arnomusicman
Radiation!
ik wilde geen nieuwe thread starten maar heeft er iemand hier toevallig ervaring met de Fostex PM.03? Ik kan er tot op heden weinig over terugvinden en ze hebben ze niet bij de feedback dus gaan luisteren ergens is ook lastig.. Ik zoek voor naast mijn dynaudio's nl. twee echt kleine monitors/speakers waar ik thuis mee uit de voeten kan zonder dat de bassen doordreunen en dat gaat bij de meeste 5 inch speakers al snel veel te hard... (enkelsteenswandjes... buren met veel te goede oren.. etc.) Ik heb nu een paar heel goedkope usb-speakertjes maar dat is dan weer net te karig... het laag is dus niet zo belangrijk, wel dat ze klein zijn maar dan toch accuraat genoeg om een ruwe mix mee te maken..? of heeft iemand nog andere tips die aan bovenstaande voldoen? multimedia speakers?.. koptelefoon heb ik al... ;-) alvast dank voor delen van jullie ervaring.
Je wilt er ruwe mixen mee kunnen maken, mag niet teveel bas hebben, en onder de € 150? Dat wordt lastig denk ik. Welke eisen stel je aan een ruwe mix? Beyond Magnetic (EP) van Metallica is uitgebracht met 4 enkel ruwe mixen. Maar daar kunnen velen incl. mixen+masteren denk ik nog wel een puntje aan zuigen.
Maar als je niet veel uit wilt geven, en je hebt die Fostexjes op het oog, waarom koop je ze dan niet gewoon. Ze kosten iets van € 110. Daar kun je je toch geen buil aan vallen? Niet meer twijfelen dus, en halen die dingetjes.
Hier twee beoordelingen op de site van Thomann (op de Duitse pagina staan er meestal wel beoordelingen bij van gebruikers).