welke monitoren?

eindelijk een correct uitleg ja :) ik vind het eigenlijk best erg dat sommigen hier overwegen om zo'n semi-pro monitors te kopen maar dan blijkbaar los in zulke onzin lopen... in dat geval zou ik toch behringer overwegen

lol pijnlijke bedoeling

precies dat. Alsof je een Maserati koopt, maar niet echt weet waar de versnellingspook nou precies voor is.

Stel dat zo'n kast daadwerkelijk in z'n eentje stereo weer kan geven, waar is dan je stereo spreiding?

precies dat. Alsof je een Maserati koopt, maar niet echt weet waar de versnellingspook nou precies voor is.

Stel dat zo'n kast daadwerkelijk in z'n eentje stereo weer kan geven, waar is dan je stereo spreiding?

Daar blijft in zo'n geval inderdaad niets van over. Tenzij de speakers bewust zo dicht naast elkaar zitten, zodat je een goede referentie hebt voor draagbare radio's :D Maar dan zou ik ook op de monitor graag een groot handvat zien, dat is toch minstens de helft van de beleving.

Ik neig enorm naar de Focal CMS65 toe.. ik hoor soms alleen wilde verhalen over ported speakers vanwege het laag, en dat je voor minder geld betere unported speakers hebt.. maar goed, ik mag dan toch hopen dat voor het bedrag wat je neertelt voor de Focal's dat het gewoon in orde moet zijn toch?

Eehhhhh.....[carnavalsmode aan] ja [carnavalsmode uit]

Je neemt me niet in de maling hè?

Nee nee nee, ik neem je absoluut niet in de maling maar merk in één keer dat ik het zaakie niet beheers als het op speakers aankomt. Ik heb gewoon drie setjes thuis staan en that's it!

Maar ik hoor nu termen midfeald, nearfield etc. Ik ben daar nooit echt ingedoken wat ik altijd wel doe op andere gebieden studiotechnisch gezien.

Wat zijn dat nou voor speakers die A77x? Ze hebben geen tweeters, maar woofers... Op welk vlak kan je dan deze speakers inzetten? Ik heb thuis een 2.1 systeem staan, maar de A77x kan je blijkbaar niet integreren in een 2.1 systeem. Ik ben totaal niet bekend in deze materie merk ik nu naar aanleiding van dit topic!

EVE monitoren

EVE monitoren

Beste Psiox,

Uiteraard heb ik ervaring met EVE Audio monitoren maar ik werk er en zodoende ga ik geen lang verhaal opzetten hoe schitterend ze wel niet zijn.

We zijn nog maar een jong merk en vandaar dat je niet veel mensen in forums zult vinden die al ervaring hebben met EVE.
Maar de pers heeft veel interesse in EVE en we hebben binnen korte tijd een leuk aantal reviews kunnen scoren in diverse vakbladen rond om de wereld. Wanneer je die nog niet hebt gevonden, ze staan op elke productpagina aan de rechter kant of hier: http://www.eve-audio.com/index.php?page=press. Op onze Facebook pagina staat echter ook veel nieuws en er posten ook gebruikers.

Maar het beste is nog steeds het oordeel van je eigen oren, toch? Vandaar is het misschien een goed idee om onze distributie AudioPro even te bellen en te vragen waar in jouw buurt een dealer zit waar je de monitoren rustig kunt beluisteren en testen. Tel: +31-20-6131521 / www.audiopro.nl.

Veel plezier!

Groeten van Astrid (EVE Audio Sales & Marketing team)

zo zeg, een account om even reclame te maken...
tjongejonge, daar moet ik even over na denken

Mocht iemand zijn Focal CMS65 verkopen geef dan vooral een gil! Ik neem ze graag van je over :)

Meer mensen ervaring met de Adam A77x? Een drieweg monitor systeem voor onder de 2000 euro, dat is wel heel interessant...

Vandaag hebben we de Eve 207 binnen gekregen, wat een mooi monitor is dat wat klank betreft, nu gaan de klanten het nog moeilijker krijgen een keuze temaken, ik vond het na de eerste luistertest fijner en gedetaileerder dan de ADAM A7x en de Focal CMS 65. Een hele mooie aanvulling in dit markt segment!! Dus als je gaat luisteren naar monitoren rond de 1000 euro ga die zeker ook luisteren!! Zeer aan tebevelen.

Back