TB-303 computer interface

Dat de sequencer kut is, maakt de uitdaging des te groter om er iets leuks uit te halen.

Ok, ok, ik trek een beetje bij nu. CV/gate inputs is misschien leuk om er gewoon via een normaal
keyboard melodietjes op te spelen. Maar verder zou ik em niet modificeren,

Origineel geplaatst door sander
-CV/gate inputs is misschien leuk om er gewoon via een normaal
keyboard melodietjes op te spelen. Maar verder zou ik em niet modificeren,

maar midi om met een midi keyboard erop te spelen is heiligheidsschennis zeker?
(maar eigenlijk zou ik dat nie willen.. pretty useless imho)
De sequencer zal vast en zeker wel identiek zijn in software versie.

Zoals ik al zei: vooral het beheren van PATTERNS en SONGS in bibliotheken is de meest interessante functie volgens mij.

Origineel geplaatst door sander
Het echte acid gevoel is een ongemodificeerde 303, samen met een 808/707 en dan gewoon op play drukken, lekker tweaken en de boel live opnemen. Maar de mensen worden lui of het is allemaal te moeilijk en moeten alles op hun computerscherm zien en alles moet midi hebben. Jammer. Daar gaat de charme van het apparaat. Je moet maar zo denken alle hits van toendertijd zijn ook gewoon gemaakt met de in orginele staat verkerende apparaten zonder enige poespas.
ben ik wel mee eens... dat wat de 303 zo speciaal maakte/maakt is juist het kastje As Is, dus zonder allerlei ongein er omheen... als je hem gaat editen via de pc word het dan niet te geforceerd...?!

maar goed... het zal mij verder ook aan mijn rode race fiets roesten...

aldus 6 (een niet TB-303 liefhebber)

Features:

-Save/Load patterns on your pc: No more writing down your patterns

-Edit patterns on your pc: No more problems with double keypresses, going through the whole pattern to edit one note,...

-Edit patterns while they are playing: No need to stop and restart your 303

-Move patterns from one location to another one: want to use patterns from different banks in one track: no need to write them down and reprogram them. Just swap them from location. This can be done while playing.

-Take over the internal sequencer: play things your 303 can't

-Completely protected against wrong connections/electro static discharges/over voltage

-Software compatible from dos upto windows millenium is in full devellopment. Saving/Loading memory is ready and the pattern editor too. Track mode is in devellopment. When ready it will serve as blueprint for an opensource project for the software compatible with higher operating systems.

ik zit te watertanden op die acid screamer distortion, is effe gaan sjekken denk ik...

Misschien als ik meer dan één TB-303 had, dat ik er dan eentje liet ombouwen. Maar nu zou het een beetje als heiligschennis voelen, als ik m'n zilveren doosje liet omzagen... ;)

Origineel geplaatst door kris renton
ik zit te watertanden op die acid screamer distortion, is effe gaan sjekken denk ik...

lijkt mij ook wel leuk...maar wat meer info op de site zou wel welkom zijn....

ik ben ook benieuwd wat ie gaat doen met 303 + midi waar ie het over heeft...

Dit lijkt me een hele vete modificatie.

Als je deze modificatie uitvoerd kan je dan nog wel de sequenser op de gewone manier gebruiken of moet je altijd de computerinterface gebruiken?

En is die distortion echt zo goed? Ik gebruik nu de voorversterker van een Marshall top.

Nog even een overbodige distortion tip: Gebruik 1 kanaal van je mixer voor het cleane geluid dan gebruik je de prefader aux om een ander kanaal mee te oversturen dit kan je dan nog een keer doen om 1 clean kanaal te hebben 1 mean kanaal en 1 scream kanaal allemaal met eigen eq's die elkaar allemaal beinvloeden (vandaar de auxen en niet de inserts maar dat kan natuurlijk ook)

Origineel geplaatst door Baal-Zebub

Als je deze modificatie uitvoerd kan je dan nog wel de sequenser op de gewone manier gebruiken of moet je altijd de computerinterface gebruiken?

En is die distortion echt zo goed? Ik gebruik nu de voorversterker van een Marshall top.

alles werkt nog perfect nadien zoals het moet.
is ook bvb handig voor live sets: met de computer transponeer je al je patterns voordien met dezelfde "tune" zodat je tijdens je live niet moet gaan stemmen constant..

Het betreft geen distortion maar een overdrive en hij ruled wel zwaar volgens mij.. Klinkt goed op 303 (en thats an understatement, eerste keer wist ik nie welk monster er uit kwam), maar tegenwoordig gebruik ik hem veel op de kick van een machinedrum zodat hij veeeeel beter klinkt... lekker warme klank/weinig ruis.
luister maar es naar de nieuwe van Emetic, http://users.telenet.be/binary/releases_binbas004.html
volgens mij wordt die AcidScreamer daar veel in gebruikt....

303

303

Origineel geplaatst door mono-poly
Wat een bullshit antwoord sander
Die tb heeft gewoon een KUT sequencer
Als die met de pc gesequenced zou kennen worden zou stukken makkelijker zijn

jullie hebben beiden gelijk
er is loads of music gemaaktin de 80z luister naar labworks / metrolpex enzenz ....ritcie hawtin ,
die shit groove
maar die mensen zijn in tien jaar twintig jjar ouder geworden van t kopbreken over nu weer te programmere
ik zeg bisbis voor mensen die nog aan t ontwikkelen zijn voor de 303 minded people
nu wordt ie wel eg computercontrolled haha

je hebt altijd mensen die zeggen dat je met software dit ook kunt ,...tja daar moeten we dan maar niet op reageren !
dit gaat over the real...ander nog iets
:halleluja :engel:

Attachments

• 303 controlled.jpg
    303 controlled.jpg
    14,4 KB · Bekeken: 101
Back