Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
PMC ?
Ben ik helemaal met je eens, luisteren.
Ik vind de Dynaudio's echt heel eerlijk klinken. Ondanks dat luister ik ook naar de mening van mensen die veel ervaring hebben, dan hoor ik te vaak dat de Dynaudio's voor Hardcore niet goed zijn.
Ik ga zeker ook nog naar andere speakers luisteren, bijv de focal cms65 waar Goran het over had.

Geen enkele monitor is "enkel geschikt" voor een genre. Ze behoren neutraal te wezen, en dan maakt het totaal niet uit welk genre je eroverheen knalt. Dynaudio (bm6a + bm9s) deden het hier prima, vond ze heerlijk klinken welke style er ook overheen ging.
Ik heb het ook een keer meegekregen dat Dynaudio's geschikt zijn voor hardcore.
Ik blijf bij het door vele pro's gedeelde standpunt. En het is echt niet moeilijk. Wil je echt goede monitors en referenties, dan ben je al gauw 1500 - 2000 en meer euro voor een setje nearfields kwijt.
Maar dat moet je dan als 'lange termijn' investering zien. Bespaar niet op monitors. (en ook niet op je AD conversie) Je komt altijd bedrogen uit. Weggegooid geld. Wat bezitters van goedkope alternatieven ook moge beweren. (ze verdedigen vooral hun eigen keuze en vooral de fabrikanten hebben baat bij het bestaansrecht van goedkope alternatieven) Het eindigt meestal bij een eindeloze zoektocht en foutieve keuzes. Ik doe al 15 jaar met dezelfde set (Quested) en mensen vragen steeds welke monitors ik gebruik... says enough. Al wat ik mix klinkt overal hetzelfde. Ook mijn eindtrap (Amcron) is duur en zeker zo belangrijk als je niet-actief werkt.
Spaar, geef 1.500€ en meer uit en zoek in deze merken :
Dynaudio - Focal - Adam - Genelec - Quested - Klein & Hummel - ATC - Westlake (en dan zijn we al bijna rond)
Sorry dat ik het zo zwartwit stel, maar de rest is een foutieve investering met als enige begrijpelijk argument dat je over niet voldoende centen beschikt voor iets beter.
(en nu alle bezitters van KRK, Tannoy, Fostex, Yamaha, enz op hun paard - juuuuu)
![]()
Nooit zo'n onzin gehoord.