Waveform voor vocoder???

speady

Love cutoff!
Wie weet er wat voor waveforms er relaxed zijn om aan een vocoder toe te wijzen....

ik doel hiermee onder andere op sound net zoals de beasty boys' intergalactic e.d.

maar ook andere vette forms zijn welkom.....

Ik kan er zelf een form aan toewijzen.... zeg maar alles dus wat in de supernova IIR zit dus....

Standaard is het toch vaak blok (pulse) en saw?

Maar zoveel waveforms zitten er niet op een synth. Je zal denk ik toch echt gewoon een beetje moeten experimenteren. Ik neem aan dat je er i.p.v. golfvormen ook complete patches voor kunt gebruiken op de supernova?

Gewoon totaal andere geluiden gebruiken dan de standaard synth. bijv. een orgel, electrische gitaar.
Ik heb ooit eens een nummer gemaakt waarbij ik de vocoder over een bestaande track heb gegooid. Dit nummer was instrumentaal en was gedaan op een harmonium.
Ik speelde dus gewoon met een gevocode harmonium.
Als je synths gebruikt zit je bijna altijd vast aan de standaard golfvormen, dus probeer eens wat anders te proberen dan een synth.

Greetzz

Vocoders zijn ook niet alleen voor stemmetjes. Je kan er ook aan de andere ingang een drumtrack ingooien. En dan een pad of stringgeluidje in de synth ingang. Doet het altijd erg goed.

okay...dus er is niemand die weet hoe ik bijvoorbeeld zo'n intergalactic stem moet maken.....

Origineel geplaatst door speady
okay...dus er is niemand die weet hoe ik bijvoorbeeld zo'n intergalactic stem moet maken.....

Dan moet je dat vragen!

bij deze....Wie weet wat voor waveform je moet gebruiken om net zo'n soort stem te krijgen als gebruikt in intergalactic van de beasty boys?

was dat stemmetje niet met die digitalker gemaakt of ben ik nou in de waar met cher?

digitalker.....was da?? welk merk...url?

Origineel geplaatst door EDP
was dat stemmetje niet met die digitalker gemaakt of ben ik nou in de waar met cher?

Cher in ieder geval niet!
En volgens mij was het een software vocoder. Niet toevallig de Orange Vocoder?

ja maar wat stop je dan in die vocoder????

Ja, en Cher's 'believe' was helemaal geen vocoder, dat was gewoon autotune, op standje 'are you nuts?'.

Wat je voor 'intergalactic' in je vocoder moet stoppen is waarschijnlijk 'n monofone, blokgolf-gebaseerde synth-sound. Als je het echt wil weten sample je dezelfde woorden met 'n microfoon, en gooi je een voor een 'n paar synthsounds in je vocoder. Als je vervolgens dezelfde noten speelt dan hoor je snel genoeg wat 'n beetje klopt.

Met 'digitalker' wordt waarschijnlijk bedoeld DigiTech Talker,
http://www.digitech.com/discontinued.htm

Laatst gewijzigd:
Back