Wie geeft training Hardstyle produceren?

muziek maken doe je toch voor je plezier? als je er geld mee kunt verdienen is het mooi meegenomen. toch?

strikt genomen is de vraag van LEFabre nog niet eens zo gek. Als je bijv. Jazz wilt leren spelen kan je bij iedere muziek school terecht.

Maar ik ben idd ook van mening dat je beter zelf kan leren iets te maken. Maarja, als je echt ontzettende haast hebt om een hit te scoren en rijk te worden MOET je natuurlijk ff een cursusje scoren. Dan lukt het wel denk ik zo. :D :D :D :D :D

Waarom moet je nou perse Hardstyle maken? Altijd die stomme nederlandse hokjes, baaah. Ik ga dus achter mijn aparaatjes zitten en zie wel wat er uit rolt, en ja, ik betrap me er ieder keer op dat het beukt en scheurt, maak ik daarom perse Hardkoor, Hardstyle of Tekno? NEE!! Het is mijn EIGEN mix-stijltje en dat is iets beter denk ik als dat je perse onder dat ene noemertje "Hardstyle" wilt gaan maken en dan een paar moves wil aanleren om te doen wat iemand anders doet.

Daarom klinkt 80 procent van die """""Hardstyle""""""" het zelfde! Waar blijven die herkenbare sounds van individuele producers?

Maar goed dat is mijn opvatting, doe wat je niet laten kunt,

Suc6 met je project

Kenny Harder

Grappig wat je schrijft, Traxopia. Ben nmlk Jazzpianist, 15 jr beulen voor over gehad. Schrijf songs en heb geen tijd om 15 jr studiowerk te doen om alle skills zelf uit te zoeken. Wil gewoon lekkah leren werken met mij studioshit...en een beetje beuken. Money's not the issue, gewoon vette hauz leren maken...hoe t ook heet. Hardstyle ramt lekkah, net als de goeie ouwe hardcore...

Re: Wie geeft training Hardstyle produceren?

Origineel geplaatst door LeFabre
Hallo allemaal,
Wie kent iemand met vette Hardstyle skills die wat training wil geven in soundbuilding (virus, JP8080), Sampling, Mixen en effectgebruik (Cubase SX). Uurtarief in overleg, locatie:homestudio te Den Haag.
Thanx!:dj:

Dit is net zoiets als: "Wie leert mij heel goed basgitaar spelen in een paar dagen tijd." Zo werkt dat dus niet. Muziek maken, al of niet elektronisch, vergt een boel tijd, inspanning en geduld. Natuurlijk kan iemand je wegwijs maken in het gebruik van je apparatuur en je zelfs wat vertellen over wat basiskenmerken van jouw favoriete stijl... maar je moet het toch zelf doen.

Jongens zit die jongen niet zo achter zijn broek aan :kont: ik denk dat wat hij bedoelt is om hem op weg te helpen met het produceren van een bepaalde soort muziek omdat hij weet dat hier pro's zitten, en je kan het als slecht zien of niet hij is wel bereid net zoals jullie om een hele boel geld aan zijn muziek te besteden, net zoals jullie (ehm ons). Ik vind het een beetje onzin om zo te gaan zeuren over de vraagstelling, hij wil de basics leren toch? Ik zou ook wel les willen van een paar lui hier op het forum :luv: zo gek is dat toch niet?

soms, moet dat houterige hier echt een keer verdwijnen, verpest de sfeer soms een beetje imho.

genoeg gezeik weer lekker studeren voor de tentamens :yamaha:

grtz Mike

Scholing is nooit verkeerd.

Maar wat versta je onder skills dan?
Me dunkt dat een hardstijler uit oogpunt van concurrentie niet iemand zou helpen.
Dat staat dan ook nog los of die persoon uberhaupt de gave heeft om iemand anders goed te kunnen onderwijzen.
En als je verwacht dat je in 4 lessen alle facetten van het hardstylen onder de knie hebt kom je denk ik bedrogen uit.
Eerder is het een inleiding zodat je zelf aan de slag kan.

Desalnietteplus, succes.

Hallo allemaal,
Wie kent iemand met vette Hardstyle skills die wat training wil geven in soundbuilding (virus, JP8080), Sampling, Mixen en effectgebruik (Cubase SX). Uurtarief in overleg, locatie:homestudio te Den Haag.

