welke monitoren?

Ik vind dat de psi's het geheel levendiger overbrengen. Beiden hebben uiteraard veel detail, maar ook daarin vond ik de psi's prettiger om naar te luisteren. Aangezien ik voor mijn werk veel met muziek bezig ben is dat aardig van belang :)

Ook hele mooie speakers, ook om te zien vind ik.
Zelf nooit de kans gehad deze te beluisteren.
Prettig luisteren is fijn, want als je na 3 uur al et gevoel hebt dat je letterlijk pijn aan je oren hebt kan dat heel onproductief uitpakken,
dat weet ik nog van mijn eerste set Alesis monitors.

Heb zelf sinds 2 weken een set Adam A77X. Uitermate tevreden. Super strak en gedetailleerd. Kom van CMS 65's van Focal. De A77X is een step up! Ze zijn ook erg mooi:)
studio_setup.jpg
Hey wat grappig! Jouw kamer en setup is identiek aan die van mij ;)

Ik vind dat de psi's het geheel levendiger overbrengen. Beiden hebben uiteraard veel detail, maar ook daarin vond ik de psi's prettiger om naar te luisteren. Aangezien ik voor mijn werk veel met muziek bezig ben is dat aardig van belang :)
Cool :okdan: wat gebruik je als main of mid ?

Ook hele mooie speakers, ook om te zien vind ik.
Zelf nooit de kans gehad deze te beluisteren.
moet je voor de grap es n x doen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3 weg systemen zien er fakking geil uit man

Ultimate stands. Zijn nu uitgefaseerd. Had nog een koopje B-stock bij feedback. dit zijn de hoge varianten van 110 cm. Ze bestaan ook van 70 cm hoog. Die zijn beter geschikt voor verticaal georiënteerde monitors.

Maar staan ze dan niet ook een beetje (te) hard?

Ik mix meestal op verschillende volumes.
Ik heb het echt over het feit dat mijn oren na 4 uur gedetaileerd luisteren op die monitors echt op waren. Met mijn nieuwe Dyn's heb ik dat helemaal niet.

Vandaag een setje Adam a7x binnengekregen. Wat een sound. Ik ben blij dat ze in mijn eigen ruimte ook goed klinken. Eigenlijk nog beter dan in de winkel maar dat was daar helemaal verre van ideaal. Morgen maar eens even een duurtest doen om te kijken of m'n oren moe worden.

Volgende week komt er ook nog een setje Event 20/20 binnen. Ik ben erg benieuwd of ik zoveel verschil ga horen dat ik de Adams echt wel wil houden. Deze Event's zijn momenteel belachelijk goedkoop te krijgen bij Bax voor 233 euro. Toch maar even uitproberen.....

Vanmiddag een paar uur aan het luisteren geweest naar m'n setje Adam A7X. Ik heb na een paar uurtjes wel vermoeide oren. Toch maar even het hoog iets terugdraaien. Is die vermoeidheid normaal bij ribbontweeters?

Normaal weet ik niet, maar ik heb het zelfde probleem. Ik weet dat sommige mensen het helemaal niet hebben.
Erg Jammer want ik vind het wel echt te gekke monitors verder.

Ik ben zojuist overgestapt op een set Psi 21m v3's.

De keuze lag tussen de neumann 310's en deze monitor, na een keer luisteren wist ik voldoende. Nu enkel nog een passend stukje schuim halen :)

Ik heb al een paar jaar de v2's, zalige monitoren! Het is me een raadsel waarom dit merk niet bekender is.

Wat ik meestal doe als ik luistermoeheid ervaar via speakers is gewoon even werken met mijn koptelefoon. Ik heb nu ook de Adam A7x, maar uit ervaring weet ik dat ik pas in een paar maanden weet of het een goede speaker is. Ik ga er nu echt mee aan de slag dus, maar de eerste luistertest was heel positief. Ik wilde meteen dingen aanpassen aan mijn mixen, een goed teken dus.

Ik denk dat het setje Event 20/20 BAS v3 daar niet overheen komt. Kreeg vandaag te horen dat er nog ruim een week levertijd op zit....

Ik heb al een paar jaar de v2's, zalige monitoren! Het is me een raadsel waarom dit merk niet bekender is.
prijs ed, minimaal 1500 euro per stuk legt niet iedereen 1,2,3 neer voor speakers

Zeker niet als men er hobby matig mee bezig is.

Heb ze al erg veel voorbij zien komen overigens, mja dat zijn mensen die geld verdienen met muziek :P

Laatst gewijzigd:
Ik gebruik al jaaaaaren een Syrincs M3-220 monitor set (2.1). Deze stammen nog uit mijn DJ tijdperk. Ik vind de set ronduit geweldig en heb nog nooit een seconde spijt gehad van deze aankoop.

Echter, nu ik nagenoeg alleen nog produceer wil ik graag overstappen naar een 2.0 setjes. Dus zonder een Sub. Ik merk namelijk dat die sub verwarrend kan werken tijdens het produceren. (sub staat onder mijn bureau. En het verschil in basweergave als ik ook maar een halve meter naar achteren ga is te groot).

Momenteel enkele apparaten in de verkoop staan. Zodra deze de deur uit zijn heb ik een budet van circa 800 euro voor een set. (MAX 1000, maar liever echt een beetje minder).

Los van het feit welke monitoren ik zal nemen (binnenkort luistersessie in de Music Store Keulen), vraag ik me vooral af of ik voor 6 of voor 8 inch monitoren moet gaan.

Mijn zolderruimte is ongeveer een 4x6 meter en heeft links en rechts een schuin dak. Is 8 inch dan te groot, of valt dat wel mee? Hoeveel meter moet je minimaal van een 8 inch monitor vandaan zitten om een goede geluidsweergave te krijgen?

Heb zelf recentelijk een setje yamaha hs80m aangeschaft.
Deze gebruik ik naast een set genelec 8040s.
Als ik blind zou moeten kiezen tussen die 2 sets dan zou ik direct voor de yamahas gaan.
Rationeel gezien uiteraard voor de 8040s.

Laat je iig niet leiden door de prijs dus. En luister absoluut even naar de hs serie van yamaha. (Hs7/hs8)
Ik vind ze erg gedetailleerd klinken. Beter dan de genelecs bijv.

Back