Had je ze nou ook beluisterd of op de gok?
ook beluisterd
maar het was misschien leuker om het op de gok te doen haha
Laatst gewijzigd:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Had je ze nou ook beluisterd of op de gok?
maar het was misschien leuker om het op de gok te doen hahaDynaudio is precies wel poppulair tegenwoordig, overal lees ik berichten dat men voor de BM15's gaat. Maakt me wel nieuwsgierig naar hoe ze klinken.

Als je in de spot zit zijn ze erg goed......k zou trouwens niet voor nearfield gaan maar voor midIk lees hier ook mensen die naar de KH120 kijken. Die zou ik bovenaan de lijst zetten![]()

Vraagje: heb je bij hardtechno/industrial/hardcore een subkast nodig?
Ik denk van wel, maar waarom hebben vele pro's (niet dat ik daar een zier om geef) dan meestal geen subkasten maar gewoon enkel monitors? Het sublaag is heel belangrijk en mag niet over het hoofd worden gezien, zeker in deze genres!
Wat is dan een goeie subkast, frequentiebereik vanaf 34 Hz is dat al wat? Of moet je eerder al naar 25-20 Hz gaan? Maar die zijn ook een pak duurder.
Nog tips voor zaken waar ik monitors kan gaan luisteren? Ik wil met name Dynaudio BM6a MKI en MKII en de Focal CMS-65 vergelijken.
(ik heb al een rondje gebeld maar de gangbare namen gaven aan dat ze deze modellen niet op voorraad hebben)
Verzenden heb ik ook overwogen, maar inderdaad de kosten en het gedoe van verzenden weegt niet op tegen een trip naar Keulen om ze daar uitgebreid te testen.
@ Patat Met
Ik heb naar je grafieken gekeken, maar omdat de modellen die ik wil testen er niet in staan voegt je reactie weinig toe. Bovendien: raad je nu iemand die monitors wil kopen aan om vooral niet te luisteren? Dat slaat nergens op.
Je bedoelingen zullen vast goed zijn hoor, maar dit:
"Als je speakers gaat beluisteren in de winkel dan kies je de speaker die het lekkerste klinkt. Maar die helaas niet het meest nauwkeurig is."
.. is volslagen onzin en wordt onterecht als feit gepresenteerd. Ik weet waar ik op moet letten dus ik ga niet luisteren naar speakers die het lekkerste klinkt ipv het meest nauwkeurig. Anders zou ik wel hi-fi speakers gaan testen, daarvoor hoef ik ook niet naar Keulen te rijden.
Nogmaals, je bedoelingen zullen goed zijn maar in dit specifieke geval helpt je reactie niet. Bovendien zet je je statement op een dusdanige manier neer, dat iemand die dit leest zou kunnen denken dat een mening/conclusie over monitors beter kan worden gebaseerd op dit soort grafiekjes in plaats van op uitvoerige luistertests. Ik ken geen enkele artiest, producer of engineer die het daar mee eens zal zijn.
Prima als jij het zo wilt doen maar ik vind het nogal ver van de werkelijkheid allemaal. Ik wil me niet bezig houden met dat soort dingen. Laat mij me maar bezig houden met het luisteren en oordelen. Ik vertrouw op mijn oren, ervaring en goede referenties.