lever voor elke amp etc ( worden onderandere gebruikt in hele dure adam audio mainfield moniotrs .

je kunt gerust zeggen dat speakers in deze leage een 3 a 4 keer duurder zijn. en natuurlijk met garantie bla bla

zodra het volgende setje klaar is mag iedereen die interesse heeft langs komen om ze te testen :)

prijs is set ..

de materiaal kosten zijn 70 % van de prijs .. dat is een verhouding die je nergens ziet ,

de bleu sky gebruikt de plastic versie van de ringradiator ik heb de duurdere met aluminium frond plaat en sterkere magneet

nah voor mensen die iets goeds willen voor een eerlijke prijs is het een optie voor iedereen die op merkjes en loze beloftes valt in folders moet deze niet hebben

leuk detail 15 hz op -3 db :)

dan heb je een idee van de binnenkant van een luisterexemplaar .. hier zijn de amps nog niet ingebouwd deze komen over 4 weken binnen .

Attachments

• new inside.jpg
    new inside.jpg
    31,4 KB · Bekeken: 169
Monitors

Monitors

Let op als je monitors gaat kopen beluister ze inderdaad even met een goede cd je zal geluiden horen die je anders nog nooit heb kunnen horen.

Aktief is beter dan passief dit zie je ook in de prijs terug.
het voordeel van aktief is dat er gematchte versterkers in of bij zitten.

kijk is bij www.peterverspuy.nl deze heeft de tannoy reveal aktive monitors deze zijn erg goed
kosten rond de 640 eu

Is je buget nou niet al te hoog om bijv genelec s of mackie s te halen kijk dan is voor yamaha NS-10 monitors
deze zijn niet te duur en werken overhet algemeen goed.

Monitors zijn je belangrijkste gereedschap bij het maken van producties!!!

Groet,

Synthetic. K

Re: Monitors

Re: Monitors

Origineel geplaatst door Synthetic. K
kijk is bij www.peterverspuy.nl deze heeft de tannoy reveal aktive monitors deze zijn erg goed
kosten rond de 640 eu Synthetic. K

Ik weet niet wat je zoekt, maar ik heb die tannoy's ook en ben best tevreden. En als 640 te veel geld voor je is, kan je ze altijd nog voor 499 euro bij musicstorekoeln kopen. Of tweedehands: er staat hier op het forum een setje in de aanbieding voor 450, dat zou gelet op de nieuwe nieuwprijs van 499 misschien ook wel voor 375 a 400 kunnen...

Heb je toch aardige monitors voor een aardige prijs.

maakt het echt super veel verschil uit of je passieve of actieve neemt? qua geluids kwaliteit gezien dan?

studio monitoren

studio monitoren

Ok OK OK is al cool mensen, vroeg alleen voor wat tips...

Ik zal wat duidelijker zijn. Ik ben opzoek naar actieve monitoren voor een redelijke prijs..
Nou ben ik gisteren naar feedback geweest en heb aardig wat setjes gehoord!!
Veuuttt:{ !!!!!

Die mackies zijn erg goed en natuurlijk de genelecs(helemaal dope!!)

Maar wie weet, weten jullie wat andere merken waar ikzelf nog niet aan gedacht heb...

ok dan
Latuuuur

:dj:

p.s tannoy vond ik zelf wat minder

nou active is ook niet altijd active zoals het hoord .. bij een goeie active set heb je voor elke speaker een versterker met voor de versterkers een active x-over .. veel goedkope active monitors hebben 1 versterker ingebouwd met een normaal passive filter tussen de speakers .

active heeft t.o.v. passive een groot voordeel om dat er geen passive filter nodig is die heel vaak de schuld is van slecht geluid . een passive filter is altijd een compromie.

gezien de huidige prijzen zou ik altijd voor active gaan . voor een losse versterker ben je al bijna meer kwijt

de bleu sky gebruikt de plastic versie van de ringradiator ik heb de duurdere met aluminium frond plaat en sterkere magneet

Ok, maar aangezien ik helaas nog niet het budget heb voor het allerechte werk zoals jij maakt Mischa is mijn vraag wat jij mij adviseert? Dus als je die blue skys vergelijkt met Genelecs 1030 bijv.?

:doei:

bleu tegen genelec .. das een onmogelijke vraag .. Bleu zijn ontwikkeld om 5.1 thx te doen etc. Geen van beide is slecht is vind alleen dat je dan erg veel geld betaald voor een setje nearfields .

de bleu sky heeft een ringradiator met merkloze satalite en sub woofer unitrs ( worden onder andere ook verkocht als conrad woofers )

de genelec heeft een softdome tweater met een 20 cm laag met een leuke versterker er achter .. de bass unit incl tweater kost per set een slordige 200 euro .

Bericht door een moderator:
threads samengevoegd

Origineel geplaatst door mischa
t

zodra het volgende setje klaar is mag iedereen die interesse heeft langs komen om ze te testen :)

Ik ben wel benieuwd...laat svp even weten, weet ik meteen waar Loppersum ligt :D

Ik ben nl ook wel een freak...al gaat jouw technische kennis heel veel verder.

Hallo boppers,

Kan iemand mij vertellen wat 5.1 monitoring is?

8~

Back