Track>>summertime

Een flamewar Hans, dat heeft niets met muziek te maken. Maar dat is een vorm van communicatie. Gebeurt veel op nieuwsgroepen (nl) en fora. Een beetje bekvechten zeg maar. Vaak is de bedoeling ervan reacties uit te lokken en mensen tegen het zere been te schoppen. Dit begint vaak met 1 bericht die nogal emotioneel of bijzonder subjectief geladen is. Er ontstaat dan een sneeuwbaleffect van wisselende reacties waarbij iedereen een beetje olie op het vuur gooit. Onderwerpen gaan dan afwijken en het topic wordt minder interessant.

In jouw topic is dat niet zo heel erg de bedoeling geweest een flamewar te starten denk ik maar het is gewoon gelopen zoals het is gegaan, ach... Kan ook wel es gebeuren. Je hebt je kranig gehouden trouwens. Laat je niet teveel uit je tentje lokken hoor.

Ik vind je track errug lekker. En als jij dat zelf ook vind dan moet je gewoon aanleren meer je hart te durven volgen. 100 mensen, 100 meningen, zo is het gewoon. En goed naar een track luisteren is moeilijk omdat de meeste mensen "smaak" georienteerd zijn. Daarmee bedoel ik dat er bijvoorbeeld Funk wordt geluisterd met misschien wel een trance-pet op. Of er wordt techno met een soul-pet op beoordeeld.
Toen ik je track hoorde vannacht (ja, toen ja), was ik meteen onder de indruk. Gewoon hoe het klinkt. Het is gewoon pakkend. En ik ben echt niet van gisteren hoor. Ik ben van mening dat jij er iets in hebt zitten waarvan een heleboel mensen ontzettend veel moeite hebben om dat voor elkaar te bakken, namelijk een "lekkere swing". Maar misschien heet je daarom Bakker :eureka:

Lekker muzikaal dit! Het swingt gewoon de pan uit, punt! En helemaal als je dit echt in een uurtje gebakken hebt. Als dat echt zo is dan ehh... :halleluja

(ps. Vandaag in Alkmaar wezen shoppen en je lead zat telkens in m'n kop)

Groet van Knoet :doei:

hahaha thnx man!

ik had die melodie geschreven nav een stukje tekst voor dit nummer...ben benieuwd hoe het uiteindelijk samen gaat werken... :dj:

Origineel geplaatst door Knoet

Lekker muzikaal dit! Het swingt gewoon de pan uit, punt! En helemaal als je dit echt in een uurtje gebakken hebt. Als dat echt zo is dan ehh... :halleluja

Grappig, dat vind ik nou juist NIET. Daarvoor heeft de beat + baslijn een te hoog hoempe hoempe gehalte naar mijn smaak, waardoor de funky feel van het gitaar-riedeltje om zeep worden geholpen. Misschien moet je de bas wat zachter draaien en de baslijn iets meer funky maken. Is misschien ook wel een beetje wat ik bedoelde met dat je dit nummer door een echte band zou moeten laten spelen. Een combinatie van een goede drummer + goede bassist zou dit nummer echt te gek kunnen maken.

Maar nogmaals...

bassisten moeten niet zeiken...

Overigens: het 'dit vind ik nou juist NIET' sloeg uitsluitend op het swingende aspect.

Wat betreft het :halleluja : ik vind het knap, maar zoals ik al vaker in commentaar op tracks heb gezegd: het is niet mijn ding.

148 posts, ga ik toch maar is even luisteren

Ik probeer het even te condenseren: verhulde sample loops (van een sample CD?) met een akelig lelijke lead..

Mijn vraag: waarom waarom waarom al die sample loops en voorgedefineerde sample cd geluiden? Ik kan dat echt niet volgen! :confused: (en nou niet aankomen met "het is een eerste opzetje...": je zit potdomme op de HKU)

Maar goed, vat dit niet op als een ultra negatieve opmerking, want gevoel voor muziek heb je wel degelijk. Maar mijn advies is: creeer je eigen sound, niet de sound die de producers van sample cd's al voor je hebben bedacht :D

dusssss succes

Arv

Hans, heet jouw vriendin toevallig Mireille..? Ze zou uit den haag/rijswijk moeten komen.. ?

Origineel geplaatst door Jazper
Hans, heet jouw vriendin toevallig Mireille..? Ze zou uit den haag/rijswijk moeten komen.. ?

Hans: Hoezo?

Jazper: Heet ze nou Mireille?.. kom op Hans.

Hans: Ja klopt ze heet Mireille,maar hoezo dan?

