Probleempje met softsynth

Mike Rockmore

Ouwe rot
allo,

k heb een probleempje, ik zit sinds kort met de synapse hydra te spelen, en heb nu een redelijke strakke melodie lijn gemaakt met dit ding, lekker rauw en vol etc. Nu telkens als ik em laad, mijn projectje, gaan de settings weer terug naar het oude (cutoff helemaal open & resonance helemaal uit), dit geeft dus een andere klank dan die ik wil gebruiken voor de melodie. ook als ik de synapse ff voor een moment wegklik, draaien ze weer naar cutoff open en resonance open..

echt heel erg frustrerend is omdat ik heel lang heb lopen pielen om de settings juist te krijgen, om die sound te krijgen die ik wou. Iemand hier ervaringen mee die mij kan helpen? kan ik bijvoorbeeld, een eigen preset in de hydra stellen of iets dergelijks? dat ik een preset, van de hydra zelf neem en die een beetje vervorm naar mijn smaak en dan save naar mijn persoonlijke preset?

ik hoop dat jullie een oplossing weten, ik word er namelijk vrij chagerijnig van :(

Groeten Mike

Ik had dat probleem alleen met de oudere versie's van hydra en junglist. 1.2 werkt prima.
Ik zou als ik jou was dus synapse-audio ff mailen...

Mazzel

hmmm..volgens mij reset ie gewoon de patch in hydra....wat je ff moet proberen: sla je eigen instellingen op als een nieuwe patch/preset, en laadt deze in hydra..check ff de instellingen in je sequencer of ie ook naar die nieuwe patch verwijst..dat moet de truuk doen

heb ik gedaan olaf, als preset gesaved weer ingeladen, het resultaat bleef echter hetzelfde.. Jammer genoeg, nu heb ik voor deze keer maar gewoon in een txt filetje opgeslagen op welke hoogte ik de cutoff en de resonance had (cut off op 1 uur en resonance op 2 uur zeg maar 8o)) wel zwaar irritant dit, dat eigen preset maken werkt dus niet :( of ik doe het verkeerd..?

Groeten Mike

knopjes automatiseren aan het begin van je track...fuck de preset, maak een dumpje op die manier!

dat betekent dat je synth alle parameters van je patch verstuurt via midi...die waardes vang je op met je sequencer...als je dan je track afspeelt stuurt ie de mididata weer terug en hoor je de goeie patch..

Ik heb hetzelfde probleem met de Hydra idd.
Als je gaat afspelen dan springt het filter automatisch weer terug naar de laagste waarde, wat je ook doet.

Vaag.
Automatiseren van een VST is lastig in Fruity volgens mij.

Origineel geplaatst door Syntagma

Vaag.
Automatiseren van een VST is lastig in Fruity volgens mij. [/B]

Nee, gaat altijd perfect bij mij

De junglist is trouwens de enige die ooit problemen heeft gegeven bij mij

Nou de Event Editor kun je niet gebruiken met VSTs, alleen met Fruity's eigen plugjes volgens mij. Dus dan ben je afhankelijk van het handmatig recorden van knopjes enzo. Of heb ik het mis? Je kunt dan volgens mij geen lfo gebruiken zoals in de Event Editor kan om hele smoothe draaibewegingen te krijgen enzo.

En hoe werkt het met midi maps ofzo maken voor VST's zodat ik bv. mn KS5 filter kan gebruiken om het filter van bv. de Vanguard aan te sturen?

Back