Goedkope synth met veel knopjes?

bjodero

<turboprutser>
Ik ben de gelukkige bezitter van een Alpha Juno 2. Een monsterlijk apparaat, maar ik mis 1 ding: knopjes om aan te draaien!

Kent iemand hier een synth uit dezelfde prijsklasse met MIDI en knopjes? Dus zeg maar een Nord Lead, maar dan goedkoper...
Ik zou graag realtime cutoff, resonance, lfo depth & rate, etc. willen bedienen. En dus niet met die ellendige Alpha-dial. Ben benieuwd of er zoiets bestaat...

Novation KS-5 bij feedback. Alle knopjes draaien nog eens mee in cubase over MIDI, dus geen phat boy meer nodig.

Re: Goedkope synth met veel knopjes?

Origineel geplaatst door bjodero
Ik ben de gelukkige bezitter van een Alpha Juno 2. Een monsterlijk apparaat, maar ik mis 1 ding: knopjes om aan te draaien!

Je kan misschien ook eens uitkijken naar een MIDI-controller. Er is keuze te over aan toestellen met knopjes, schuifjes,... zoals bv een Doepfer Drehbank of iets gelijkaardigs. De meeste controllers zijn best betaalbaar en tweedehands vaak goedkoop te vinden.

Is misschien ook een oplossing?

mfb_synth_2_starfoto.jpg

MFB Synth II

astation_lg.jpg

Novation A-Station

visual_front_an200_l.jpg

Yamaha AN200

Re: Re: Goedkope synth met veel knopjes?

Re: Re: Goedkope synth met veel knopjes?

Origineel geplaatst door Hover
Je kan misschien ook eens uitkijken naar een MIDI-controller. Er is keuze te over aan toestellen met knopjes, schuifjes,... zoals bv een Doepfer Drehbank of iets gelijkaardigs. De meeste controllers zijn best betaalbaar en tweedehands vaak goedkoop te vinden.

Is misschien ook een oplossing?
dat werkt toch niet met een alpha juno? die doet toch alleen aan sysex en geen CC, of sla ik zoals gewoonlijk weer 's compleet de plank mis :)

Novation! Meeste knoppen voor de minste hoeveelheid euro's.

Denk aan:
A-station
K-station
KS-4 en KS-5 of KS rack....

Ook 2de hands voor goede prijs te krijgen. En die MFB of de Yamaha AN1x of AN200 zijn ook lekkere draaibakken voor niet al te veel geld.

Wat dacht je van een PG-300? Dat is de programmer die bij de Juno hoort. Die sluit je met een midi-kabel aan, en dan hoef je niet meer met je alpha dial te klooien :)

roland_pg300.jpg

Re: Re: Re: Goedkope synth met veel knopjes?

Origineel geplaatst door Nightstorm
dat werkt toch niet met een alpha juno? die doet toch alleen aan sysex en geen CC, of sla ik zoals gewoonlijk weer 's compleet de plank mis :)

De Drehbank doet ook Sysex-strings :)

of misschien die Rozbox (hoe schreef je dat nou ook weer?) die onlangs nog bij het gearnieuws stond.

Origineel geplaatst door Nightstorm
Sysex of CC maakt qua uiteindelijke control niet zo veel uit alleen het verschil in de hoeveelheid data...
Sysex is ook alleen maar bedoeld voor programmeer doeleinden en niet om realtime mee te tweaken...

De kenton Spin Doctor is volgens mij de goedkoopste controller die wel sysex kan versturen.

-C-

Origineel geplaatst door C738
De kenton Spin Doctor is volgens mij de goedkoopste controller die wel sysex kan versturen.

-C-

klopt, en dat ook nog es in een hufter-(en gem)-proof metalen behuizing

cool bakje iig !

Origineel geplaatst door deep
Novation KS-5 bij feedback. Alle knopjes draaien nog eens mee in cubase over MIDI, dus geen phat boy meer nodig.

Eens! (Hoe werkt dat trouwens in fruity..?)

Ze moeten gewoon mixermaps in SX weer inbouwen.

Denk dat je op SX3 moet wachten, maar ze zijn er (stiekem) mee bezig.

Je kunt wel CC naar Sysex vertalen door ingewikkeld te gaan programmeren in SX.
Maar da's voor gevorderden zeg maar.

OK, ik ga het iets moeilijker maken: het moet een toetsenbak zijn! Dus evt. te ruilen voor de Alpha Juno 2. Maar wel met aftertouch, etc., zodat ik 'm nog steedsals masterkeyboard kan gebruiken....

Eigenlijk komt het hier op neer: een MIDI-keyboard/controller die zelf ook iets behoorlijks aan VCO's etc. in huis heeft. Ben benieuwd wat er dan nog over blijft. Die Novations zijn inderdaad bere-interessant, maar wat is er verder?

Origineel geplaatst door bjodero
OK, ik ga het iets moeilijker maken: het moet een toetsenbak zijn! Dus evt. te ruilen voor de Alpha Juno 2. Maar wel met aftertouch, etc., zodat ik 'm nog steedsals masterkeyboard kan gebruiken....
vgrae_2.jpg

En als je goed zoekt krijg je er nog wel enkele € bovenop je Apha Juno 2...

Back