Jazper: Maar woont ze nu in Den Haag of Rijswijk,kom op Hans vertel het nou.

Hans: Ja ze woont in Den Haag.

Jazper: Oh....shit..

Hans: Wat!

Jazper: Nee niks Hans,ik moet nu gaan...

:D

Oja btw. leuke Track Hans,daar ging het toch over.

Ik zal ook maar iets zeggen om de reakties op pijl te houden.;)

Ik vindt het proffi klinken (op de lead na) maar voor de rest vindt ik de song dood.

Maar ja dat is de bedoeling bij dit soort muziek dus daar kan ik ook niks over zeggen.

Want persoonlijk hou ik wat meer van harmonische, droevige, rakende, jankende rotzooi in een bij de tijd jasje.
maar dat kun je ook niet echt verwachten van een zomer nummer.

Origineel geplaatst door justin
Hans: Hoezo?

Jazper: Heet ze nou Mireille?.. kom op Hans.

Hans: Ja klopt ze heet Mireille,maar hoezo dan?

Jazper: Maar woont ze nu in Den Haag of Rijswijk,kom op Hans vertel het nou.

Hans: Ja ze woont in Den Haag.

Jazper: Oh....shit..

Hans: Wat!

Jazper: Nee niks Hans,ik moet nu gaan...

:D

Oja btw. leuke Track Hans,daar ging het toch over.

hee justin waar slaat dit op? mn vriendin heet ilona....

:halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

Wow, dit is echt herlichhhhhhhhhhhhhhhh!!!!

Ik krijg alweer helemaal zin in Bloemendaal A/Z :mega:
:dj:

Het is weer zover!! ;) BLOEMENDAALSE STRAND IS WEER OPEN!!

hmm ik had deze tracks gemaakt met zandvoort in mn hoofd....maar bloemendaal is ook goed!

:D:D:D:D

Positief:

Lekker vrolijk nummertje, zit leuk in elkaar, lekker orgeltje aan het eind, strakke productie.

Negatief:

De vocals zijn onder de maat (gewoon slechte zangeres, zit 0.0 power in haar stem), het arrangement is naar mijn smaak te vol en ik stoor me een beetje aan de beat. Bas + drums klinken te zwaar, ik zou een andere sample/patch voor de bas kiezen (Fender Jazzbas is meer op zijn plaats denk ik). Het komt op mij over als een beetje vlees noch vis: moet het nou iets 'live' achtigs voorstellen dat een funkband zou kunnen spelen of moet het meer richting dance die duidelijk uit een computer komt? Vocals + gitaartje wijzen richting het eerste, drums en bas richting het tweede.

Maar desondanks mijn complimenten hoor!

hmm waarom zou iemand moeten kunnen horen dat het uit een computer komt? ik vind de mix van digitaal en "reallife" juist wel leuk eigenlijk!

verder MOET het nix zijn...behalve een lekker nummertje als het ff kan ;)

neh das niks

neh das niks

om als de raggende mannen te spreken : Neh.. das niks..

Opbouwende kritiek (he, he, he)
te veel preset-werk dus weinig eigen creativiteit
en het mist hetvoor mij meest belangrijke element : ziel

Ik vind het een ziel loos liedje (maar dat vind ik ook van sommig eigenwerk..)

maar de arrangementen zijn oke.

tip : probeer iets uit je zelf te doen , probeer niet iemand na te doen.

groetjes

Waldo

Re: neh das niks

Re: neh das niks

Origineel geplaatst door waldo
tip : probeer iets uit je zelf te doen , probeer niet iemand na te doen.

:confused:

Net ff even geluisterd. Lekkere song. En cliche's.. ach. Wie slaagt erin werkelijk met iets nieuws te komen? Of Hans bij de Hku of wat dan ook zit zal de luisteraar een worst wezen.

Kritiek op amateur niveau: geen
Kritiek op professioneel niveau: het dubbelen van de vocals klinkt niet overal even lekker. Het wekt soms de indruk alsof het de bedoeling is de zwakke kanten van de stem te verdoezelen. Verder komt de regel "makes you wanna move" er een beetje slapjes uit. De opbouw naar het eind toe mag wat meer naar een climax toewerken.

Hans, succes! Klinkt puik.

Groet,

Iggy

Arrangement zit goed in elkaar en de melodie is ook lekker pakkend maarrrrr hij klapt niet echt...:bekdicht:

Die beat moet BONKEN vind hem nu wat te soft als je hem wat meer laat klappen en mevrouw de zangeres met wat meer energie laat zingen is het zeker een lekker trekkie !

Back