[4 Juli] synthforum.nl bijeenkomst!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Roel
de jongens met de 909 hadden zélf koptelefoons meegenomen, en genoeg ook, om er zelf wat van te maken!
MAAR als dan rechts, links, én voor je alles al hard tegen hard gaat, dan kun je met een koptelefoon helemaal NIKS meer zelfs niet met een 909 dus.
gelukkig, met dank aan het gemeentemuseum, was er nog een actieve luidspreker beschikbaar.

en zo probeert iedereen boven elkaar uit te komen om tóch wat te horen....... dat precies hetzelfde als op de vorige meeting trouwens, dus niks nieuws onder de zon !

Op de zeldzame momenten wanneer die Tiësto's niet aan het beuken waren, zakte het geluidsniveau weer naar een aanvaardbaar peil waarop je zelfs rustig tegen elkaar kon praten. Trouwens daar gaat het niet over. Als je aan iemand twee maal vraagt om het wat stiller te zetten en ze weigeren dat consequent dan is dat gewoon onbeschoft en dat heeft niks met klagen te maken.

Ik heb verdomme 250 km gereden om eens een synthex en een VC-10 te beluisteren en ik heb er helemaal niks van gehoord. Wie is er nu onredelijk?

Origineel geplaatst door manvsmachine
Is de opname van de liveset ook geslaagd? zoja komt ie nog een keer online. Ik en pjotr hebben hem helaas moeten missen vanwege de trein.:D :stupid

Er is wat op MD opgenomen ik ben bang dat het niet alles is.
Maaaarrrrrr word vervolgd (ik heb de disc nog niet in mijn bezit)

ik vond die hoofdtelefoons ook maar niks, hoor liever alles door elkaar dan dat ik zo'n bivakmuts met geluid op mijn oren heb, je krijgt er zowat legionella in.

maar feit was wel dat de 909/ emu hoek qua geluid wat overheerste en dat is inderdaad lullig als je iets anders, dat daar in de buurt staat, eens goed wil beluisteren. maar om die jongens nou meteen voor tiësto's uit te maken, dat gaat me toch te ver!

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Op de zeldzame momenten wanneer die Tiësto's niet aan het beuken waren, zakte het geluidsniveau weer naar een aanvaardbaar peil waarop je zelfs rustig tegen elkaar kon praten. Trouwens daar gaat het niet over. Als je aan iemand twee maal vraagt om het wat stiller te zetten en ze weigeren dat consequent dan is dat gewoon onbeschoft en dat heeft niks met klagen te maken.

Ik heb verdomme 250 km gereden om eens een synthex en een VC-10 te beluisteren en ik heb er helemaal niks van gehoord. Wie is er nu onredelijk?

dat is zeker niet leuk nee :(

ik heb geen vragen meegekregen over het geluid en het forumlid met de 909 ook niet. waren niet steeds in de buurt ook (spelen op/met oude analoge synths:))
het blijft een niet prettige ervaring natuurlijk, maar iedereen had dus last van het lawaai, wat steeds meer werd.

>> je had gewoon brutaal de kabels uit de luidspreker moeten trekken en daar de VC-10 aan moeten hangen ! :maffia:

Hoe waren de live-sets eigenlijk?

Leo,

je had ons gewoon effe kunnen zeggen dat we teveel herrie hadden (in het heetst van de strijd hadden we dat echt niet meer door).
Maar we bijten niet hoor, je hoeft niet verlegen te zijn :D

-C-

goed lezen jongens: ik heb liever herrie dan koptelefoons. mij was het niet teveel!
je mag me trouwens best wel 's bijten hoor.

ben trouwens blij dat ik johnny busca weer aanwezig zie. was toch geschrokken van het werchter bericht. maar jij bent ook nog geen 30 hè?!

Origineel geplaatst door Leo
ben trouwens blij dat ik johnny busca weer aanwezig zie. was toch geschrokken van het werchter bericht. maar jij bent ook nog geen 30 hè?!
Ik was er niet bij, wel vlak bij.. Die helicopter die boven het delict hing was echt super irritant... een uur denk ik... damn!

Yep, ook deze 2e Synthforum was weer zeer geslaagd! :okdan:

Dank aan de organisatie en met name Wout natuurlijk. Alles was prima geregeld en de lokatie was natuurlijk ook zonder meer perfekt. :)

Hoogtepunten waren: de Waldorf Wave (was wel even zoeken waar alle knoppen zaten), Korg PS-3200 (de beste vintage Korg bak?), Synton Fenix (mede dankzij een zeer enthousiaste Marc Paping), Yamaha CS-80 (is z'n gewicht meer dan waard), Suzuki Omnichord (van russische radiozenders tot gillende sirenes tot fluitende vogeltjes, wat een freakbak!).

