[DEEP TRANCE OFZO] Work in progress :)

let me be the first!

Lekker space hoor!

Ik zou ver op de achtergrond wat cheezy stringetjes doen (heb daar hier nog een d-10 voor staan:D ), dan wordt het een stuk ruimtelijker en zie ik hem zo op een X-mix video.

Hij lijkt wat dof het eerste stuk, maar de andere geluiden compenseren dat later.

De synths zijn wel aardig maar die kick:r !!
Die zou ik echt veranderen....
Verder zit er geen opbouw in, maar dit is, neem ik aan, ook niet het hele nummer...
verder is het nog een beetje kaal.
suc6:kimono:

kick komt uit een synth of niet? klinkt idd nie techt lekker :(

Het klinkt erg standaard allemaal, ik kan er erg weinig van zeggen...voeg een bassline toe en maak een arrangementje...

suc6!

Tis inderdaad nog erg kaal.... en die beat is een expirimentje :) komt uit een softsynth ik vond m zelf wel leuk klinken.
Mja de basis is gelegd .... de rest erom heen enzo komt nog :)

Tja ik vind Deep Trance een beetje teveel van het goede. Mischien zou je je eens wat moeten gaan verdiepen in arrangement en opbouw. Ik denk dat het beter is,voordat je een nova koopt;) dat je eens wat meer verdiept in wat goede tracks.

Het is in iedergeval geen deep trance meer na de veranderingen. En de opbouw moet ook nog de helft van komen.
Fx etc. Maar ik bouw m meestal eerst zo op en dan doe ik later iets aan de overgangen door dingen toe te voegen enzo.
Er moet ook nog een lead bij

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Het is in iedergeval geen deep trance meer na de veranderingen. En de opbouw moet ook nog de helft van komen.
Fx etc. Maar ik bouw m meestal eerst zo op en dan doe ik later iets aan de overgangen door dingen toe te voegen enzo.
Er moet ook nog een lead bij

Begin gewoon eerst met een lekkere beat,groove etc. ,zorg er gewoon voor dat je een goede fundering,basis legt en ga van daaruit gewoon uitbouwen. Of werk naar een concept toe en ga niet klakkeloos dingen toevoegen. Tja weet het ook niet exact,maar jijzelf hoort ook duidelijk dat het allemaal niet lekker loopt,beter toch. Ik zou dus gewoon eerst met een lekkere beat beginnen en daarna wat dingen toevoegen,die in jouw ogen lekker klinken of wat toevoegen. Bouw dan uit naar wat je in gedachten hebt,of in jouw ogen juist klinkt.

En teveel in herhaling treden is ook niet echt goed. Zorg gewoon dat je bijv.hoofd ellementen scheid van ondersteunende ellementen en bij ellementen,en zo lus ik er nog wel een:biertje: . Grapje natuurlijk maar doe gewoon wat je leuk vind en wat je zelf wilt horen,of hoe jij wil/vind dat je track moet verlopen. Soms is het ook weleens goed om alleen een opbouw of arrangement te maken met wat simpele geluiden. Heb het eens gedaan met een rm1x en gewoon wat simpele geluiden gebruikt,maar uiteindelijk klonk het eigelijk best goed. Eigelijk alleen doordat je een goed arrangement had neer gezet en je daardoor minder focuste op mooie sounds .

Succes ermee

Ik zag net even dat je ook wel beschikt over zeer goede gear,mischien zou je je daar eerst eens flink in moeten gaan verdiepen.Ik moet zeggen dat ik het niet echt af hoor in je track,wat ik persoonlijk een beetje zonde vind. Want uit die nl2 kun je volgens mij ook wel zeer vette bassen uithalen,en uit je virus c vette pads en leads en dan je machine drum nog. Want ik vind de geluidskwaliteit en algemene kwaliteit wat magertjes.

Het zijn ook allemaal softsynths :)
Het begon eigenlijk ff als een expirimentje om wat softsynths uit te proberen. Denk dat als ik het af heb alle tracks nog es over mn hardware opneem

Bij mij doen de links het niet.

Zal later nog een keer tsjekken.

Back