Hardware setup leasen, wat denken julie?

bobaphat

Ouwe rot
Het lijkt mij financieel toch wel voordelig om een computer te leasen. Je kan wel van die Dell bakken leasen maar ik weet niet of je ook wat meer op audio gerichte conputers kan leasen.
Weten julie mischien waar ik terecht kan???
Heeft een van julie mischien ervaring hiermee???

bedankt

Op zich niet verkeerd. Koop een vette soundcard. Die haal je om de drie jaar uit je comp. En om de drie jaar supper snelle bak tot je beschikking.

Ja precies, want nu moet ik om de 2 jaar allemaal nieuwe shit kopen.

Weet iemand mischien waar ik dat het beste zou kunnen doen?

Wat denk je dat leasen gaat kosten? Die pc die jij afschrijft kan je na die 2 jaar weer doorverkopen. En als je een klein beetje handig bent koop je alle onderdelen los, bouw je zelf je pc in elkaar en ben je al met al niet zo heel erg veel kwijt. Mocht je daar problemen mee hebben wil ik nog wel kijken wat ik qua bouwwerk kan doen, met een drankje en een rokertje krijg je veel voor elkaar. ;)

Je zou na 2 jaar ook alleen een nieuw mobo en/of processor kunnen kopen en dat andere spul ergens aanbieden op marktplaats ofzo. Een goede kast doe je niet snel weg, dus dat kan je als basis houden. Een goede pc hoeft niet veel geld te kosten, als je de juiste wegen maar weet te bewandelen.

Laatst gewijzigd:
Even een rekensommetje

Ik heb nu een pc die gewoon rijp voor de sloop is.2e hands kan ik er mischien 200 euro voor krijgen Als ik nu een nieuwe processor wil, moet ik een ander moederbord kopen. Een ander moederbord betekent, nieuwe vga-kaart, en een nieuwe kast omdat die oude te klein is. Kortom ik moet nu alle shit nieuwe gaan kopen. Dat gaat me omgerekend 1400 euro kosten.

nou laten we zeggen dat je 2 jaar met een computer doet voordat je aan een nieuwe toe bent. De pc die ik nu heb is ook 2 jaar oud.

1400/24maanden=58.333 euro per maand. bij Dell kost leasen kost 32 euro per maand. Dus het is voor mij gewoon veel voordeliger.
ik moet nu alleen even een dealertje vinden die een relaxte setup aan mij kunnen leasen.

Het is trouwens ook een voordeel dat je niet in een keer veel geld kwijt bent, ik donder gewoon mijn GSM eruit en ik ga voor dat geld een vette pc in huis halen :)

:)

En dell heeft ook onsite garantie.. iets kaduk, bellen en de volgende dag staan ze op de stoep, maar mijn keuze is het niet.

En trouwens, een pc van 2 jaar oud is nog prima te verkopen of up te graden.

Ik zou zeggen als je met dezelfde configuratie/computer goedkoper uit bent waarom niet? (hoe zit dat met BTW enzo?) Maar ik kan me niet bedenken waarom dat goedkoper zou zijn dan eentje van de computerboer om de hoek. (die werken zowieso al met krappe marges)
En houw die ouwe dan om te interpretten enzo, knoop je alles aan elkaar via een netwerkje en hebbie een audiobak voor alle soundz.

Trouwens als je wilt leasen moet je wel een bedrijf zijn, en da's tegenwoordig meer dan alleen een kamer van koophandel nummer.

Maar zowieso als je veel dingen koopt en vaak optreed dat het verstandig is om het een en ander bij te houden zodat je je gear minder duur kan maken door de BTW terug te vragen van de belasting. En dan kan dat leasen ook wel zou ik zeggen.

En heb je toch liever je eigenste systeempje dan zou ik zeggen koop hem op de groei zodat hij totaal langer mee gaat en je af en toe wat xtra zeut erbij kan kopen. Want elk jaar zou ik wel iets nieuws moeten kopen mocht je koste wat het kost bij willen blijven.

Back