Jammer alleen dat de Synton 3000 er niet was, daar wil ik graag nog eens mee pielen.

Het was weer leuk om een hoop synthforum leden in 't echt te ontmoeten en om een aantal van hen live te zien/horen optreden (mono-poly heeft bewezen dat hij niet alleen synths verzameld, maar er ook gewoon prima muziek mee maakt ;) ).

Wordt vervolgd, toch! :)

Nog even wat betreft de heren herriemakers onder ons... ;)

Aangezien ik met mijn schamele setup er het dichtst opstond, heb ik ook een enkel keer gevraagd of het ietsje zachter kon... na de fraaie repliek "je bent zeker jaloers op onze mooie speaker" (wél met knipoog hoor - ik had maar een kleine monitor bij) ging de schuif toch zeker wel 5 minuten lang 3 decibel naar beneden... :D

Nou ja jongens, niet de moeite om te bekvechten. Volgende keer lossen we het wat beter op. Waarschijnlijk ;)

Origineel geplaatst door Hanz
Nou ja jongens, niet de moeite om te bekvechten. Volgende keer lossen we het wat beter op. Waarschijnlijk ;)

Komt de Clavia-stand niet dan? :duivels:

Origineel geplaatst door Pjotr G
t was niet alleen mijn 909 die geluid maakte hoor :D

Nee, je had toch ook een levende, gain modulator meegenomen? ;)

(of wie was anders die jongen die wel heel erg graag aan de gain stond te schroeven?)

hehe ik denk dat je manvsmachine bedoelde. Niet gek dat t gevolg een strijd was tussen man en machine.

Ik had het idee dat de mensen van de 909 enzo dachten "hoort iedereen goed wat voor een coole beats ik kan programmeren? En hoe HARD ik kan?" :D :D

hehe, ja ach ik had er niet zoveel last van, ben wel wat gewend.

Origineel geplaatst door conso
Gain Moderator ?

Nee, daar kende ie te weinig grenzen voor... ;)

En zullen we allemaal even ophouden met de 909 de schuld te geven van alles. Het was één grote kakofonie. Als je boven in de hal liep dacht je dat er wat VPRO-ers losgelaten waren om hun "geluidscollage-kunnen" te demonstreren.

Toen ik binnen kwam was het eerste wat ik HEEL duidelijk kon horen de NM-stand helemaal achter in de zaal én een modulaire bak bij de ingang, waarop iemand met slippers, vreselijk, helemaal uit zijn plaat stond te gaan (no offence... the more noise, the better). Hierbij heeft ie volgens mij zijn polsen verdraaid, zo stond hij tekeer te gaan op een paar potmeters.

Maar ja... dat heeft waarschijnlijk een wat lager "Tiësto"-gehalte voor menig een.

XxX

en niemand heeft het over die herrie ( want dat was het,herrie...) van de g2's ?

maar goed....wie heeft er een 777 te koop ? :D

oh...en wanneer is de volgende ? ik weet wel een leuke lokatie in Lelystad....;)

Origineel geplaatst door D-mike-E
Toen ik binnen kwam was het eerste wat ik HEEL duidelijk kon horen de NM-stand helemaal achter in de zaal én een modulaire bak bij de ingang, waarop iemand met slippers, vreselijk, helemaal uit zijn plaat stond te gaan (no offence... the more noise, the better). Hierbij heeft ie volgens mij zijn polsen verdraaid, zo stond hij tekeer te gaan op een paar potmeters.

dat was dus de reden waarom ondermeer de 909 op een actieve speaker werd aangesloten... hmm ik bedenk me trouwens nu dat ik de 909 met geen vinger heb aangeraakt ook al is dat ook een vintage bak... maar goed, ik vond de analoge korgjes leuker! :engel:

Origineel geplaatst door D-mike-E
én een modulaire bak bij de ingang, waarop iemand met slippers, vreselijk, helemaal uit zijn plaat stond te gaan (no offence... the more noise, the better). Hierbij heeft ie volgens mij zijn polsen verdraaid, zo stond hij tekeer te gaan op een paar potmeters.

die man waar jij het over hebt is Marc paping en denk dat je heel veel van deze man kan leren:)

en ja wat ging m'n mackie hr824 te keer8o)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back