Track>>summertime

Ik vind het al iets beter klinken.
Wederom ben ik niet zo te spreken over de zangeres, en dan bedoel ik gericht luisterend naar dit nummer.
Ik kan het mis hebben met je bedoeling met het nummer, maar :
Volgens mij wil je deze produktie laten knallen. De gitaar riff doet de luisteraar geloven dat dit een vette funky track is.
Wanneer ik de zang daarbij hoor, vind ik juist die zang het nummer ontkrachten. De zang klinkt iets te soft en te gewoontjes (beetje Dolly Dots gevoel krijg ik erbij). Ze zingt over "Paradise Groove", maar wat is dan die Groove in het paradijs. Hoe dient ie te klinken? Stel jezelf eens de vraag hoe volgens jou die Groovy Funky Song in het paradijs moet klinken. Kom je dan ook bij dit nummer uit? Dat zinnetje "Makes you wanna move", klinkt iets te zeurderig. Probeer die laatste zin eens anders in de song te leggen "misschien van laag naar hoog, waarbij het woord MOVE eruit knalt"
Sorry maar wanneer ik deze song in het paradijs zou horen, dan zou ik toch liever tot stof verrijzen na mijn leven.
"Leef je uit op de tekst en maak er echt 1 geheel van"
Ik hoor dat je de de synth lead hebt vervangen door een orgel. Klinkt direkt stukken beter.

Succes

Zie dit echt als opbouwende kritiek
En het is een goede produktie, maar de lat kan nog iets hoger volgens mij en je hebt er ook wel het talent voor dacht ik zo.

Laatst gewijzigd:
@Hansbakker:

Doe zo voort manneke, je bent goed op weg. Ik en ook vele anderen hier horen dat je talent hebt en het gevoel.
Daarom heb ik ook de indruk dat er daarom een paar jaloerse reacties op je zijn, spijtig, maar andersom ook het beste bewijs voor jezelf... ;)

Het klinkt allemaal nogal dunnetjes maar dat gaf je zelf ook al aan, ik hoor ook indien dit deftig gemixed gaat zijn bom kan klinken qua swing/funk, maar van de zangeres krijg ik het niet warm of niet koud van, maar daar ben je je miscchien ook zelf van bewust?

Het nummer zelf is misschien ook geen hit, maar ik zeg het nog eens, doe gewoon zo verder als je bezig bent...

:mega:

Origineel geplaatst door hansbakker
hmm waarom zou iemand moeten kunnen horen dat het uit een computer komt? ik vind de mix van digitaal en "reallife" juist wel leuk eigenlijk!

ok, da's dan een smaakverschil... toch zou ik eens proberen hoe het klinkt met een ander basgeluid. Zoals ik al zei: probeer eens een Jazzbas geluid op te snorren. Is denk ik wat meer op zijn plek.

verder MOET het nix zijn...behalve een lekker nummertje als het ff kan ;)

Nou dat is 't al :okdan:

Goed gedaan, lekker gitaartje. De zang vind ik niet zo lekker. T is net alsof ze een beetje aan t praten is. Swingt niet helemaal. Verder lijkt me een beetje afwisseling in het liedje mij gepast. Maar dit is natuurlijk allemaal persoonlijk.

:okdan:

'k ben geen pro, dus aan mijn commentaar heb je weinig, maar 'k heb je nummer gevolgd, wat mij betreft groeit het wel.

keep it up!

Het nummer doet me steeds meer aan Costa denken ;) Dat gitaartje op de achtergrond is geweldig!

Zang...hmmm... vergelijk het eens met wat je zo normaal op de radio hoort. Daar moet nog veeeeel aan gebeuren. Misschien eens objectief met je zangeres gaan luisteren en bepalen wat overnieuw moet (Hoe flauw je er ook van wordt)... Ik denk dat Patriot (of welke andere maatschappij dan ook) precies hetzelfde zal zeggen...

(Wel grappig trouwens dat je het bij mijn track over een nederlands accent had van de zangeres ;) Is hier (dan) namelijk ook zeker op van toepassing.)

Gaat de goeie kant zeker steeds meer op! Misschien spannend om eens te proberen... Een hardere club bassdrum ipv deze pop bassdrum... Krijgt het geheel denk ik een modernere sound van...

Ik ben fan van je sound!
Ik ben het wel eens met de kritiek op de zangeres, ik zou het eens aan een negerin vragen!
DIt is echt een nummer voor een negerinnenstem..
Ook zou ik de beat/basline iets steviger maken, zodat ie iets dansbaarder is.
Maar verder :halleluja

Origineel geplaatst door eruk
Ik ben fan van je sound!
Ik ben het wel eens met de kritiek op de zangeres, ik zou het eens aan een negerin vragen!
DIt is echt een nummer voor een negerinnenstem..
Ook zou ik de beat/basline iets steviger maken, zodat ie iets dansbaarder is.
Maar verder :halleluja

thnx man! Wel grappig, een van haar ouders is donker (weet niet welke)

beats is vooral mixage denk ik..

Beat is inderdaad kwestie van mixen, maar ik zal nog eens een paar keer luisteren om te zien of ik wat zinnige suggesties voor de baslijn kan doen.

heb nl. een hele tijd als bassist in een funkbandje gespeeld. Vandaar mijn gemiereneuk over de baslijn ;)

hmm :)

nou...als je denkt een lekkere baslijn te hebben...schroom niet en speel em in! ;)

Misschien is 1 donkere ouder niet genoeg :D
Mist ze net dat beetje soul...
Of misschien moet je het haar nog een keer in laten zingen en dan wat enhousiaster...
ze mag wat meer losgaan.
(misschien wat alcohol erin :biertje: )
Dan kan je dit volgens mij echt wel uitbrengen MITS je het nog wat perfectioneerd (met name de drumsectie dus)
Succes!

Origineel geplaatst door eruk
Misschien is 1 donkere ouder niet genoeg :D
Mist ze net dat beetje soul...
Of misschien moet je het haar nog een keer in laten zingen en dan wat enhousiaster...
ze mag wat meer losgaan.
(misschien wat alcohol erin :biertje: )
Dan kan je dit volgens mij echt wel uitbrengen MITS je het nog wat perfectioneerd (met name de drumsectie dus)
Succes!

hahaha...ze was nog een tikkie onzeker toen ze het inzong...jammer is dat toch :erm:

een dagje voor de mix gaan zitten lijkt me een goed plan iig...

iemand anders nog een mening?

(ik heb nooit genoeg aan 177 reacties natuurlijk :D )

Ik zit em nu thuis nog eens te luisteren, op goeie monitors, De kick moet gewoon een stuk harder, die wordt gewoon overstemd door de basline, en ik zou er ook een hardere clap in gooien, een beetje een funkie clap die soms ook 2 x achter elkaar gaat of net voor de beat... (zal proberen een mp3tje te maken met wat ik bedoel...)
suc6!

Dit bedoelde ik met de clap
Let verder niet op de beat want die is niet super...maar zo'n soort clap zou geen kwaad kunnen (met de kick harder dus,)
hoop dat je iets aan mn tip heb...

(EDIT heb hem nog ff genormalized)

Attachments

• beat eruk.mp3
    116,5 KB · Bekeken: 81
Back