lfo vst¿¿¿¿????

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

paul

Joe haj
vraag,

werk nu met FL maar wil overstappen op cubase over een tijdje.
nou zit er in FL in het sample editortje een optie om een LFO over een sample te zetten en dat vind ik een leuk ''effect''

nou wouw ik weten of er een vst is die dit ook kan zodat ik dat in cubase ook kan doen.

bvd paul

jip dat bedoel ik.... kwist nie of dat ook in cubase zat, of dat je daar een apparte plugin voor nodig had8)

het zit er gewoon in neem ik aan dan¿

Origineel geplaatst door Gran&Tilly
Als je op je fiets zit en je bent aan het trappen heb je ook een LFO...

Maw, je omschrijving is een beetje onduidelijk 8o)
als jij ook maar een beetje kennis van synthese had gehad had je dit gelijk begrepen...

maar gelukkig heb jij meer verstand van fietsen...

Dat kan heel goed.

Nog meer vragen?

wat kan heel goed fuse?

wat ik dus zeg is dat een LFO, waar de thread starter over praat, gewoon de standaard freq modulatie is op de oscillator...
en dit bedoeld ie zelf dus ook...
als ik zeg dat een dusdanige LFO normaal gesproken in een process van een synth zelf al zit dan is het dus ook niet nodig om een LFO plugin te gebruiken...

daarmee was alles dus al beantwoord...

...waarom doet men nog steeds zo moeilijk dan?

ik heb ut niet over een synth (sorry8o)), wat ik bedoel is een LFO over een sample laten gaan....
zoals in fruity in de sample-editor) 8)

dus....

JAh, dat snappen we ondertussen wel, maar een LFO is in de common speech een "modulator" en een modulator heeft een doel nodig om te moduleren bijv.: een filterfrequentie, of de oscilatorfrequentie (in een synth), offeeuh, samplestartpoint, of sample-looppoint, of de samplebitdepth of... of... of... MAW: wat moet jou LFO zoal moduleren? ik weet iig zeker dat het in Cubase, al dan niet via een plugin, de bereiken is

Origineel geplaatst door paul
8o) dat was dus mn vraag;)

iemand die wel een plugin weet¿

bvd

gezien je bij fruity altijd een sampler inlaad om je samples mee af te spelen,te editten en te arrangeren,heb je in cubase dus gewoon een sampler vst-i nodig,en ik denk dat elke softsampler wel een aantal lfo's aan boord heeft,cubase is tenslotte geen fruity en meer een sequencer je zal em dus een sampler moeten voeren voor je samples kan gebruiken in cubase,tenzij je alles als audio wilt inladen,maar dat werkt toch wel wat anders,dus ga voor een goede softsampler!

heb zelf met halion gewerkt en halion2,maar ik werk nu met Kontakt 1.5.1 en das echt een super softsampler,goede filters zeer uitgebreide modulatie mogelijkheden en lfo's zat die je ook nog eens makkelijk aanstuurt,alle knoppen zijn te koppelen aan cc controllers dus automaten gaat zeer fijn!!

'k hoop dat je wat aan deze tips hebt!

greetz....D.J.Jansen

ik snap ut allemaal goed hoor;) wat ik nu dus weet is dat je met softsamplers zoals Hallion&Kontakt LFO's kunt creeren..

dat was ook alles wat ik wouw weten.. verder bedankt voor de verdere (misschien wat overbodige) uitleg:halleluja

:( jezus... heb al vaker tracks gemaakt met LFO's in fruity... zowel met synth's en met de sampler. ik hoef toch nx te gaan bewijzen..:r (sorry even goede vrienden;) )

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back