het grappige is, 1 van de preset sounds uit 1985 is een sound als dit maar dan vrij kort (korte decay tijd). was heel vreemd om te horen. Krijg je een synth uit 1985, met originele presets.. krijg je een supersaw!
De MKS80 heeft me idd overweldigd. de sound staat als een huis en de bouwkwaliteit is ook super. Knoppen voelen nog als nieuw, alles werkt perfect. Weinig synths worden nog zo gemaakt, gemaakt om te overleven. Mijn P08 voelt iig heel anders..haha
Het is een heel mooie aanvulling op die prophet, totaal ander geluid (geen supersaw bijvoorbeeld

) In principe is de MKS80 veel "beter" maar de P08 kan dingen die een mks echt niet kan, de Prophet klinkt veel "harder", en de MKS80 is diep en organisch, met fantastische VCO,VCF & envelopes, maar veel minder modulatie mogelijkheden.
het verschil tussen VCO en DCO is toch wel duidelijk. Steeds meet mensen om me heen gaan ook weer terug naar analoog (eerst ana, toen digi, nu weer ana). De virtuele synths worden wel steeds beter, maar het gat is nog steeds onwaarschijnlijk groot. Op een of andere manier "leeft" analoog. Je hoort gewoon dat het geluid echt gemaakt wordt.
Ik ben wel benieuwd naar de Jup8, alleen is het prijsverschil tussen de 2 nogal groot. vraag me af of dat het waard is.
Hij brengt ook herinneringen boven, Jarre sounds die ik vroeger zo graag wilde hebben zijn nu zo makkelijk te maken. Oftewel, kheb hem nu 2 weken, en ben er ERG blij mee