Track>>summertime

Wel lafjes om met loopjes te werken.. :duivels:

hahaha stokertje!

tis een uitgangspunt, zoals ik al eerder zei.

Origineel geplaatst door hansbakker
1. het niveau ligt idd hoger dan in Engeland, aangezien wij 42 weken draaien en zij 32..daardoor kunnen wij ook masterdegree's behalen.

ik weet niet hoe je er bijkomt dat werkelijk iedereen op de hku zou kunnen komen, tis tenslotte een DRIEDELIGE TOELATINGSRONDE...mafkees

"over de muzakjes op je site"??????? over WELKE stukken heb je het dan? treed dan in detail, dit is gezwets in de ruimte. Bovendien; ik ben puur toegepast bezig, en weet je wat het fijne van cliché's is? ZE WERKEN, daarom zijn het cliché's! :stupid

erg makkelijk kritiek geven zo..

Oh nu ben ik een mafkees.
driedelige ronde zeg jij? werkelijk?. Moest je zoveel moeite doen?
Ik ken mensen die maar 1 ronde hoefden te doen en gelijk al werden aangenomen.

En vertel me ook eens of je in die 42 weken ook nog meer uren maakt dan in die 32 weken die ze in engeland maken.
Ik betwijfel het.
De lieden die ik ken op de hku krijgen erbarmelijk weinig les en wat ze dan krijgen is vaak zo onduidelijk als de pest.

Oke, nog even over je alternatieve levi track dan maar.
Timing klopt niet met de beelden en je probeert met een paar effecten en wat te makkelijke ritmes de armoede in je compositie te verbloemen.
Omdat het zomer nummertje van jou ook niet echt veel om het lijf heeft hoor ik daarom weinig verschil.
Mischien helpen wat effecten.

Nogmaals, het maakt me niet uit wat jij denkt wat pure toepassing is. Dat is jouw keuze.
Maar als je in het openbaar je kunne wilt laten horen moet je niet verwachten dat alleen je vrienden je een pluim in je ..... willen stoppen maar dat er ook nog anderen zijn die daar een andere mening over hebben.

jongen ik heb geen zin in dat gebekvecht...

laat maar :gaap:

ik post een track...laten we het daar over hebben...je mening is duidelijk

Gasten, ik denk dat 't tijd wordt dat deze discussie over PM wordt gevoerd, want het raakt kant noch wal... Als ik 't zo een beetje volg gaat hier echt alles langs elkaar heen. Hoe 't bij de track of kap ermee..zonder offspin-bullshit...

Nouja Hans, Je moet maar zo denken... als er zo'n commotie rond je track zou zijn rond de top 40 had je nu al op nr 1 gestaan ;) Even 6 pagina's aan gratis reclame voor je track!!

(PS even in het algemeen... ik zie niet in wat een HKU of wat dan ook met succes of goede nummers te maken heeft... in positieve danwel negatieve zin... Waarom daarover dan al dit gezeur? Gewoon zonder vooroordeel naar een track luisteren en beoordelen...) :biertje:

Origineel geplaatst door Almeros

(PS even in het algemeen... ik zie niet in wat een HKU of wat dan ook met succes of goede nummers te maken heeft... in positieve danwel negatieve zin... Waarom daarover dan al dit gezeur? Gewoon zonder vooroordeel naar een track luisteren en beoordelen...) :biertje:

Amen...:mega:

Origineel geplaatst door Unic
tijd voor een patatje met!:)

no mayo for me...

waar gaat dat nou weer over :confused: :)

Wat een discussies hier zeg!!!
Het komt op mij gewoon over als jalouzie.
Die track moet dus wel goed zijn.
Ik ga vanavond eens luisteren.
Dan krijg je mijn commentaar.

Net geluisterd indrukwekkend hoor. Erugh goed.
Goed gespeeld.
Eigenlijk niets op aan te merken.
Ik dacht even why tell me why van Mandy.

Maar nu mijn persoonlijke smaak:
Het nummer bestaat in basis natuurlijk uit 2 akkoorden waarop zich niets mis mee is maar de bass zou van mij ook iets meer mogen varieren want de herhaling(lees verveling) slaat anders snel toe.
Persoonlijk mogen die die hi-hatts harder of de hele beat wat meer naar voren.
Ik heb het idee dat je met het nummer veel meer power kan bereiken dan nu al het geval is.
Dit komt ook naar mijn smaak door sound van de bass die klinkt niet stevig genoeg naar mijn smaak en dat moet juist met dit genre nummers. Echt zo'n stamper.
De clavinet is naar mijn smaak niet clavinet genoeg mis de funk in de sound. (Waarschijnlijk een plug-in)
De break op 47 seconden is niet mijn ding ten minste niet als dit een poging was om die break in murder on the dance floor na te doen, want die is echt anders.
Ik hou maar snel op anders ga ik als Cor bakker klinken.
Ik vind het gewoon goed.

thnx man!

dit zijn ook wel ongeveer de ideeen die ik in mn hoofd heb...

