De grote superdesuperSaw contest.

Die groene smily met een grote bek tanden zegt genoeg :)
De Rank1 meneer is een zeer fijne melodic retro trance producer, maar van deze youtube movie
krijg ik koude rillingen over mijn rug. Duizenden effecten zijn nodig om de handjes in de lucht
te krijgen bij de Synth1 plug.

Nou ik niet :D

Je kunt Marijke Helwegen ook wel oppoetsen tot je er bij neervalt maar het blijft een lelijk ding.

het is dat mij ASIO driver trippen maar heb hier een goeie supersaw op synth1 staan en alleen de filter en unison een beetje gebruikt.... (ik upload hem later wel ;)

Driver probleem gefixt :D:D
hierbij een zaagje

Attachments

• supersaw.mp3
    804,7 KB · Bekeken: 110
Nou ik niet :D

Je kunt Marijke Helwegen ook wel oppoetsen tot je er bij neervalt maar het blijft een lelijk ding.

Hehe, ik snap. Merk wel dat m'n JP8080 toch echt beter klinkt voor dit soort geluiden, waar het origineel ook uit afkomstig is natuurlijk. Maar desalnietemin vind ik synth1 voor een gratis vsti toch wel tot een zeer goed resultaat komen. Zeker in vergelijking tot sommige voorbeelden in deze tread :D (met alle respect overigens :mega:)

Heb net een paar uur zitten perfectioneren met Synth1, supersaw synth1, zie onderstaande resultaat en 2 patches.
Alles is Synth1, ik heb (achteraf helaas) geen externe effecten gebruikt.
De delay van Synth1 is namelijk niet lekker, veel te simpel. Ik mis echt een dampening knop of Delay-EQ om het hoog niet dicht te laten smeren bij wat meer delay.
Maar goed, gebrek aan delay-eq is makkelijk omheen te werken, delay uit en een externe vst gebruiken + reverb. Ik heb de normale EQ wel gebruikt bij het "Rank1 - Awakening" (2e) stukje om meer in de buurt te komen van het origineel.
Daarnaast is handmatig tweaken met de filter rond waardes 55-70 soms hoorbaar in stapjes. Lfo->filter erop hoor je het niet (heb ik ook gebruikt in geluidsvoorbeeld, je hoort de LFO aangezet worden in het begin).

Attachments

• superniel.mp3
    3,4 MB · Bekeken: 105
  • synth1_supersawstrings_2patches.zip
    703 bytes · Bekeken: 97
Als ik die voorbeelden hoor zit ik er toch nog steeds erg ver naast. Misschien vanavond nog eens een poging wagen :)

Alles is Synth1, ik heb (achteraf helaas) geen externe effecten gebruikt.
De delay van Synth1 is namelijk niet lekker, veel te simpel. Ik mis echt een dampening knop of Delay-EQ om het hoog niet dicht te laten smeren bij wat meer delay.
ode aan dat de delay is hier ckrs niet geschikt voor..

wel mooi niel, alleen dat filter :D, das niks....straks ff over de monitors luisteren mss ligt het aan de laptop.

koekenbakker, maak eens een program van een supersaw, dus duo trimbaal en layeren
dan krijg je echt vette supersaws uit die jp

Dat geloof ik graag. Na een potje starcraft post ik wel een leuke saw-arp en chordjes.
Hoewel... dikte zegt niet alles :)

der kwam een potje bier achter aan :)
[edit] JP-8000 supersaws layeren is lelijk :D [/edit]

Laatst gewijzigd:
Roland Alpha Juno 2, trekt het op iets?

Attachments

• super.mp3
    366,1 KB · Bekeken: 107
MKS 80, rev 4. volgens mij is de supersaw hierop gebaseerd.. ik heb dan wel geen JP8000, maar klinkt verdomd als een supersaw in mijn oren..haha

gewoon SAW OSC (in Unison 2 mode) met een beetje envelope op het filter en cutoff op modulatiewiel. halverwege komt er een bak reverb bij voor het idee. 1e helft is dus drooooog.

Reverb = IK CSR Hall

af en toe fluctueerd de cutoff heel snel, is een probleem met het modulatiewiel ;) stoffig denk ik

Attachments

• MKS_80_SUPERSAW.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 118
ik zal die eens beluisteren, mks heeft een heeeeeel brede unison.

@koekenbakker, de dikste vengeance supersaws zijn ook 2 layers, toch nog ff proberen...

Wat een prachtige klank zit daarin zeg, zelfs door laptopschetertjes krijg je er al rillingen van.

Raszuivere analoge supersaw. Heel leuk hoe je die bak uit zijn tijdskader getrokken hebt op die manier. :)

Aangezien de JP8000 toch ergens de bedoeling had wat bij de JP8 aan te leunen, is het niet zo verbazingwekkend dat ze op dit vlak gelijkaardig zijn.

het grappige is, 1 van de preset sounds uit 1985 is een sound als dit maar dan vrij kort (korte decay tijd). was heel vreemd om te horen. Krijg je een synth uit 1985, met originele presets.. krijg je een supersaw!

De MKS80 heeft me idd overweldigd. de sound staat als een huis en de bouwkwaliteit is ook super. Knoppen voelen nog als nieuw, alles werkt perfect. Weinig synths worden nog zo gemaakt, gemaakt om te overleven. Mijn P08 voelt iig heel anders..haha

Het is een heel mooie aanvulling op die prophet, totaal ander geluid (geen supersaw bijvoorbeeld :D ) In principe is de MKS80 veel "beter" maar de P08 kan dingen die een mks echt niet kan, de Prophet klinkt veel "harder", en de MKS80 is diep en organisch, met fantastische VCO,VCF & envelopes, maar veel minder modulatie mogelijkheden.

het verschil tussen VCO en DCO is toch wel duidelijk. Steeds meet mensen om me heen gaan ook weer terug naar analoog (eerst ana, toen digi, nu weer ana). De virtuele synths worden wel steeds beter, maar het gat is nog steeds onwaarschijnlijk groot. Op een of andere manier "leeft" analoog. Je hoort gewoon dat het geluid echt gemaakt wordt.

Ik ben wel benieuwd naar de Jup8, alleen is het prijsverschil tussen de 2 nogal groot. vraag me af of dat het waard is.

Hij brengt ook herinneringen boven, Jarre sounds die ik vroeger zo graag wilde hebben zijn nu zo makkelijk te maken. Oftewel, kheb hem nu 2 weken, en ben er ERG blij mee :)

Back