Synthesecursus Utrecht gezocht

Channel 37

Stamgast
Beste Synthforummers!

Ik ben Caspar, en ik volg momenteel in Den Haag aan het Koorenhuis een cursus (modulaire) synthese bij Roland Kuit.

Nu ga ik echter komend schooljaar in Utrecht wonen om te studeren, en ik ben op zoek naar een degelijke vervanging voor deze (Supergave!!) cursus :)
We werken momenteel op les vooral met de Nord Modular, en ik heb zelf een setup met een computer als kern.

Ik ben dus niet per definitie op zoek naar een cursus waar ik de hele middag kabeltjes uit de knoop mag gaan halen, maar in principe is elke cursus waar degelijk de principes van synthese en modulaire synthbouw uitgelegd worden goed.

Is er hier iemand die goede verhalen gehoord heeft over een cursus, of zelf een cursus volgt in Utrecht of directe omgeving..? (Volgens mij zit er aan de kunstacademie in Hilversum een hele fijne electronische muziekopleiding, maar die zullen wel geen cursussen geven?).
Het liefst heb ik een cursus op jaarbasis. Alvast bedankt voor enige tips!

Caspar

http://www.the-music-house.com > er staat wel wat, maar nog niks over cursussen die eraan komen. Even bellen of e-mailen dus.

(maar als je die cursus al langere tijd volgt moet je toch ongeveer wel een idee hebben hoe het allemaal werkt? ;) )

Is ook wel zo hoor :) Maar ik heb dus één les per week, 30 minuten, en zo'n 30 lessen gevolgd. Ik heb ook wel een paar gave synths ge'bouwd', en ik kan een niet te gecompliceerde synth programmeren zodat-ie doet wat ik wil, maar ik weet nog láng niet wat alle mogelijkheden zijn en wil dus graag doorlessen. Daar is toch niets op tegen..? :)

Cas

Bedankt voor die URL trouwens!

Ik heb even gekeken op die website, maar is dat niet gewoon een winkel die (uitgebreide?) demonstraties geeft..?

Waar ik nu zit krijg je prive les in een studio van de muziekschool...

Cas

Maar uhm, Utrecht - Den Haag is maar een half uurtje vanelkaar met de trein.

Wellicht kun je gewoon in Den Haag op les blijven.

Nee, dat is niet goed te doen.. vanaf mijn uni reis je tenminste anderhalf uur (ligt 20 minuten buiten het centrum) naar Den Haag. Ik zou het heel graag doen - maar omdat mijn studie 55 uur per week is, is dat niet realistisch helaas.

Maar er zal toch wel wat te vinden zijn..?

Cas

Misschien is het CEM in Amsterdam iets, een Amsterdamse tegenhanger van het Haags elektronisch centrum voor Muziek (HEM).

Een klein beetje dichterbij en vlak bij het station. (misschien een uurtje reizen ipv anderhalf uut)
Die geven veel workshops en lessen, met de Clavia modular en met echte oude modulars: ARP 2500/2600, EMS-synthies en een Serge modulair.

Je kan het natuurlijk ook, zoals de meesten, zelf leren...gewoon lekker experimenteren enzo...is nog goedkoper ook :) (wellicht niet als je nog geen modulair hebt, maar er zijn zat gratis en goede modulaire softsynths!)

Ik heb even gekeken op die website, maar is dat niet gewoon een winkel die (uitgebreide?) demonstraties geeft..?

nee dus... Music House is wel een winkel maar de cursussen gaan heel wat verder en dieper dan een demo. ze worden gegeven door "externe deskundigen" die hun zaakjes goed kennen.

Back