Fuse geeft het hierboven al aan.
iemand die echt' de skills' heeft gaat die niet weggeven voor een uurtarief.
Zo'n persoon verdient juist geld aan die skills omdat hij ermee boven de massa uitspringt dus hoeft hij niet bij te verdienen met lesgeven. (dwz als hij écht 'de skills' heeft) Bovendien heeft hij waarschijnlijk jaren moeten knokken (net als jij met je jazzmuziek) om dit te leren en dat ga je niet in een paar dagen weggeven voor een paar centen.
Ik heb twijfels over 'de skills' van de mensen die je wel willen helpen aangaande een uurtarief.

Niet om je te ontmoedigen maar ik spreek uit ervaring.
Ik wilde er ook voor betalen om zoveel mogelijk te leren en heb dit ook af en toe gedaan.
Ik kwam er echter achter dat de mensen die mij die 'skills' zouden moeten leren geen van allen de skills hadden die ik zocht. Waarschijnlijk zaten ze daarom in het onderwijs. Niet degenererend t.o.v. alle muziek leraren bedoelt. Degene die reclameren met je het aanleren van basis en eventueel gevorderden kennis zijn oké maar skills zoals ze in deze thread in een bepaalde contekst worden geplaatst zijn niet te leren via leraren. Of het moet iemand in je directe omgeving zijn die bereidt is je e.e.a. te laten zien.

Je kunt de basis leren hoe je een product moet maken en afmaken from scratch maar 'de skills' zul je zelf moeten ontwikkelen.

Succes, gr. Tom

Thanx boys. Einstein had t waarschijnlijk goed...over die transpiratie. De ironie van t lot wil dat ik nu naar een crematie moet...voordat ik mijn laatste adem uitblaas, wil ik nog een paar plaatjes maken. Ga gelijk vnvnd aan de slag. Carpe Diem :engel:

Vergeet te vertellen dat ik het wel een hele leuke combinatie vind.
15 jr jazzpianist wezen en dan daarnaast willen leren om beukplaatjes te maken.

Niet die hele house-scene in het 'simpele' hoekje plaatsen omdat je zelf een goede jazzpianist bent maar het juist leuk vinden en zelf ook willen maken.

Dat noem ik nou eens een muziekliefhebber.:okdan:

gr. Tom

Training zou betekenen dat je er misschien 't beste officieel boekjesmateriaal zou bij hebben, inclusief studie van historie, ontwikkeling, hedendaagse kenmerken, plus natuurlijk dj-sets; foute en goede, en dan is het de kunst om ook te herkennen wat de dj goed doet, en wat het volk op de dansvloer wilt. Verder natuurlijk een keiharde cursus in droge theorie - compositie, synthesis, sampling, en masteren.

Wat ik me dan wel afvraag, als er iemand langskomt die pretendeert het goed te kunnen (met alle respect voor de mensen -die- het goed kunnen), hoe weet je dan of je getild bent of niet? Krijg je een certificaat "gegarandeerd goed voor 2 hitvermeldingen in de top 40 van ID&T"? Als je eenmaal die training hebt gehad, wat doe je er dan mee?

Je moet je doel beter omschrijven. Verder, als je dat doel hebt omschreven is zelfstudie nog beter - als jij je kop stoot en je bent er zelf bij leer je meer dan dat iemand je van de ongebaande paadjes weghoudt. Als die leraar er niet meer is en jij crasht ergens in de berm weet je niet wat je fout hebt gedaan.

Maar dit is natuurlijk allemaal geneuzel wat jij niet wil horen; jij wil gewoon in Dark & Hard The Hague een relaxte gast erbij hebben zitten die wat beter thuis is in de knopjes ;).

Wat je ook kan doen is je vraag minder direct stellen; "gezocht, co-producer om heftige hardstyle mee te maken. Eigen gear aanwezig, kennis van zaken & creatieve inbreng een vereiste". En dan moet je -nog- de mazzel hebben dat 't klikt. Verder is het wijs om dan eigenlijk al wat achter de hand te hebben - ideeën die je zelf half hebt uitgewerkt, een library van samples waar je moe van wordt, en goede riffs.

Leer je er sneller van? Ik weet het niet. Cash je er sneller mee binnen? Als dat je doel is - je moet het wel delen. Nouja, geduld is altijd een mooie zaak. Altijd leren kruipen voordat je gaat rennen. Je muzikale achtergrond is overigens wel een behoorlijk mooie pré. Waar ontbreekt het dan aan? Nouja, bovenstaand spul (synthesis, sampling, en masteren) - alles wat je jezelf aan kan leren (zie ook de Synths & Modules "Grote synthesis-thread"). Voor dit kun je een soort afkorting nemen als je commerciële soundsets koopt - maar het is niet zo dat die mensen een snufje magie toevoegen, knoppen draaien kun jij ook! Sampling; begin maar vast met een voorraad aan te leggen, en dione's tip is waardevol. Mastering : ga naar www.soundonsound.co.uk en tik "Mastering" als zoekwoord in, je vindt genoeg spul om je je leven lang bezig te houden. Hou echter wel in gedachten - als het goed klinkt is het goed, en daar heb je fatsoenlijke oren en monitorspeakers voor nodig, en niet perse esoterische formules als "+2db EQ op de 3426,3 Hz middenband met een smalle notch" (dit is nu net uit m'n duim gezogen, ik weet niet wat het voor een effect heeft).

