Welke 8x8 midi interface heb je en wat bevalt er aan(of niet)

Ik volg dit topic met veel interesse, ik zie dat de Edirol UM880 eigenlijk van de 'grote 3' er het beste uit ziet, bediening met tiptoetsen vanaf de voorkant zodat je je PC niet aan hoeft te zetten, en geen platformafhankelijkheid (een voordeel en een nadeel misschien?).

De Midex 8 USB is het goedkoopst, dan de Edirol, en de AMT 8 is het duurste.

Ik zie ook een AMT8 voor een prijs hier aangeboden staan waarvoor je een nieuwe Midex hebt.

Is het zo dat een UM880 met mac, pc, logic en cubase probleemloos samenwerkt, en je met amt8 of midex problemen kunt krijgen bij respectievelijk cubase en logic?

Een UM880 werkt trouwens ook prima met Cakewalk Sonar hoor 8) Tenminste bij mij ....

En dat ook nog eens in combinatie met een Yamaha UX256.

Standalone gaat ook prima met zo'n UM880, handig als die kl*te PC weet eens niet precies wil doen wat JIJ wil.. Dat is het grootste nadeel van de UX256, zonder PC doe je geen r**t met dat ding.

er zijn mogelijkheden zat om allerlei patches en filters te maken, maar ik geef eerlijk toe dat IK die niet gebruik.

Ik heb de UM-880 al een tijdje,maar ik heb me eigenlijk nooit in verdiept...de installatie en samenwerking met de PC werkt prima ( Win 98se,Cubase VST 5.0 ) kan in Cubase gewoon het kanaal kiezen....( als alles gewoon werkt zoals je wilt,hoef je d'r verder niet in te verdiepen toch ;)...)

Standalone heb ik 'm nooit gebruikt...

Keppum aangeschaft destijds ( toen ie net uit was ) omdat ie vrij goedkoop was,nooit aan timing problemen gedacht....

Ook nooit timing-problemen gehad ; ik gebruik vaak verschillende ( gelayerde ) kicks en die blijven lopen zoals de bedoeling is...zelfs als ik al 's in Cubase de timing iets wil veranderen,doet ie dat naar mijn idee strak...

d'r is ook een UM-550

Origineel geplaatst door oozi
Roland A880..zeg maar de voorloper van de UM880. doet 't prima, lekker strak.

Die heb ik ook... Alleen, het is geen midi-interface, maar een midi-patchbay. Niet helemaal waar het (zeer interessante) topic over gaat!

Groet,

Jasper

Heb ook een um880 werkt prima met allerlei programma's dusse,gewoon zo 1 doen of 'n kleinere broertjes

wat zouden de heren advieseren dan. ik ben zelf net bezig met een nieuwe midi interface.. ben overgestapt op cubase sx 2 en wil graag eentje die er strak mee loopt. op advies van een paar mensen zeg ik tot nu toe de midex, maar ik vind de ediroal u880 ook erg interresant..

adviezen?

Origineel geplaatst door Fatar
wat zouden de heren advieseren dan. ik ben zelf net bezig met een nieuwe midi interface.. ben overgestapt op cubase sx 2 en wil graag eentje die er strak mee loopt. op advies van een paar mensen zeg ik tot nu toe de midex, maar ik vind de ediroal u880 ook erg interresant..

adviezen?

ehmm.ja....zie hierboven...... :stupid

Volgens mijn eigen dogmatische taktieken blijf ik herhalen.

Cubase = midex
Logic = AMT/Unitor

Geloof me nou eens alsjeblieeeeeft!
Of moet een figuur als Paul White Steve Jobs, of Charly Steinberg het zelf bij je komen vertellen eer het kwartje gevallen is?

Ja maar.....volgens Ed was de UM-880 ook goed ( volgens Ed Irol ) ;)

motu midi express xt (8×8)(parallel)(pc) gehad,
fijne patchmogelijkheden en uitgebreide programmeerbaarheid
verder een ramp in combinatie met rme geluidskaarten...

Origineel geplaatst door MSXUser
Mijn MidiSport 8x8s heeft regelmatig wat last van vertragingen. Ik heb 'm serieel aangesloten, omdat de drivers voor USB om de één of andere reden niet werken. Bij iemand met exact hetzelfde moederbord werkt het ding wel onder USB.
Tot nu toe... het kreng werkt, maar strak is het niet. Daarnaast is de support voor serieel zeer slecht te noemen (beetje Opcode-praktijken).

Oh, ik wilde hem juist gaan kopen omdat het een seriele aansluiting heeft. Ik dacht dat dat juist strakker zou zijn (het oude roms verhaal ken ik btw). Wat heb je dan aan serieel... :P

Origineel geplaatst door Breed
Oh, ik wilde hem juist gaan kopen omdat het een seriele aansluiting heeft. Ik dacht dat dat juist strakker zou zijn (het oude roms verhaal ken ik btw). Wat heb je dan aan serieel... :P
Het lijkt er gewoon op dat MidiMan/M-Audio drivers heeft geleverd onder het motto 'Het werkt, en dat is het belangrijkste'. Voor het USB-deel verschijnen wel geregeld updates. Maar zoals eerder opgemerkt; waarschijnlijk heb ik nog een ROM versie uit het jaar kruik.
(vandaag maar eens bellen)

Goed, m'n MidiMan gaat binnenkort 'onder het mes' voor een ROM update. Het zal mij benieuwen of het gaat helpen. :L

Heb sinds 2 weken een Motu Midi Timpiece AV USB, werkt als een tiet als je voor live een 8*8 patchbay zoekt met programmeermogelijkheden. Midex, AMT8, Midisport en de Edirols kunnen dat niet...bv je hele set list als patches opslaan; Het eigenlijk een synth...ideaal.

Heb nu dus een AMT8 te koop, werkt overigens prima en super strak met Logic en Cubase.

Back