Knob movement programeren in Cubase

Resonance

Turn up the reso!
Hoi.
Als ik bijv. een string heb in cubase SX en ik will cutoff en resonance etc. veranderen tijdens het afspelen.
Meestal druk ik dan op record en draai ik live aan de knoppen. Is erg leuk. Maar soms heb ik ideetjes en dan moet het zo precies dat ik het wil programmeren in cubase sx. Ik weet dat dit mogelijk is. En dat je hiervoor bijv. In de part waar je de noten kan editen etc. iets moet uitklappen. Maar ik kan dus nix vinden. Hoe kan ik nu bijv. Knob movement programmeren? dat je bijv. net zoals je volume en aftertouch kan tekenen, cutoff etc. kan tekenen ?

ik heb een andere versie van cubase, maar daarbij moet je "unknown control" selecteren en dan het nummer van de controller die je wilt gebruiken invoeren...dit is meestal wel te vinden in de handleiding van je synth

wat je ook kan doen is ff wat opnemen, bekijken met list edit welke controller is opgenomen en die dan invoeren bij unknown control

Ik kan nix vinden over unknown controllers. Ik heb wel een hele lijst om te kiezen.. Maar kan niet zelf een unknown controller invullen.

Edit-
Ik heb de goeie controller gevonden in het lijstje met behulp van de list editor. Bedankt voor je hulp :biertje:

Er stond ook nog een * naast. waarscijnlijk omdat ie gebruikt is. Dit is me dus echt nooit opgevallen.

Of als het sysex data is. Da's ook moeilijk te programmeren.
Tenzij je dat om weet te turnen van/naar CC wat in principe ook zou moeten kunnen.

ga naar je pianoroll venster en druk onderin op rechtermuisknop en dan op de onderste functie (het aanmaken van een nieuw ........ (weet ff niet meer wat erstaat) oja "controllerlane"

en dan zoek je op lijst uit wat cutof ressonantie is en dan kun je hem zelf nauwkeurig intekenen precies waar jij het wilt.

of bedoel je dit niet??

Origineel geplaatst door fuse
Of als het sysex data is. Da's ook moeilijk te programmeren.
Tenzij je dat om weet te turnen van/naar CC wat in principe ook zou moeten kunnen.
CC's hebben minder bandwidth nodig dan sysex, voor de gebruiker maakt het verder niet veel uit of iets sysex of cc is (qua handigheid)

Origineel geplaatst door michielhemmer
ga naar je pianoroll venster en druk onderin op rechtermuisknop en dan op de onderste functie (het aanmaken van een nieuw ........ (weet ff niet meer wat erstaat) oja "controllerlane"

en dan zoek je op lijst uit wat cutof ressonantie is en dan kun je hem zelf nauwkeurig intekenen precies waar jij het wilt.

of bedoel je dit niet??

Dassum ;)

Back