Equator D8
Ik heb deze set zelf als main set: Geweldige soundstage, heel neutraal, heel realistisch. Vocals klinken (indien goed opgenomen) alsof de zanger(es) voor je staat te zingen. Het is echt heerlijk om op te mixen, je kan heel goed horen wat je doet als je met EQ of compressie of reverb bijvoorbeeld aan het werk bent. Ik moest wel erg wennen aan de monitors, omdat ze je niet verpletteren als je een liedje opzet. Ze hypen helemaal niks en dat kan best saai overkomen. Na een tijdje ga je dat wel waarderen en juist de geweldige soundstage ga je dan nog meer waarderen. Een setje is te vinden voor nog geen €750 momenteel.
Deze staan zelf op mijn shortlist maar vraag me af of ze wel genoeg laag geven voor EDM? Als je er nog een sub bij moet kopen kan je misschien al net zo goed en setje D5's+sub kopen...
Een setje Event 2020's, die ook op mijn shortlist staan gaan namelijk tot 35Hz +/-3dB en zitten in dezelfde pricerange als de D8's...
) , maar misschien later om ook weer wat op te produceren. Ik heb nu weinig tijd en af en toe een plaatje draaien vind ik leuk, maar weer produceren kost teveel tijd, omdat ik de komende 2 jaar nog met een studie bezig ben. Mijn budget is maximaal 400 euro voor de set en ik ben niet bang om tweedehands aan te schaffen mocht dat interessant zijn.
of ik moet mijn desk naar voren halen zodat er nog plek is.