Origineel geplaatst door bjodero OK, ik ga het iets moeilijker maken: het moet een toetsenbak zijn! Dus evt. te ruilen voor de Alpha Juno 2. Maar wel met aftertouch, etc., zodat ik 'm nog steedsals masterkeyboard kan gebruiken....
Eigenlijk komt het hier op neer: een MIDI-keyboard/controller die zelf ook iets behoorlijks aan VCO's etc. in huis heeft. Ben benieuwd wat er dan nog over blijft. Die Novations zijn inderdaad bere-interessant, maar wat is er verder?
Een Yamaha AN1x kan je tegenwoordig al vinden tussen 250-350 EUR (okkazie):
Genoeg knoppen om aan te draaien en ze sturen ook info uit naar externe bronnen
Heeft uiteraard een velocity sensitive klavier dat ook channel aftertouch uitstuurt.
Spuwt zelf ook behoorlijk wat interessante en bruikbare geluiden uit.
Origineel geplaatst door bjodero Ik ben de gelukkige bezitter van een Alpha Juno 2. Een monsterlijk apparaat, maar ik mis 1 ding: knopjes om aan te draaien!
Kent iemand hier een synth uit dezelfde prijsklasse met MIDI en knopjes? Dus zeg maar een Nord Lead, maar dan goedkoper...
Ik zou graag realtime cutoff, resonance, lfo depth & rate, etc. willen bedienen. En dus niet met die ellendige Alpha-dial. Ben benieuwd of er zoiets bestaat...
Ik zag vandaag nog een 2e hands nordlead2 (rack versie) te koop bij een bekende studio verkeerde in zeer goede staat
En was maar 550 euro ! www.marktplaats.nl misschien iets voor jou ?
Hmmm, erg interessant allemaal. Vooral die Moog, hoewel die íets boven m'n budget ligt...
Nog een vraagje: kan ik de AN200 ook gebruiken als controller voor m'n Juno en bijv. Reason? Al is het alleen maar het filter... En heeft 'ie ook een Audio In, zodat ik de effecten kan gebruiken voor andere dingetjes (à la EA-1)?
Ik heb een synth te koop: MFB lite voor 130 euro, heeft een audio in, 15 knoppen om lekker aan te draaien, 7 drukknoppen en 2 switches. Vooral de ringmodulator maakt gekke dingen .....
Origineel geplaatst door bjodero Hmmm, erg interessant allemaal. Vooral die Moog, hoewel die íets boven m'n budget ligt...
Nog een vraagje: kan ik de AN200 ook gebruiken als controller voor m'n Juno en bijv. Reason? Al is het alleen maar het filter... En heeft 'ie ook een Audio In, zodat ik de effecten kan gebruiken voor andere dingetjes (à la EA-1)?
NIet voor de Juno, want die reageert zoals reeds gezegd alleen op sysex. De knoppen van de AN200 sturen alleen CC's uit. Hij heeft geen audio in, maar is waarschijnlijk wel te gebruiken icm reason (ik neem aan dat controllers in reason vrij toe te wijzen zijn, maar weet dat niet zeker aangezien ik geen reason gebruik)
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE Ik zag vandaag nog een 2e hands nordlead2 (rack versie) te koop bij een bekende studio verkeerde in zeer goede staat
En was maar 550 euro ! www.marktplaats.nl misschien iets voor jou ?
Ik zie net dat ze nieuw al voor 599 de deur uit gaan bij feedback........
Speciale aanbieding.... Of ze nou straks ook daadwerkelijk weer duurder gaan worden ?
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.