Exoterrestrial
Het zal je kind maar weze 😳
Ik heb voor mijn monitors zelfs stands laten lassen om het gewicht te kunnen dragen.... 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

volgens mij kan geen enkele monitor niet voorzien van 15'' een kick (vooral electronisch ) goed weergeven vs als die (dure) nearfield troep,weggegooid geld zeg ik.
ik heb net een paar 1038A's aangeschaft,
kweet niet waar ik ze ga zetten...
Ik blijf bij het door vele pro's gedeelde standpunt. En het is echt niet moeilijk. Wil je echt goede monitors en referenties, dan ben je al gauw 1500 - 2000 en meer euro voor een setje nearfields kwijt.
Maar dat moet je dan als 'lange termijn' investering zien. Bespaar niet op monitors. (en ook niet op je AD conversie) Je komt altijd bedrogen uit. Weggegooid geld. Wat bezitters van goedkope alternatieven ook moge beweren. (ze verdedigen vooral hun eigen keuze en vooral de fabrikanten hebben baat bij het bestaansrecht van goedkope alternatieven) Het eindigt meestal bij een eindeloze zoektocht en foutieve keuzes. Ik doe al 15 jaar met dezelfde set (Quested) en mensen vragen steeds welke monitors ik gebruik... says enough. Al wat ik mix klinkt overal hetzelfde. Ook mijn eindtrap (Amcron) is duur en zeker zo belangrijk als je niet-actief werkt.
Spaar, geef 1.500€ en meer uit en zoek in deze merken :
Dynaudio - Focal - Adam - Genelec - Quested - Klein & Hummel - ATC - Westlake (en dan zijn we al bijna rond)
Sorry dat ik het zo zwartwit stel, maar de rest is een foutieve investering met als enige begrijpelijk argument dat je over niet voldoende centen beschikt voor iets beter.
(en nu alle bezitters van KRK, Tannoy, Fostex, Yamaha, enz op hun paard - juuuuu)
![]()

Ook in lagere budgetten zijn er betere en minder goede monitoren. Op het gearslutz forum heb ik enkele uitgebreide low-end monitor reviews geschreven waarbij veel monitors onder de 600 euro per paar de revue passeerden.Ja dat geloof ik best wat je daar allemaal zegt, maar ik heb door omstandigheden maar een zeer beperkt budget. Ik zou het ook graag anders gezien hebben. Ook al zou ik tijden sparen voor een goede set dan nog is het not done in mijn situatie om zoveel geld uit te geven aan iets wat geen eerste levensbehoefte is. Daar ik ook maar heel kleinschalig bezig ben met muziek is een set van 1500+ totaal niet aan de orde. Dat heeft dus niets met verdedigen te maken. Ik moet simpelweg iets kunnen horen en heb in de verste verte niet de illusie dat ik met iets belangrijks bezig ben.
Paul

Ook in lagere budgetten zijn er betere en minder goede monitoren. Op het gearslutz forum heb ik enkele uitgebreide low-end monitor reviews geschreven waarbij veel monitors onder de 600 euro per paar de revue passeerden.
Het overwegen waard: KRK RP 5 G2 en RP 6 G2, Mackie MR-5, Mackie MR-8.
Absoluut omheen lopen: Alesis Monitor One MKII, M-Audio BX-5A Deluxe.
Ik heb zelf sinds een paar jaar Focal CMS-65's staan, wat wel een andere klasse is.![]()
Adams zijn toch ook best budget vriendelijk? Of mis ik het punt?
Blijft toch ook persoonlijk ivm budget, ruimte, etc.Ik denk dat het uiteindelijke doel voor de monitors ook van belang is.
Als jij een mastering studio hebt waar jij serieus voor geld de tracks van andere mensen wilt masteren, en je komt aan met bijvoorbeeld alesis M1 speakers, het erg erg lastig gaat worden om de muziek daadwerkelijk nog te verbeteren en masteren. Anderzijds, als jij thuis in je eentje lekker muziek wilt maken en je wilt net een iets beter geluid dan je standaard computer speakers, en niet je halve spaar rekening plunderen, je met diezelfde monitors nog wel redelijk uit de voeten kunt.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Pas wanneer je muziek landelijk/internationaal verspreid gaat worden moet je gaan denken aan 2000 euro voor een setje. Is het je hobby, dan is het niet écht van belang dat het elders overeind blijft en heb je aan 700 euro voldoende voor een paar goede speakers.
.Ja dat geloof ik best wat je daar allemaal zegt, maar ik heb door omstandigheden maar een zeer beperkt budget. Ik zou het ook graag anders gezien hebben. Ook al zou ik tijden sparen voor een goede set dan nog is het not done in mijn situatie om zoveel geld uit te geven aan iets wat geen eerste levensbehoefte is. Daar ik ook maar heel kleinschalig bezig ben met muziek is een set van 1500+ totaal niet aan de orde. Dat heeft dus niets met verdedigen te maken. Ik moet simpelweg iets kunnen horen en heb in de verste verte niet de illusie dat ik met iets belangrijks bezig ben.
Paul
Ook in lagere budgetten zijn er betere en minder goede monitoren. Op het gearslutz forum heb ik enkele uitgebreide low-end monitor reviews geschreven waarbij veel monitors onder de 600 euro per paar de revue passeerden.
Het overwegen waard: KRK RP 5 G2 en RP 6 G2, Mackie MR-5, Mackie MR-8.
Absoluut omheen lopen: Alesis Monitor One MKII, M-Audio BX-5A Deluxe.
Ik heb zelf sinds een paar jaar Focal CMS-65's staan, wat wel een andere klasse is.![]()
Ik heb een vraag over 2 setjes in het onderste segment. Of liever de mening van een ervaringsdeskundige die alle twee kent en waar ze in verschillen en overeen komen, de Adam A3x of de KRK RoKit RP5 G2.

100 of 200Is het je hobby, dan is het niet écht van belang dat het elders overeind blijft en heb je aan 700 euro voldoende voor een paar goede speakers.
Ik moet simpelweg iets kunnen horen