Gele Formant Modular

Twin-x

Gedeactiveerd account

Attachments

• weird.jpg
    weird.jpg
    27,6 KB · Bekeken: 168
Dat is waarschijnlijk een Elektor Formant modular synth van een oranjegezinde toetsenist. :)

Ik heb even alle plaatjes bekeken en het is inderdaad een Elektor Formant synth.

Laatst gewijzigd:
Ik zag dat toendertijd ong 900 mensen op advertentie op marktplaats.nl geklikt hadden....
De formant synth, een zelfbouw project van de electuur (elec vakblad), en het resultaat mag er wezen!
Iemand enig idee wat zo'n formant werkelijk waard zou zijn?

PS: Johnny ik ben helaas nog te gehecht aan mijn exemplaar :)

attachment.php

Drie keer raden wie de nieuwe eigenaar hiervan wordt..
Hij is bij Bert geserviced, dus picobello in orde.

Verder zit er nog een ander systeem bij wat nog wel na gekeken moet worden.

In totaal maakt dat:
Geel systeem: 120cm lang 40cm hoog 32cm diep
Andere formant: 82cm lang 52cm hoog 20cm diep

Maakt: 9x VCO,4x 12DB filter,3x24DB filter,7xLfo,5xAdsr,2xRing,2xS/H,2xPower,1xCom,1xRfm,1xMix,1xLag,1xMultiple,
1xEf,1xInterface met portamento,pitch,Fm,Tune,1xKeyboard met CV/gate in/uit,1xMvca,1x Module met AR-1,AR-2,Comp,Vca,1x 5 oktaafs keyboard.

Pompiedom!

Modular pimp! :maffia:

Wat kost dat nou, een avondje met zo'n formant? :)

Teeering! Dat ding ziet er geweldadig uit!:duivels:

Ik heb geen flauw idee, maar ik heb een klein vermoeden dat dat ding scheurt!:dj:

Of heb ik het mis?:confused: Heb geen ervaring met Formant!

Peace...

Origineel geplaatst door Mangina
Teeering! Dat ding ziet er geweldadig uit!:duivels:

Ik heb geen flauw idee, maar ik heb een klein vermoeden dat dat ding scheurt!:dj:

Of heb ik het mis?:confused: Heb geen ervaring met Formant!

Peace...
Toen ik hoorde dat het om deze gele ging MOEST ik hem hebben. Vooral nadat ik hoorde dat ie onlangs bij Bert nagekeken is..
Ik heb wat leuke samples van maxdox gehoord. (Staan niet meer op het forum helaas, maar die zijn me bij gebleven...)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Toen ik hoorde dat het om deze gele ging MOEST ik hem hebben. Vooral nadat ik hoorde dat ie onlangs bij Bert nagekeken is..
Ik heb wat leuke samples van maxdox gehoord. (Staan niet meer op het forum helaas, maar die zijn me bij gebleven...)

Dus jij bent de gelukkige Johnny?;) Ruig hoor!:L

[offtopic] Sorry Busca!=( Ik mis iets! Wie is Bert?:confused:

Hoop niet dat ik nu voor lul sta! Maar weet niet wie dat is!:confused:

Peace...

Origineel geplaatst door Mangina
Dus jij bent de gelukkige Johnny?;) Ruig hoor!:L

[offtopic] Sorry Busca!=( Ik mis iets! Wie is Bert?:confused:

Hoop niet dat ik nu voor lul sta! Maar weet niet wie dat is!:confused:

Peace...
Bert is een oud medewerker van Synton zullen we maar zeggen.

Bert is een oud medewerker van Synton zullen we maar zeggen.

Jaaaah! een "Hollandse glorie" medewerker! Respect!!!:halleluja

Maar hoe klinkt deze synthesizer ongeveer? Kan je 'em vergelijken? Of heeft ie echt een specifieke sound?!:confused:

Sorry! Johnny! Voor al deze vragen, maar kan hier wat van leren voel ik!:D

ahaa die formant herken ik
ik ken de vorige eigenaar en hij werkte inderdaad niet goed
hij had trouwens nog een andere supergrote modular met matrixen staan
en nog ....... synthesizers

Origineel geplaatst door mono-poly
hij had trouwens nog een andere supergrote modular met matrixen staan
en nog ....... synthesizers
Hmm, hij zei al dat ie veel synths had, maar een modular met matrixen? Vertel..... Een maplin? Een 2500?

p.s. Morgenavond ga ik hem ophalen! :)

Hmm, hij zei al dat ie veel synths had, maar een modular met matrixen? Vertel..... Een maplin? Een 2500?

p.s. Morgenavond ga ik hem ophalen! :)

ik weet niet precies wat jeroen
geen arp of maplin hoor
maar je moet maar is lekker kijken en luisteren daar :)
en doe hem de groeten van me

Is dit niet dat ding van Pierre? Ik ben daar laatst geweest en hij had zoiets dergelijks in de verkoop.

Pierre heeft verder inderdaad een ongelooflijke voorraad analoog staan. Echt te goed gewoon.

Jip! Van Pierre.

Nu zit ik weer eventjes na te denken en die matrix synth moet de volgende zijn...

Zwarte dozen van Steim.. Heeft ie volgens mij geruild voor een ARP2600

Pierre is een relaxe gozer. Hij heeft helaas geen ARP2600.. Hij heeft zijn zwarte dozen voor andere synths geruild. Hij heeft een zeeeeeer indrukwekkende verzameling.

Gisterenavond ben ik laat thuis gekomen en heb ik lekker met het geel systeem zitten spelen. Ik noem hem "Den Aziaat" uit respect voor een maat van mij. Hij klinkt echt super vet. 12 LFOs en echt lekker VCOs. Ik ga me wel vermaken met die bak! Hij is wel echt gruwelijk groot.. Dat is een beetje onpraktisch in mijn kamer.

Mijn ander systeem, "Blackism" is nog een beetje ziek. Daar moet ik nog eventjes naar kijken..

Blackism

Blackism

Blackism is trouwens een interessante bak. Er zitten naast een bergje "standaard" formant modules ook nog een aantal hele obscure modules in.. ik kan niet wachten om te ontdekken wat dat allemaal voor spul is.. :)

Back