welke monitoren?

absolute LARIE.

een 2 euro kostende Yellow Cable rommelkabel zal dezelfde klank geven als een 200 euro kostende kabel.

basis electriciteit mbt line levels.

wist niet dat ik er een prijs bij had getypt

De VXT 6's, worden wel vaker op Marktplaats nieuw aangeboden voor zo'n 600 euro met garantie e.d.
Had een tijdje terug een nieuw setje voor 700 euro gekocht via MP, en balanced kabels erbij voor ~6 euro van 4 meter.
Toen was de reguliere prijs een paar honderd euro erbij.

wist niet dat ik er een prijs bij had getypt

veranderd niets aan de larie mbt tot kabeldiktes en dergelijke

hoe dikker de kabel, hoe meer weerstand, hoe slechter (lees: stilder) je geluid, in theorie dan.

daarom zie je in veel pro headphones enorm dunne kabeltjes.

daarom zie je in veel pro headphones enorm dunne kabeltjes.[/QUOTE]

zullen wel van zilver zijn die enorm dunne kabeltjes

zullen wel van zilver zijn die enorm dunne kabeltjes

liever niet, de overgang van het ene naar het andere materiaal is ook niet goed voor het signaal.. tenzij natuurlijk heel je studio in zilver is

ze zeggen niet voor niets goedkoper :eureka:

Ik heb ff een vraagje.

Ik heb studiomonitoren en maak al een tijd muziek maar wat ik me nou afvraag is studio monitoren hebben vaak een groter bereik dan een hifi set. Dus moet je rekening houden met het bereik van een hifi speaker. Nou maakt een maat van me muziek met een hifiset en dat klinkt gewoon overal goed terwijl ik dus studiomonitoren heb en moet ik dus moeilijk gAan doen met hertzen.. En me inbeelden hoe het moet klinke op me hifi set of begrijp ik dat verkeerd?

Maar laten we dan vooral niet doen alsof PSI het enige zaligmakende is. Als je dan toch aan het sparen gaat, waarom dan niet meteen ECHT goed en voor K+H gaan? En als je dan toch aan het sparen gaat, waarom dan niet meteen ECHT goed en voor Geithain gaan? En als je dan toch aan het sparen gaat, waarom dan niet meteen echt goed en voor de monitors van forumlid Mischa gaan?
Ja, zo lust ik er nog wel een paar... :biertje: Maar dan kan je bezig blijven, en heb je vooralsnog helemaal niks om af te luisteren. Ook zo wat...

Overigens is er weer een nieuwe rising star in town (of op Gearslutz, tenminste): na de enorme Barefoot en Focal Twin 'hype' (terecht of niet, geen idee...) lees nu allemaal hallelujaverhalen over de nieuwe Event Opal.
Gelukkig hoef ik de eerste paar jaar niet meer (ik denk eigenlijk: nooit meer) na te denken over monitors... maar toch... iemand die Events ergens gezien / gehoord?

Als gebruiker van Event 20/20BAS ben ik ook zeer benieuwd naar de opals. Wie heeft deze al geluisterd en/of in de studio?

of begrijp ik dat verkeerd?

ja :)

een hifi speaker met een kleiner bereik dan een studio monitor is een brakke speaker. et verschil zit hem meer in de details, niet in frequentiebereik bij mijn weten. wat is de definitie van een hifi speaker eigenlijk?

Ook maar eens in dit topic aansluiten. Het volgende is het geval.

Binnenkort wil ik een setje monitor boxen aanschaffen. Heb echter wel eens gelezen dat er verschil zit in monitor boxen die je gebruikt bij het produceren of monitor boxen die je gebruikt tijdens het draaien. Dit zou dan met name met het laag/sub gebied te maken hebben.

Op dit moment ben ik nog niet bezig met produceren, maar als ik eenmaal in mn nieuwe huis zit, dan wil ik daar langzaam aan toch aan gaan beginnen, dus misschien nu al handig om er rekening mee te gaan houden. Verder wil ik ze dus ook gaan gebruiken tijdens het dj-en als monitor boxen.

Wat zijn nu een beetje goede monitors voor deze doeleinden? Goede allrounders dus.
Waar ik zelf aan zat te denken was:

- Behringer Truth B2031A
- KRK RP8 G2
- KRK RP 6 G2
- Syrincs M3-220 DT

Dit zijn voor de leken denk ik zo'n beetje de meest bekende. Welke zijn aan te bevelen, ik neig naar de KRK RP6 G2 omdat die van deze 4 het meest neutraal klinken. Maar met het dj-en is het natuurlijk ook leuk als er wel wat laag in zit. Zal ik dat bij deze gaan missen of valt dat wel mee?
Of is er misschien een ander setje in deze prijsklasse (zeg rond 500 euro) nog wat beters te krijgen.

Uiteraard is hoe is klinkt ook persoonlijk en kan je het beste gaan luisteren naar wat je zelf het beste vindt klinken, maar goed even benieuwd naar de meningen hier omtrent deze situatie :-)

Yamaha hs80m. Lekker veel laag. Heb ze zelf + sub en dat gaat als de brandweer. Mijn mixen vertalen ook uitstekend, dus dat is ook dikke prima. Enige nadeel is, dat ze niet echt 'lekker' klinken...

Yep :) Maar aangezien hij ze ook als DJ monitor wil gaan gebruiken.... Dan vind ik ze toch wel vermoeiend. Heb zelf ook een draaisetje staan (2x CDJ 800MK2 met een Reloop DJM600 clone) en gebruik voor DJ monitoring eigenlijk altijd een heel simpel 2.1 logitech setje. (ik heb wel een goed akoestisch behandelde ruimte, dus dat helpt wel...)

Eigenlijk... Vind ik alleen de KRK goed klinken om op te draaien in deze prijsklasse, maar die vind ik dus vreselijk om op te mixen... (De Rockits dan, niet de VXTs)

ja :)

een hifi speaker met een kleiner bereik dan een studio monitor is een brakke speaker. et verschil zit hem meer in de details, niet in frequentiebereik bij mijn weten. wat is de definitie van een hifi speaker eigenlijk?

ok maar als ik bijvoorbeeld een bassline heb die erg laag is of een kick heb gemaakt waar veel laag in zit. dan hoor ik die bij mij wel en bij dan wat brak of helemaal niet hoorbaar uit zijn speakers...

Celestion DL6 Monitoren

Celestion DL6 Monitoren

Ik heb nog een setje celestion dl6' s staan, alleen de woofer is een klein beetje gescheurd van eentje. Een maat van me vroeg of hij ze mocht hebben, daar heb ik geen problemen mee maar kan hij hier nog goed mee produceren?
Alvast bedankt!:)

Ligt eraan hoe serieus hij is.
Anders eq je wat meer laag op dat kanaal :D

Sjonge jonge hoe kan je nou een serieus antwoord hierop geven ?
Ligt ook aan de grote van de scheur ?

Back