Welke 8x8 midi interface heb je en wat bevalt er aan(of niet)

Origineel geplaatst door Sjaak
Heb sinds 2 weken een Motu Midi Timpiece AV USB, werkt als een tiet als je voor live een 8*8 patchbay zoekt met programmeermogelijkheden. Midex, AMT8, Midisport en de Edirols kunnen dat niet...bv je hele set list als patches opslaan; Het eigenlijk een synth...ideaal.
AMT8 is ook te patchen hoor. Midex ook, maar ben d'r nog niet achter hoe dat werkt. (pas nog ontdekt)
Midisport en Edirol weet ik niet. Maar wie weet.

MotU is wel de enige die ook per midi kanaal te patchen is. Dus ook heerlijk te gebruiken als merger. En hij heeft meerdere patches.

Heb nu dus een AMT8 te koop, werkt overigens prima en super strak met Logic en Cubase.
Superstrak met Logic maar redelijk tot goed met Cubase.

Wil verder niet lullig doen maar alleen als je Logic gebruikt is AMT de 'juiste' keuze.

Origineel geplaatst door fuse
Superstrak met Logic maar redelijk tot goed met Cubase.

Wil verder niet lullig doen maar alleen als je Logic gebruikt is AMT de 'juiste' keuze.

Zou kunnen, ik heb Logic nooit vergeleken met Cubase. Het zal vooral afhangen van het aantal midi messages dat een midi patchbay tegelijker moet verwerken en de overhead van je Mac of PC (software, OS). Extra voordeel dat je hebt met hardware sequencers / synths is dat ze per defnitief al minder last hebben van vertraging tov een Mac of PC.

Origineel geplaatst door Sjaak
Zou kunnen, ik heb Logic nooit vergeleken met Cubase. Het zal vooral afhangen van het aantal midi messages dat een midi patchbay tegelijker moet verwerken en de overhead van je Mac of PC (software, OS). Extra voordeel dat je hebt met hardware sequencers / synths is dat ze per defnitief al minder last hebben van vertraging tov een Mac of PC.

Dat zou ik niet zo hard durven te stellen.
Want de AMT en de midex hebben beide een microproccessor aan boord die door de computers wordt aangestuurd. En daarmee is het mogelijk om de midi op alle in/outputs tegelijkertijd uit te sturen. Minstens net zo strak als een hardware sequencer wordt beweert.
En dan hebben we het hier over milliseconden. En da's strakker dan het midi protocol zelf aan kan. (76kbit/s)
De catch is dan wel dat je de programma's van resp Steinberg en Emagic gebruikt. Want alleen die ondersteunen die hardware.

Origineel geplaatst door metatron
Heb de midex 8 gehad van steinberg. Als je hem aan de praat krijgt werk ie top, maar om hem aan de praat te krijgen...

idd, dit dat probleem heb ik ook altijd.. ik heb ut dan over de instalatie van het beestje..
instaleren,opnieuw opstartenX50 dan heb ik nog altijd gezeik met 1 of andere digitale lecentie ofzo:r (microschoft)

maargoed, verder ook wel tevreden over dit ding, alleen nog maar gebruikt in fruityloops dus heb nog nx van die LTB gemerkt.

Origineel geplaatst door fuse
Dat zou ik niet zo hard durven te stellen.
En dan hebben we het hier over milliseconden. En da's strakker dan het midi protocol zelf aan kan. (76kbit/s)
De catch is dan wel dat je de programma's van resp Steinberg en Emagic gebruikt. Want alleen die ondersteunen die hardware.

Klopt, punt is dat midi eigenlijk al een "antiek" protocol is dat dateert uit +/- 1983, de doorvoersnelheid is natuurlijk heel laag als dat vergelijkt met de technische mogelijkheden van nu. Ik denk dat dat ook de enige reden is dat fabrikanten zoals Emagic en Steinberg dus zelf "work around" oplossingen bedacht hebben die beter performen. Maar helaas werken die alleen goed werken in combinatie met hun eigen sequence software. Ik heb mij zelf nog niet verdiept in ontwikkelingen zoals MLan, maar volgens mij wordt dat op dit moment op midi gebied nog niet breed ondersteunt door de synth fabrikanten.

Back