Wat ook mooi is : check de thread met "beste drummachine voor hardcore". Staat een schijtlading aan kicks in, en waar je 't mee kan maken.

Hallo allemaal,

Hoi,

Ik heb evt. verschillende sessies in de aanbieding evt VA & L1 of Mixers,FX gebruik & L2. Ik verschillende sessies zijn weer opgedeelt in 8 curcussen en het bedrag is afhankelijk van jouw inzet & tijd.

:erm:

sessie VA&L1 is rond de 900euro.Maar daar zit koffie en evt krentenbrood of suikerbrood bij in,dat hangt er even vanaf. Oja deze curcus duurt zon 2uur.Introductie en lesmateriaal.Na de sessie kun je ook gelijk 2ehands studiospullen bij me kopen. De meeste doen dit,omdat je het gelijk weer in de praktijk kan brengen.

sessie VA&L2 is rond de 1000euro. Daar zit tevens koffie bij in en evt Turksbrood met evt. harde bolletjes . En een introductie en wat lesmateriaal. En evt achteraf gaan we ook nog naar de cdshop om wat referentiemateriaal te kopen,dit zit niet bij de prijs in,maar de meesten doen dit. Naar de curcus kunnen leden gelijk weer 2ehands studiospullen kopen,met evt een glaasje gazeus.

Grapje natuurlijk,gewoon lekker zelf uitproberen wat boeken lezen,wat goede sites bezoeken en lekker je geld in je zak houden. Of stap eens naar een erkend bedrijf voor curcussen mbt. tot jouw interesse. Maar zou proberen zoveel mogelijk basis informatie te gaan lezen en gewoon lekker muziek maken en gewoon doen!.

succes

Je bent sowieso gek als je vage lui van het internet geld gaat bieden om een verhaal op te hangen.....

wees creatief creeer je eigen harde stijl!

Jongens, jullie mogen me overigens feliciteren! 't heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat!

diploma.jpg

En ze hebben me -toch- laten slagen, ook al had ik geen MC-303!

:D

Re: Re: Wie geeft training Hardstyle produceren?

Re: Re: Wie geeft training Hardstyle produceren?

Origineel geplaatst door justin
sessie VA&L1 is rond de 900euro.Maar daar zit koffie en evt krentenbrood of suikerbrood bij in,dat hangt er even vanaf. Oja deze curcus duurt zon 2uur.Introductie en lesmateriaal.Na de sessie kun je ook gelijk 2ehands studiospullen bij me kopen. De meeste doen dit,omdat je het gelijk weer in de praktijk kan brengen.

sessie VA&L2 is rond de 1000euro. Daar zit tevens koffie bij in en evt Turksbrood met evt. harde bolletjes . En een introductie en wat lesmateriaal. En evt achteraf gaan we ook nog naar de cdshop om wat referentiemateriaal te kopen,dit zit niet bij de prijs in,maar de meesten doen dit. Naar de curcus kunnen leden gelijk weer 2ehands studiospullen kopen,met evt een glaasje gazeus.
was ik maar nog niet zo goed als ik nu was enzo want al die krentebroden, koffie en gazeus hadden me echt wel over de streep getrokken :D

Toch apart dat elke discussie op het synthforum uiteindelijk weer ontaard in een debat over muziekmaak-normen-en-waarden. Zullen we het anders nog ff over Tiesto hebben, die is immers nog niet genoemd in deze thread?
Ik voelde het echter al aankomen toen de vraag gesteld werd...

Ik vind het ook helemaal niet gek dat LeFabre dit vraagt, ik zou het best leuk vinden om een keer met anderen in de studio te gaan zetten om tips en tricks uit te wisselen, is toch altijd anders dan als je het leest. Verder wordt net gedaan alsof er een paar skills zijn die je in de loop der jaren moet leren en een soort geheime truukjes zijn. Helaas, LeFabre, ik kan je niet helpen met je Hardstyle, maar ik hoop dat je een maatje kan vinden die dat wel kan. Ik zou er alleen geen geld voor geven...

Succes!

Back