Ik was nog benieuwd of je die piano nog harder gaat zetten?!?!

of weet je het nog niet? of haal je hem eruiit misschien!?!?!

Ik vind hem namelijk net niet mee doen...
:)

ps: je oceaan zit in mijn nummer, hij is af:) zal hem snel plaatsen!

allright!

ivm stage (vreet zo'n 70 uur per week) heb ik de komende 3 weken nauwelijks tot geen tijd om verder aan deze track te werken...

Origineel geplaatst door Bass
Hmmm...
...doet me denken aan achtergrondmuziek bij Klussen en Wonen waarbij er druk geklust wordt in huis...

Grappig, da's nl ook wat ik ongeveer dacht! Ik zat te denken aan een reisprogramma, zo ongeveer wanneer ze gaan vertellen wat er allemaal te doen is in Venetie ofzo... 'Leuke straatje som doorheen te wandelen, en vergeet ook de beeldige restaurantjes niet!'

Da's een beetje lollig allemaal, maar het is wel het gevoel dat blijft hangen, een beetje achtergrondmuziek, een demo in een synthesizer, enigszins steriel, loop-achtig, rene froger, enzovoort... Kortom, nogal fout en houterig.

Ik denk dat je iets meer leven in moet blazen, door iig:
- Eindelijk die zangeres er maar eens bij moet gaan slepen.
- Dat midden-frequentiegebied een beetje moet losgooien, op een of andere manier klinkt het op een steriele manier erg in your face op een onaangename manier. Misschien kan reverb hier wat doen, maar ja, kijk uit dat het niet dichtslibt.
- Dit nummertje vraagt erom om gefilterd te worden.
- Ook in samenhang met het vorige punt: je moet het nummer een beetje losgooien, ook qua arrangement.

Enfin, losgooien en leven inblazen zijn hier de belangrijkste punten nara mijn mening!

Dient wel gezegd te worden dat, ondanks mijn kritiek, het toch wel profi klint; misschien wel iets te profi, iets te volgens het boekje...

Origineel geplaatst door Fokov
Grappig, da's nl ook wat ik ongeveer dacht! Ik zat te denken aan een reisprogramma, zo ongeveer wanneer ze gaan vertellen wat er allemaal te doen is in Venetie ofzo... 'Leuke straatje som doorheen te wandelen, en vergeet ook de beeldige restaurantjes niet!'

Da's een beetje lollig allemaal, maar het is wel het gevoel dat blijft hangen, een beetje achtergrondmuziek, een demo in een synthesizer, enigszins steriel, loop-achtig, rene froger, enzovoort... Kortom, nogal fout en houterig.

Ik denk dat je iets meer leven in moet blazen, door iig:
- Eindelijk die zangeres er maar eens bij moet gaan slepen.
- Dat midden-frequentiegebied een beetje moet losgooien, op een of andere manier klinkt het op een steriele manier erg in your face op een onaangename manier. Misschien kan reverb hier wat doen, maar ja, kijk uit dat het niet dichtslibt.
- Dit nummertje vraagt erom om gefilterd te worden.
- Ook in samenhang met het vorige punt: je moet het nummer een beetje losgooien, ook qua arrangement.

Enfin, losgooien en leven inblazen zijn hier de belangrijkste punten nara mijn mening!

Dient wel gezegd te worden dat, ondanks mijn kritiek, het toch wel profi klint; misschien wel iets te profi, iets te volgens het boekje...

Dat is wat ik ook vind. Het is allemaal net even te makkelijk gedaan. Dit soort muzakjes zijn zo oppervlakkig en inderdaad volgens het Nederlandse boekje vrij makkelijk in elkaar gezet.
Daardoor lijkt het net of de mix ook goed gedaan is. Gewoon platgewalste cliches met elkaar mengen. WErkt altijd.
Ik vraag me af hoe hans zou klinken als die eens van die platgewalste paden af zou wijken en wat meer creativiteit in zijn composities zou toevoegen.

De voorbeelden op zijn site zijn wat mij betreft van het zelfde kaliber. Het zit goed in elkaar maar dat kan elke afgestudeerde conservatorium student bedenken.

Wat mij betreft is het niet te hopen dat de volgende generatie componisten die muziek onder beeld gaan maken weer met dit soort muzakjes komen.
Dat hebben we nu toch wel zo langzamerhand gehad zou ik denken. sterker nog mag ik hopen.

En nog even hans voor de duidelijkheid, ik ben geen mafkees maar heb wel een eigen mening en die steek ik niet terwille van jou onder stoelen en banken.
Je vraagt me notabene wat ik bedoel met je tracks op je site. Nou geef ik daar wat mij betreft een duidelijk antwoord op.
En nou ben ik weer volgens jou aan het bekvechten.

Waar loop je eigenlijk stage?

Back