Welke 8x8 midi interface heb je en wat bevalt er aan(of niet)

Ik heb een 4x4 midi-interface en die bevalt ook prima :D

Waarom zou je trouwens een 8x8 systeem nodig hebben als je niet ook een giga berg aan midi-synths hebt? Ik heb jarenlang alles bestuurd vanaf een Atari met 1x1 midi-interface en kon daarmee 2 samplers, 4 synths en mijn FX aansturen. Kwestie van creatief midi-en... :W

Ik gebruik sedert ongeveer een jaar de Edirol UM-880.
Ik ben zeer te spreken over dit apparaat. Werkt stabiel en intuitief.
Ik kan me niet voorstellen dat het bedieningsgemak nog beter zou kunnen (maar dat zegt misschien meer over mijn voorstellingsvermogen dan over dit apparaat ;) ).

groet

Tom

Al met al allemaal mensen die tevreden zijn over hun midi-interfaces, wat wil je nog meer :)

Midex8 met cubase. Reeeetestrak!

Ik wil nog eentje scoren. Gewoon omdat dat stoer is.

Origineel geplaatst door LoFiye
Ik heb een midisport 8x8 (eveneens usb) en die werkt top onder sonar en renoise.
Mijn MidiSport 8x8s heeft regelmatig wat last van vertragingen. Ik heb 'm serieel aangesloten, omdat de drivers voor USB om de één of andere reden niet werken. Bij iemand met exact hetzelfde moederbord werkt het ding wel onder USB.
Tot nu toe... het kreng werkt, maar strak is het niet. Daarnaast is de support voor serieel zeer slecht te noemen (beetje Opcode-praktijken).

Midex 8. Over het algemeen werkt ie erg stak, maar soms slaat ie oppeens een noot over, kan erg vervelend zijn midden in een opname. Ik heb ook nog steeds problemen met sysex versturen en ontvangen...

edirol/roland UM-880...perfect

Origineel geplaatst door MSXUser
Mijn MidiSport 8x8s heeft regelmatig wat last van vertragingen. Ik heb 'm serieel aangesloten, omdat de drivers voor USB om de één of andere reden niet werken. Bij iemand met exact hetzelfde moederbord werkt het ding wel onder USB.

Ik heb zelf ook een Midisport 8x8 en heb na een BIOS-update meegemaakt dat daarna de Midisport opeens onzichtbaar was via USB. BIOS teruggezet en het probleem was opgelost. Als jullie hetzelfde moederbord hebben, zou het verschil daarin kunnen zitten.

Verder zijn de meest recente drivers niet meer goed te installeren op oudere Midisports. Je kunt bij de Nederlandse imporetur echter gratis nieuwe ROMs krijgen. Dan zou het onder XP beter moeten werken.

Edirol UM-880....werkt gewoon goed....geen problemen mee.....:okdan:

Origineel geplaatst door Saskija
Ik heb zelf ook een Midisport 8x8 en heb na een BIOS-update meegemaakt dat daarna de Midisport opeens onzichtbaar was via USB. BIOS teruggezet en het probleem was opgelost. Als jullie hetzelfde moederbord hebben, zou het verschil daarin kunnen zitten.

Verder zijn de meest recente drivers niet meer goed te installeren op oudere Midisports. Je kunt bij de Nederlandse imporetur echter gratis nieuwe ROMs krijgen. Dan zou het onder XP beter moeten werken.
Het zou best kunnen dat het aan de ROMs van m'n MIDISport ligt. Ik heb het ding inmiddels al weer een paar jaartjes (voor het XP tijdperk) en ik kan me voorstellen dat de firmware wel een upgrade zou kunnen gebruiken.

Deze week maar eens met Mafico of m'n lokale dealer bellen voor een setje nieuwe ROMmen :)

(bedankt voor de tip)

Midex 8

Midex 8

Cubase sx2 en midex 8

Back