Nog altijd super happy mee!
a77x, mooi spul. Ik heb ze niet nodig, maar mocht ik opnieuw beginnen zouden die wel op mijn verlanglijstje staan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nog altijd super happy mee!

Zit even te spitten, maar wellicht kan ik het beter gewoon vragen
Welke kleine actieve nearfields kan ik het best kopen als ik een goed low-level alternatief wil om even niet op koptelefoon te werken? Dus op laag(max gewoon luister-) volume, in onbehandelde ruimte, liefst zo dicht bij m'n stoel mogelijk, klein, niet te duur? Met of zonder sub?

Ik blijf bij het door vele pro's gedeelde standpunt. Wil je echt goede monitors en referenties, dan ben je al gauw 1500 - 2000 en meer euro voor een setje kwijt.
Maar dat moet je dan als 'lange termijn' investering zien. Bespaar niet op monitors. (en ook niet op je AD conversie) Je komt altijd bedrogen uit. Weggegooid geld. Wat bezitters van goedkope alternatieven ook moge beweren. (ze verdedigen vooral hun eigen keuze en vooral de fabrikanten hebben baat bij het bestaansrecht van goedkope alternatieven) Het eindigt meestal bij een eindeloze zoektocht en foutieve keuzes. Ik doe al 15 jaar met dezelfde set (Quested) en mensen vragen steeds welke monitors ik gebruik... says enough. Al wat ik mix klinkt overal hetzelfde. Ook mijn eindtrap (Amcron) is duur en zeker zo belangrijk als je niet-actief werkt.
Spaar, geef 1.500€ en meer uit en zoek in deze merken :
Dynaudio - Focal - Adam - Genelec - Quested - Klein & Hummel - ATC - Westlake (en dan zijn we al bijna rond)
(ook de eerste Mackie HR824 waren een schot in de roos - maar zo iets is een uitzondering)
Sorry dat ik het zo zwartwit stel, maar de rest is een foutieve investering.
(en nu alle bezitters van KRK, Tannoy, Fostex, Yamaha, enz op hun paard)
![]()
(en nu alle bezitters van KRK, Tannoy, Fostex, Yamaha, enz op hun paard)
![]()
.
.
).