justin
Shauna
Origineel geplaatst door LeFabre
Heje...wie heeft 't over 'instant hitz'...?
Sure it was'nt me...
Hey Le Fabre,
Mag ik wat vragen? je zegt dat je weinig tijd hebt enzo. Maar heb je al goede ideeen ,hoelang ben je trouwens bezig en was is de reden dat je iemand zoekt,omdat je je goede ideeen niet kunt uitwerken? Of is het dat je opeens een keer dacht ik wil zelf hardstyle gaan maken. Niet dat ik in ben voor een samenwerking,maar zou graag de reden willen weten.
En als je weinig tijd hebt,dan zou ik je als tip geven.
*Probeer in je vrijetijd zoveel mogelijk hardstyle te gaan luisteren(in de auto,thuis in je vrij etijd etc..ik zeg met name hardstyle omdat het voor jouw denk ik geen zin heeft om naar andere muziek te gaan luisteren omdat je gewoon hardstyle wilt maken.
*S avonds heb je vast wel een uurtje over en probeer van een bestaand hardstyle nummer gewoon het arrangement op te schrijven,hoe de track verloopt etc..,sounds.
*S avonds voor dat je naar bed gaat besteed je gewoon even een halfuurtje a uurtje aandacht aan het arrangement van het nummer,bestudeer gewoon even het arrangement en hoe het nummer inelkaar zit.
(als je dit zon 4x per week doet,krijg je al wat meer inzicht in arrangementen,overgangen,gebruikte sounds etc....)
* Qua synths zou ik het niet moeilijk zoek,aangezien je weinig tijd hebt op je hobby te kunnen uitoefen,dus gebruik synths die to the point zijn. Zodta je niet al je tijd hoeft te steken in de programeer technieken,functies etc... zoals bijv sommige synths.
- Jp8000(bijzonder geschikt en to the point)
- An1x,iets minder maar instant sounds wel duizenden)
- Drumbak of een sampler voor drums.
- Rompler,of wat instant sound bakken voor wat opvul sounds etc.
Zou in ieder geval een bak kiezen met veel knoppen en een makkelijke interface!!! En beperk je gewoon qua hoeveelheid,maar koop liever 2 lekkere synths met een goede interface & sounds.
- Hardware mixer is wel makkelijker voor jouw denk ik,geen gezeik met software,gewoon to the point.
- Een paar leuke monitor speakers.
* je setup zo samen dat je makkelijk aan de gang kan gaan,en je niet eerst eens uren moet zitten klooien waar die kabel nou weer van was. Dus gewoon een lekkere compacte setup en niet te groot.
* Gebruik desnoods een vast paar plugins voor masteren,fx etc of wat goede makkelijke hardware bakken.zodat je niet het overzicht en tijd kwijtraakt aan welke plugins etc.,Kwaliteit voor kwantiteit zeg maar.
* Probeer je sequencer in het weekend eens goed op te stellen,zodat je door de weeks gewoon direct op jouw manier kan gaan beginnen in cubase of logic. Ik zou een overzichtelijke sequencer nemen en een to the point. Zodat je snel aan de gang kan gaan,wanneer je tijd hebt.
* Kijk eens op internet bij Amazone. Daar staan vast wat goede boeken over muziektheorie,arrangeren,drums programmeren etc etc...
Koop er een en lees elke avond gewoon een uurtje,en schrijf gewoon belangrijke aant. op in een boekje,zodat je gauw dingen terug kunt vinden wanneer je het nodig hebt.
* Als je eenmaal wat technieken onder de knie hebt,o.a. opbouw tracks ga er dan lekker mee door en ga niet steeds veranderen van opbouw,doe het eerst gewoon lekker op de oude manier,ook gezien je tijd. Als alles gewoon lekkerder en tevens makkelijker gaat dan kun je lekker experimenteren.
* Luister ook hardstyle tracks die zeer goed zijn bevonden onder het publiek,en vraag je ook af waarom het arrangement zo verloopt en pas het gewoon toe in je eigen tracks. Naar mate de tijd en je handigheid kun je er zelf je eigen wending aan geven en ervan afwijken door gewoon lekker je eigen ding te gaan doen. Maar dan heb je eerst wel even een steun voor jezelf en heb je minder het gevoel dat je niet meer weet wat je moet doen en hopeloos word
:Nou deze dingen kosten je maar een paar uurtjes per dag en als je beetje een vast patroon voor jezelf maakt,kun je tenminste nog wat leuke muziek maken en er zelf beter op worden,terwijl je niet veel tijd hebt.
Er zullen vast nog wel meer opties zijn,maar ik heb even een paar dingetjes genoemt die je opweg kunnen helpen.
Succes.