werk nu met FL maar wil overstappen op cubase over een tijdje.
nou zit er in FL in het sample editortje een optie om een LFO over een sample te zetten en dat vind ik een leuk ''effect''
nou wouw ik weten of er een vst is die dit ook kan zodat ik dat in cubase ook kan doen.
wat ik dus zeg is dat een LFO, waar de thread starter over praat, gewoon de standaard freq modulatie is op de oscillator...
en dit bedoeld ie zelf dus ook...
als ik zeg dat een dusdanige LFO normaal gesproken in een process van een synth zelf al zit dan is het dus ook niet nodig om een LFO plugin te gebruiken...
JAh, dat snappen we ondertussen wel, maar een LFO is in de common speech een "modulator" en een modulator heeft een doel nodig om te moduleren bijv.: een filterfrequentie, of de oscilatorfrequentie (in een synth), offeeuh, samplestartpoint, of sample-looppoint, of de samplebitdepth of... of... of... MAW: wat moet jou LFO zoal moduleren? ik weet iig zeker dat het in Cubase, al dan niet via een plugin, de bereiken is
gezien je bij fruity altijd een sampler inlaad om je samples mee af te spelen,te editten en te arrangeren,heb je in cubase dus gewoon een sampler vst-i nodig,en ik denk dat elke softsampler wel een aantal lfo's aan boord heeft,cubase is tenslotte geen fruity en meer een sequencer je zal em dus een sampler moeten voeren voor je samples kan gebruiken in cubase,tenzij je alles als audio wilt inladen,maar dat werkt toch wel wat anders,dus ga voor een goede softsampler!
heb zelf met halion gewerkt en halion2,maar ik werk nu met Kontakt 1.5.1 en das echt een super softsampler,goede filters zeer uitgebreide modulatie mogelijkheden en lfo's zat die je ook nog eens makkelijk aanstuurt,alle knoppen zijn te koppelen aan cc controllers dus automaten gaat zeer fijn!!
jezus... heb al vaker tracks gemaakt met LFO's in fruity... zowel met synth's en met de sampler. ik hoef toch nx te gaan bewijzen.. (sorry even goede vrienden )
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.